Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19
Аутори
Medar, JelenaRatković, Marija
Остала ауторства
Živka, KrnjajaSenić Ružić, Mirjana
Milošević, Zorica
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko
postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije
COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u
uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih
škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su
podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog
rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u
uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na
daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada
u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grup...i,
rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je
kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika
nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu
stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave
na daljinu.
Кључне речи:
group form of teaching work / distance learning / teaching through direct work at school / the COVID-19 pandemic / grupni oblik nastavnog rada / nastava na daljinu / astava kroz neposredan rad u školi / pandemija COVID-19Извор:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 131-137Издавач:
- Beograd : Filozofski fakultet
- Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
- Beograd : Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- Susreti pedagoga, Nacionalni naučni skup 7. maj 2022, Beograd
Институција/група
IPITY - CONF AU - Medar, Jelena AU - Ratković, Marija PY - 2022 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/804 AB - Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi, rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave na daljinu. PB - Beograd : Filozofski fakultet PB - Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Beograd : Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje T1 - Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 EP - 137 SP - 131 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804 ER -
@conference{ author = "Medar, Jelena and Ratković, Marija", year = "2022", abstract = "Imajući na umu značaj grupnog oblika nastavnog rada za socijalizaciju i akademsko postignuće učenika, uviđa se potreba za istraživanjem njegove primene u uslovima pandemije COVID-19. Cilj istraživanja je ispitati učestalost primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Uzorak istraživanja činili su nastavnici osnovnih i srednjih škola (N=101). Tehnikom anketiranja i skaliranja, putem onlajn upitnika, prikupljeni su podaci koji su potom obrađeni primenom kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Rezultati istraživanja ukazuju na to da grupni oblik nastavnog rada nije dominantan oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. Pritom, grupni oblik nastavnog rada zastupljeniji je u uslovima realizacije nastave kroz neposredan rad u školi u odnosu na realizaciju nastave na daljinu. Faktori koji utiču na odluku nastavnika da li će primeniti grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19 u najvećoj meri se tiču motivisanosti učenika za rad u grupi, rasipanja učenika tokom pandemije i dostupnosti digitalnih resursa. Zaključuje se da je kontekst pandemije COVID-19 doprineo smanjenju učestalosti primene grupnog oblika nastavnog rada ispitivanih nastavnika. Nastavnicima je neophodno pružiti podršku u vidu stručnog usavršavanja u oblasti primene grupnog oblika nastavnog rada u uslovima nastave na daljinu.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet, Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd : Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", title = "Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19", pages = "137-131", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804" }
Medar, J.,& Ratković, M.. (2022). Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje Beograd : Filozofski fakultet., 131-137. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804
Medar J, Ratković M. Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:131-137. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804 .
Medar, Jelena, Ratković, Marija, "Grupni oblik nastavnog rada u uslovima pandemije COVID-19" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):131-137, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_804 .