Приказ основних података о документу

dc.contributorKrnjaja, Živka
dc.contributorSenić Ružić, Mirjana
dc.contributorMilošević, Zorica
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić Branković, Lidija
dc.creatorStojanović, Marija
dc.creatorKovačević-Lepojević, Marina
dc.creatorParaušić, Ana
dc.creatorKovačević, Milica
dc.date.accessioned2022-05-11T09:36:04Z
dc.date.available2022-05-11T09:36:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-80712-45-1
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/803
dc.description.abstractProces socijalno-emocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje promovišu socijalno-emocionalno učenje, realizovano je istraživanje sa ciljem procene percepcije nastavnika o učestalosti i uspešnosti korišćenja nastavnih praksi u uslovima pandemijskog obrazovanja, i to onih koje su primarno usmerene na pozitivne socijalne interakcije. Na uzorku od 817 nastavnika osnovnih škola, primenom anketnog upitnika zasnovanog na samoproceni, utvrđeno je da nastavnici uspešno i na redovnom nivou primenjuju prakse zasnovane na toplini i podršci, te odgovarajućem govoru nastavnika, dok nešto ređe i sa manje uspeha koriste prakse vezane za disciplinu orijentisanu na učenike, kao i one koje su usmerene na odgovornost i izbor. Zaključuje se da prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje jesu prisutne u vaspitno-obrazovnom radu tokom pandemije, ali da prostor za njihovo unapređenje, primarno kroz razvijanje kompetencija nastavnika za primenu tehnika socijalno-emocionalnog učenja, postoji.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Filozofski fakultetsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagogiju i andragogijusr
dc.publisherBeograd : Pedagoško društvo Srbijesr
dc.relationRad je rezultat rada na projektu „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju – naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji je sproveo CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji.
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceObrazovanje u vreme krize i kako daljesr
dc.subjectsocijalno-emocionalno učenjesr
dc.subjectnastavne praksesr
dc.subjectpandemijsko obrazovanjesr
dc.subjectsocio-emotional learningsr
dc.subjectteaching practicessr
dc.subjectpandemic educationsr
dc.titleNastavne prakse koje promovišu socijalnoemocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanjasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage130
dc.citation.spage125
dc.description.otherSusreti pedagoga, Nacionalni naučni skup 7. maj 2022, Beogradsr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2450/Nastavne_prakse_koje_promovisu_socijalno_emocionalno_ucenje_2022.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_803
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу