Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха
Externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment
Autori
Жунић-Павловић, ВеснаСтојановић, Марија
Ostala autorstva
Николић, МинаШешум, Миа
Веселиновић, Ивана
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Циљ овог прегледа литературе је сумирање савремених научних саз-
нања о преваленцији екстернализованих и интернализованих проблема
код деце и адолесцената са оштећењем слуха и повезаним фактори-
ма. У раду су систематично приказани подаци из различитих земаља
који конзистентно показују да је преваленција проблема значајно већа
код деце и адолесцената са оштећењем слуха у односу на нормативну
популацију. У наставку је дат преглед резултата емпиријских истра-
живања о вези екстернализованих и интернализованих проблема са
социодемографским факторима, факторима повезаним са оштећењем
слуха и факторима који се односе на едукацију и рехабилитацију деце и
адолесцената са оштећењем слуха. Аутори претходних истраживања
сагласно извештавају да у генези проблема код деце и адолесцената са
оштећењем слуха значајну улогу имају говорно-језичке способности и
присуство других сметњи у развоју, док су налази о утицају других фак-
тора мање јасни.
The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific
knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in
children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The
paper systematically presents data from different countries that consistently
show that the prevalence of the problem is significantly higher in children
and adolescents with hearing impairment compared to the normative
population. The following is an overview of the results of empirical research
on the relationship between externalized and internalized problems with
sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors
related to the education and rehabilitation of children and adolescents with
hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and
language skills and the presence of other developmental disabilities play a
significant role in the genesis of problems in children and adolescents with
hearing imp...airment, while the findings on the impact of other factors are less
clear.
Ključne reči:
екстернализовани и интернализовани проблеми / оштећење слуха / преваленција / фактори / externalized and internalized problems / hearing impairment / prevalence / factorsIzvor:
Специфичност оштећења слуха – нове тенденције, 2020, 301-314Izdavač:
- Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
Finansiranje / projekti:
- Kreiranje Protokola za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju kao kriterijuma za izradu individualnih obrazovnih programa (RS-179025)
- Uticaj kohlearne implantacije na edukaciju gluvih i nagluvih osoba (RS-179055)
Institucija/grupa
IPITY - CHAP AU - Жунић-Павловић, Весна AU - Стојановић, Марија PY - 2020 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/783 AB - Циљ овог прегледа литературе је сумирање савремених научних саз- нања о преваленцији екстернализованих и интернализованих проблема код деце и адолесцената са оштећењем слуха и повезаним фактори- ма. У раду су систематично приказани подаци из различитих земаља који конзистентно показују да је преваленција проблема значајно већа код деце и адолесцената са оштећењем слуха у односу на нормативну популацију. У наставку је дат преглед резултата емпиријских истра- живања о вези екстернализованих и интернализованих проблема са социодемографским факторима, факторима повезаним са оштећењем слуха и факторима који се односе на едукацију и рехабилитацију деце и адолесцената са оштећењем слуха. Аутори претходних истраживања сагласно извештавају да у генези проблема код деце и адолесцената са оштећењем слуха значајну улогу имају говорно-језичке способности и присуство других сметњи у развоју, док су налази о утицају других фак- тора мање јасни. AB - The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The paper systematically presents data from different countries that consistently show that the prevalence of the problem is significantly higher in children and adolescents with hearing impairment compared to the normative population. The following is an overview of the results of empirical research on the relationship between externalized and internalized problems with sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors related to the education and rehabilitation of children and adolescents with hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and language skills and the presence of other developmental disabilities play a significant role in the genesis of problems in children and adolescents with hearing impairment, while the findings on the impact of other factors are less clear. PB - Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију T2 - Специфичност оштећења слуха – нове тенденције T1 - Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха T1 - Externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment EP - 314 SP - 301 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 ER -
@inbook{ author = "Жунић-Павловић, Весна and Стојановић, Марија", year = "2020", abstract = "Циљ овог прегледа литературе је сумирање савремених научних саз- нања о преваленцији екстернализованих и интернализованих проблема код деце и адолесцената са оштећењем слуха и повезаним фактори- ма. У раду су систематично приказани подаци из различитих земаља који конзистентно показују да је преваленција проблема значајно већа код деце и адолесцената са оштећењем слуха у односу на нормативну популацију. У наставку је дат преглед резултата емпиријских истра- живања о вези екстернализованих и интернализованих проблема са социодемографским факторима, факторима повезаним са оштећењем слуха и факторима који се односе на едукацију и рехабилитацију деце и адолесцената са оштећењем слуха. Аутори претходних истраживања сагласно извештавају да у генези проблема код деце и адолесцената са оштећењем слуха значајну улогу имају говорно-језичке способности и присуство других сметњи у развоју, док су налази о утицају других фак- тора мање јасни., The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The paper systematically presents data from different countries that consistently show that the prevalence of the problem is significantly higher in children and adolescents with hearing impairment compared to the normative population. The following is an overview of the results of empirical research on the relationship between externalized and internalized problems with sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors related to the education and rehabilitation of children and adolescents with hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and language skills and the presence of other developmental disabilities play a significant role in the genesis of problems in children and adolescents with hearing impairment, while the findings on the impact of other factors are less clear.", publisher = "Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију", journal = "Специфичност оштећења слуха – нове тенденције", booktitle = "Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха, Externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment", pages = "314-301", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486" }
Жунић-Павловић, В.,& Стојановић, М.. (2020). Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха. in Специфичност оштећења слуха – нове тенденције Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију., 301-314. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486
Жунић-Павловић В, Стојановић М. Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха. in Специфичност оштећења слуха – нове тенденције. 2020;:301-314. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 .
Жунић-Павловић, Весна, Стојановић, Марија, "Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха" in Специфичност оштећења слуха – нове тенденције (2020):301-314, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 .