IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluacija pristupa Trolist : stvaralaštvo, inicijativa i saradnja učenika

An Evaluation of the Trefoil Approach

Thumbnail
2018
Evaluacija_pristupa_Trolist_2018.pdf (10.14Mb)
Authors
Šefer, Jasmina
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Monografija prikazuje rezultate primene pedagoškog pristupa Trolist u okviru projekta „Od podsticanja inicijatiive, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu“. Projekat je obuhvatio teorijsku pripremu za razvijanje novog pedagoškog pristupa Trolist, preliminarno istraživanje, definisanje metodologije i instrumenata i realizaciju istraživanja njegove primene u jednoj osnovnoj školi1. U aktivnostima su učestvovali istraživači Instituta za pedagoška istraživanja i spoljni saradnici. Neke rezultate istraživači Instituta su već objavili u naučnim časopisima. Cilj ove publikacije, koju je pripremio rukovodilac projekta, jeste da rezultati budu interpretirani na integralan način, povezani u celinu i razmotreni u njihovom međuodnosu radi uspešnije dalje primene u pedagoškoj praksi. U prvom delu ove monografije izloženi su cilj, istraživačka pitanja, pretpostavke, zadaci i faze istraživačkog projekta „Od podsticanja inicijative, saradnje i stvarala...štva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu”, koji je realizovan u Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu.2 U drugom delu monografije, Koncepcija pedagoškog pristupa Trolist, prikazan je pedagoški pristup Trolist koji je u okviru pomenutog projekta razvijen u Institutu za pedagoška istraživanja. Izložene su teorijske i empirijske osnove pristupa Trolist i osnovni pojmovi na kojima se on zasniva – podsticanje stvaralaštva, inicijative i saradnje, organizovanjem različitih aktivnosti u školi.3 U trećem delu monografije, Obrazovna praksa u Srbiji i Trolist, izloženi su rezultati preliminarnog istraživanja koji se odnose na percepciju nastavnika i učenika u Srbiji o zastupljenosti inicijative, saradnje i stvaralačkog rada učenika u osnovnoj školi. U četvrtom delu, Ogledno uvođenje i evaluacija Trolista – metodologija, prikazan je ogled realizovan u jednoj beogradskoj osnovnoj školi u okviru koga je uveden i testiran pomenuti pristup obrazovanju. Istraživači Instituta za pedagoška istraživanja su nekoliko godina longitudinalno upućivali, obučavali, pratili i evaluirali nastavnike u izabranoj školi, u čemu su im pomagali i spoljni saradnici. Prilikom evaluacije, korišćene su informacije dobijene od različitih posmatrača (stručnjaci, istraživači) i aktera u obrazovanju (nastavnici, učenici, pedagoška služba, direktor). Opisan je način uvođenja Trolista u praksu i prikazane su kvalilitativne i kvantitavne metode i instrumenti koji su razvijeni za formativno praćenje procesa i sumativno evaluiranje efekata pedagoškog rada na podsticanje inicijative, saradnje i stvaralaštva učenika u celoj školi – na svim uzrastima i u okviru svih nastavnih predmeta. (Vodiči za uvođenje Trolista u školsku praksu i korišćeni instrumenti za evaluaciju rezultata dati su u prilozima.) U petom delu ove monografije, Rezultati uvođenja i evaluacija Trolista, prikazani su efekti Trolista. Rezultati, koji su objavljeni u naučnim časopisima, ovde su dopunjeni, objedinjeni i sumirani. Pored toga, formulisani su i predlozi za pedagošku primenu i otvoreni novi konceptualni problemi za dalja naučna istraživanja. Šesti deo sadrži priloge, a sedmi sažetu verzija monografije na engleskom jeziku. Na kraju monografije nalaze se korišćena literatura i indeks autora. Ova naučna monografija je namenjena istraživačima koji se bave procesom i promenama u obrazovanju, nosiocima obrazovne politike i nastavnicima zainteresovanim za lično usavršavanje i napredovanje u praksi. Namera nam je bila da ispitamo mogućnosti podsticanja stvaralačkog rada, inicijative i saradnje učenika u školi.

Keywords:
trolist / društvo / identitet / evaluacija / obrazovna praksa / Srbija / škole / pedagogija
Source:
2018, 11-405
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Funding / projects:
  • From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)
Note:
  • Naziv zbirke: Biblioteka "Istraživački radovi" 98

Cobiss ID: 265338892

ISBN: 978-86-7447-138-8

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/753
Collections
  • Biblioteka "Istraživački radovi"
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - BOOK
AU  - Šefer, Jasmina
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/753
AB  - Monografija prikazuje rezultate primene pedagoškog pristupa Trolist u
okviru projekta „Od podsticanja inicijatiive, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju
do novih uloga i identiteta u društvu“.
Projekat je obuhvatio teorijsku pripremu za razvijanje novog pedagoškog
pristupa Trolist, preliminarno istraživanje, definisanje metodologije i instrumenata
i realizaciju istraživanja njegove primene u jednoj osnovnoj školi1. U aktivnostima
su učestvovali istraživači Instituta za pedagoška istraživanja i spoljni
saradnici. Neke rezultate istraživači Instituta su već objavili u naučnim časopisima.
Cilj ove publikacije, koju je pripremio rukovodilac projekta, jeste da rezultati
budu interpretirani na integralan način, povezani u celinu i razmotreni
u njihovom međuodnosu radi uspešnije dalje primene u pedagoškoj praksi.
U prvom delu ove monografije izloženi su cilj, istraživačka pitanja, pretpostavke,
zadaci i faze istraživačkog projekta „Od podsticanja inicijative, saradnje
i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu”, koji je realizovan
u Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu.2
U drugom delu monografije, Koncepcija pedagoškog pristupa Trolist, prikazan
je pedagoški pristup Trolist koji je u okviru pomenutog projekta razvijen
u Institutu za pedagoška istraživanja. Izložene su teorijske i empirijske osnove
pristupa Trolist i osnovni pojmovi na kojima se on zasniva – podsticanje stvaralaštva,
inicijative i saradnje, organizovanjem različitih aktivnosti u školi.3
U trećem delu monografije, Obrazovna praksa u Srbiji i Trolist, izloženi su
rezultati preliminarnog istraživanja koji se odnose na percepciju nastavnika i
učenika u Srbiji o zastupljenosti inicijative, saradnje i stvaralačkog rada učenika
u osnovnoj školi.
U četvrtom delu, Ogledno uvođenje i evaluacija Trolista – metodologija, prikazan
je ogled realizovan u jednoj beogradskoj osnovnoj školi u okviru koga
je uveden i testiran pomenuti pristup obrazovanju. Istraživači Instituta za pedagoška istraživanja su nekoliko godina longitudinalno upućivali, obučavali,
pratili i evaluirali nastavnike u izabranoj školi, u čemu su im pomagali i spoljni
saradnici. Prilikom evaluacije, korišćene su informacije dobijene od različitih
posmatrača (stručnjaci, istraživači) i aktera u obrazovanju (nastavnici, učenici,
pedagoška služba, direktor). Opisan je način uvođenja Trolista u praksu i
prikazane su kvalilitativne i kvantitavne metode i instrumenti koji su razvijeni
za formativno praćenje procesa i sumativno evaluiranje efekata pedagoškog
rada na podsticanje inicijative, saradnje i stvaralaštva učenika u celoj školi – na
svim uzrastima i u okviru svih nastavnih predmeta. (Vodiči za uvođenje Trolista
u školsku praksu i korišćeni instrumenti za evaluaciju rezultata dati su u prilozima.)
U petom delu ove monografije, Rezultati uvođenja i evaluacija Trolista, prikazani
su efekti Trolista. Rezultati, koji su objavljeni u naučnim časopisima,
ovde su dopunjeni, objedinjeni i sumirani. Pored toga, formulisani su i predlozi
za pedagošku primenu i otvoreni novi konceptualni problemi za dalja naučna
istraživanja.
Šesti deo sadrži priloge, a sedmi sažetu verzija monografije na engleskom
jeziku.
Na kraju monografije nalaze se korišćena literatura i indeks autora.
Ova naučna monografija je namenjena istraživačima koji se bave procesom
i promenama u obrazovanju, nosiocima obrazovne politike i nastavnicima zainteresovanim
za lično usavršavanje i napredovanje u praksi. Namera nam je
bila da ispitamo mogućnosti podsticanja stvaralačkog rada, inicijative i saradnje
učenika u školi.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T1  - Evaluacija pristupa Trolist : stvaralaštvo, inicijativa i saradnja učenika
T1  - An Evaluation of the Trefoil Approach
EP  - 405
SP  - 11
ER  - 
@book{
author = "Šefer, Jasmina",
year = "2018",
abstract = "Monografija prikazuje rezultate primene pedagoškog pristupa Trolist u
okviru projekta „Od podsticanja inicijatiive, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju
do novih uloga i identiteta u društvu“.
Projekat je obuhvatio teorijsku pripremu za razvijanje novog pedagoškog
pristupa Trolist, preliminarno istraživanje, definisanje metodologije i instrumenata
i realizaciju istraživanja njegove primene u jednoj osnovnoj školi1. U aktivnostima
su učestvovali istraživači Instituta za pedagoška istraživanja i spoljni
saradnici. Neke rezultate istraživači Instituta su već objavili u naučnim časopisima.
Cilj ove publikacije, koju je pripremio rukovodilac projekta, jeste da rezultati
budu interpretirani na integralan način, povezani u celinu i razmotreni
u njihovom međuodnosu radi uspešnije dalje primene u pedagoškoj praksi.
U prvom delu ove monografije izloženi su cilj, istraživačka pitanja, pretpostavke,
zadaci i faze istraživačkog projekta „Od podsticanja inicijative, saradnje
i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu”, koji je realizovan
u Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu.2
U drugom delu monografije, Koncepcija pedagoškog pristupa Trolist, prikazan
je pedagoški pristup Trolist koji je u okviru pomenutog projekta razvijen
u Institutu za pedagoška istraživanja. Izložene su teorijske i empirijske osnove
pristupa Trolist i osnovni pojmovi na kojima se on zasniva – podsticanje stvaralaštva,
inicijative i saradnje, organizovanjem različitih aktivnosti u školi.3
U trećem delu monografije, Obrazovna praksa u Srbiji i Trolist, izloženi su
rezultati preliminarnog istraživanja koji se odnose na percepciju nastavnika i
učenika u Srbiji o zastupljenosti inicijative, saradnje i stvaralačkog rada učenika
u osnovnoj školi.
U četvrtom delu, Ogledno uvođenje i evaluacija Trolista – metodologija, prikazan
je ogled realizovan u jednoj beogradskoj osnovnoj školi u okviru koga
je uveden i testiran pomenuti pristup obrazovanju. Istraživači Instituta za pedagoška istraživanja su nekoliko godina longitudinalno upućivali, obučavali,
pratili i evaluirali nastavnike u izabranoj školi, u čemu su im pomagali i spoljni
saradnici. Prilikom evaluacije, korišćene su informacije dobijene od različitih
posmatrača (stručnjaci, istraživači) i aktera u obrazovanju (nastavnici, učenici,
pedagoška služba, direktor). Opisan je način uvođenja Trolista u praksu i
prikazane su kvalilitativne i kvantitavne metode i instrumenti koji su razvijeni
za formativno praćenje procesa i sumativno evaluiranje efekata pedagoškog
rada na podsticanje inicijative, saradnje i stvaralaštva učenika u celoj školi – na
svim uzrastima i u okviru svih nastavnih predmeta. (Vodiči za uvođenje Trolista
u školsku praksu i korišćeni instrumenti za evaluaciju rezultata dati su u prilozima.)
U petom delu ove monografije, Rezultati uvođenja i evaluacija Trolista, prikazani
su efekti Trolista. Rezultati, koji su objavljeni u naučnim časopisima,
ovde su dopunjeni, objedinjeni i sumirani. Pored toga, formulisani su i predlozi
za pedagošku primenu i otvoreni novi konceptualni problemi za dalja naučna
istraživanja.
Šesti deo sadrži priloge, a sedmi sažetu verzija monografije na engleskom
jeziku.
Na kraju monografije nalaze se korišćena literatura i indeks autora.
Ova naučna monografija je namenjena istraživačima koji se bave procesom
i promenama u obrazovanju, nosiocima obrazovne politike i nastavnicima zainteresovanim
za lično usavršavanje i napredovanje u praksi. Namera nam je
bila da ispitamo mogućnosti podsticanja stvaralačkog rada, inicijative i saradnje
učenika u školi.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
title = "Evaluacija pristupa Trolist : stvaralaštvo, inicijativa i saradnja učenika, An Evaluation of the Trefoil Approach",
pages = "405-11"
}
Šefer, J.. (2018). Evaluacija pristupa Trolist : stvaralaštvo, inicijativa i saradnja učenika. 
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 11-405.
Šefer J. Evaluacija pristupa Trolist : stvaralaštvo, inicijativa i saradnja učenika. 2018;:11-405..
Šefer, Jasmina, "Evaluacija pristupa Trolist : stvaralaštvo, inicijativa i saradnja učenika" (2018):11-405.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB