Приказ основних података о документу
Преглед истраживања о имплицитним теоријама креативности
A review of research studies about implicit theories of creativity
dc.contributor | Гојков, Грозданка | |
dc.contributor | Стојановић, Александар | |
dc.creator | Максић, Славица | |
dc.creator | Ђуришић-Бојановић, Миросава | |
dc.date.accessioned | 2022-02-09T10:35:56Z | |
dc.date.available | 2022-02-09T10:35:56Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7372-171-2 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/743 | |
dc.description.abstract | Имплицитне теорије креативности представљају предмет проучавања скоро три деценије из два разлога: формалне, научне, експлицитне теорије не успевају да на задовољавајући начин опишу и објасне креативност, док искуства и резултати истраживања из школске праксе указују на значај личних веровања и претпоставки о креативности за то како ће бити виђена и на који начин подржана од стране окружења. У овом раду направљен је преглед истраживања о имплицитним теоријама која су се односила на перцепцију, ставове и уверења о томе шта је креативност, како се испољава у току живота и какви су услови потребни за њен развој. Највећа пажња посвећена је резултатима истраживања у којима су испитаници били васпитачи и наставници. Анализа података добијених у истраживањима спроведеним у различитим срединама потврђује разлике између експлицитних и имплицитних теорија креативности. Такође, резултати анализе указују на потребу за даљим испитивањем имплицитних теорија релевантних друштвених група које учествују у дефинисању и реализацији подршке креативности на нивоу друштва и у школи. | sr |
dc.description.abstract | Implicit theories of creativity have been studied for almost three decades due to two reasons: firstly, scientific, explicit theories did not succeed to describe and explain creativity to the satisfying level; on the other hand, school practice and research findings shown relevance of personal believes and assumptions related to creativity for the way how it was perceived and supported. Paper presents review of research studies about implicit theories including the terms perceptions, attitudes and believes about creativity, its manifestations through the lifespan, and characteristics of supportive classroom environment. The focus of the paper is on the analyses of research findings from the studies where teachers and educators participated in. It is concluded that analyses of the research findings confirmed differences between scientific and implicit theories, asking for continuing research in the field of implicit theories. Also, the analyses suggested the need for further research of implicit theories of different relevant social groups which would participate in the defining process of creativity supportive actions in society as well as in the implementation process of supportive measures at school. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Вршац : Висока школа струковних студија за образовање васпитача "Михаило Палов" | sr |
dc.publisher | Арад : Universitatea de Vest „Aurel Vlaicu” | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Методолошки проблеми истраживања даровитости | sr |
dc.subject | имплицитне теорије | sr |
dc.subject | креативност | sr |
dc.subject | васпитач | sr |
dc.subject | наставници | sr |
dc.subject | школа | sr |
dc.subject | implicit theories | sr |
dc.subject | creativity | sr |
dc.subject | educators | sr |
dc.subject | teachers | sr |
dc.subject | school | sr |
dc.title | Преглед истраживања о имплицитним теоријама креативности | sr |
dc.title | A review of research studies about implicit theories of creativity | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 236 | |
dc.citation.spage | 227 | |
dc.citation.volume | 18 | |
dc.description.other | Међународни научни скуп " Методолошки проблеми истраживања даровитости" (2012 ; Вршац) | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2258/bitstream_2258.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_743 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |