IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analiza kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja

Quantitative research of the effects of cooperative learning

Thumbnail
2021
Analiza_kvalitativnih_istrazivanja_2021.pdf (409.2Kb)
Authors
Medar, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvantitativna istraživanja efekata kooperativnog učenja predstavljaju značajan izvor informacija za istraživače u navedenoj oblasti. Stoga je cilj rada da se sagledaju kvantitativna istraživanja efekata kooperativnog učenja, objavljena u relevantnim međunarodnim časopisima u XXI veku (N=11), s osvrtom na prednosti i nedostatke kvantitativnog istraživačkog metoda na konkretnom primeru. Za potrebe ovog rada kreiran je protokol za analizu sadržaja kako bi se obezbedio detaljan pregled odabranih istraživanja. Pregledom i analizom odabranih istraživanja uviđa se da su u okviru kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja zapostavljena važna istraživačka pitanja koja se tiču efekata kooperativnog učenja na emocionalnu sferu učenikove ličnosti i efekata kooperativnog učenja u kontekstu digitalnih tehnologija. Na osnovu analize karakteristika primenjene metode na uzorku odabranih kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja, a imajući na umu prednosti i nedostatke kvant...itativne metode, zapaža se i potreba da se efektima kooperativnog učenja pristupa primenom raznovrsnih istraživačkih metoda koje bi obezbedile komplementarne uvide u vezi sa istraživanom pojavom. Analizom odabranih kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja otvara se i pitanje značajno za buduće istraživače, a podrazumeva razmatranje doprinosa rezultata savremenih istraživanja u odnosu na ranija istraživanja u ovoj oblasti. Budućim istraživačima predlažemo pregled i analizu savremenih kvalitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja.

Quantitative research of the effects of cooperative learning represents an important source of information for scientists in this area. So, the goal of our work is to look at the effects of quantitative research content published in referent international magazines in the 21st century (N=11), and review the advantages and weaknesses of the quantitative research method in concrete examples. For the purpose of this work we created the protocol for analyses, which we used to provide detailed review of the chosen research. We noticed that, within the effects of quantitative research cooperative learning, there were neglected important research questions which include effects of cooperative learning on emotional sphere of student’s personality and the effects of cooperative learning in the context of digital technology. Based on the analysis characteristics method of the chosen quantitative research of the effects of cooperative learning, having in mind the advantages and weak sides of t...he quantitative method, we could notice a need for the effects of cooperative learning to use various research methods, which would provide complementary reviews in relation to the explored occurrence. Analysed content of the chosen quantitative researches of the effects of cooperative learning has opened important questions for the future scientists which include consideration of contribution of modern research compared to the earlier research in this area. Also, we recommend reviewing and analysing of modern quantitative research for the effects of cooperative learning

Keywords:
kooperativno učenje / efekti kooperativnog učenja / kvantitativna istraživanja / cooperative learning / effects of cooperative learning / quantitative researches
Source:
Norma, 2021, 26, 2, 159-175
Publisher:
  • Sombor : Univerzitet u Novom Sadu - Pedagoški fakultet
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)

DOI: 10.5937/norma2102159M

ISSN: 0353-7129

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/722
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - JOUR
AU  - Medar, Jelena
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/722
AB  - Kvantitativna istraživanja efekata kooperativnog učenja predstavljaju značajan izvor informacija za istraživače u navedenoj oblasti. Stoga je cilj rada da se sagledaju kvantitativna istraživanja efekata kooperativnog učenja, objavljena u relevantnim međunarodnim časopisima u XXI veku (N=11), s osvrtom na prednosti i nedostatke kvantitativnog istraživačkog metoda na konkretnom primeru. Za potrebe ovog rada kreiran je protokol za analizu sadržaja kako bi se obezbedio detaljan pregled odabranih istraživanja. Pregledom i analizom odabranih istraživanja uviđa se da su u okviru kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja zapostavljena važna istraživačka pitanja koja se tiču efekata kooperativnog učenja na emocionalnu sferu učenikove ličnosti i efekata kooperativnog učenja u kontekstu digitalnih tehnologija. Na osnovu analize karakteristika primenjene metode na uzorku odabranih kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja, a imajući na umu prednosti i nedostatke kvantitativne metode, zapaža se i potreba da se efektima kooperativnog učenja pristupa primenom raznovrsnih istraživačkih metoda koje bi obezbedile komplementarne uvide u vezi sa istraživanom pojavom. Analizom odabranih kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja otvara se i pitanje značajno za buduće istraživače, a podrazumeva razmatranje doprinosa rezultata savremenih istraživanja u odnosu na ranija istraživanja u ovoj oblasti. Budućim istraživačima predlažemo pregled i analizu savremenih kvalitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja.
AB  - Quantitative research of the effects of cooperative learning represents an important
source of information for scientists in this area. So, the goal of our work is to look at the effects
of quantitative research content published in referent international magazines in the 21st century
(N=11), and review the advantages and weaknesses of the quantitative research method in concrete examples. For the purpose of this work we created the protocol for analyses, which we used to provide detailed review of the chosen research. We noticed that, within the effects of quantitative research cooperative learning, there were neglected important research questions which include effects of cooperative learning on emotional sphere of student’s personality and the effects of cooperative learning in the context of digital technology. Based on the analysis characteristics method of the chosen quantitative research of the effects of cooperative learning, having in mind the advantages and weak sides of the quantitative method, we could notice a need for the effects of cooperative learning to use various research methods, which would provide complementary reviews in relation to the explored occurrence. Analysed content of the chosen quantitative researches of the effects of cooperative learning has opened important questions for the future scientists which include consideration of contribution of modern research compared to the earlier research in this area. Also, we recommend reviewing and analysing of modern quantitative research for the effects of cooperative learning
PB  - Sombor : Univerzitet u Novom Sadu - Pedagoški fakultet
T2  - Norma
T1  - Analiza kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja
T1  - Quantitative research of the effects of cooperative learning
EP  - 175
IS  - 2
SP  - 159
VL  - 26
DO  - 10.5937/norma2102159M
ER  - 
@article{
author = "Medar, Jelena",
year = "2021",
abstract = "Kvantitativna istraživanja efekata kooperativnog učenja predstavljaju značajan izvor informacija za istraživače u navedenoj oblasti. Stoga je cilj rada da se sagledaju kvantitativna istraživanja efekata kooperativnog učenja, objavljena u relevantnim međunarodnim časopisima u XXI veku (N=11), s osvrtom na prednosti i nedostatke kvantitativnog istraživačkog metoda na konkretnom primeru. Za potrebe ovog rada kreiran je protokol za analizu sadržaja kako bi se obezbedio detaljan pregled odabranih istraživanja. Pregledom i analizom odabranih istraživanja uviđa se da su u okviru kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja zapostavljena važna istraživačka pitanja koja se tiču efekata kooperativnog učenja na emocionalnu sferu učenikove ličnosti i efekata kooperativnog učenja u kontekstu digitalnih tehnologija. Na osnovu analize karakteristika primenjene metode na uzorku odabranih kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja, a imajući na umu prednosti i nedostatke kvantitativne metode, zapaža se i potreba da se efektima kooperativnog učenja pristupa primenom raznovrsnih istraživačkih metoda koje bi obezbedile komplementarne uvide u vezi sa istraživanom pojavom. Analizom odabranih kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja otvara se i pitanje značajno za buduće istraživače, a podrazumeva razmatranje doprinosa rezultata savremenih istraživanja u odnosu na ranija istraživanja u ovoj oblasti. Budućim istraživačima predlažemo pregled i analizu savremenih kvalitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja., Quantitative research of the effects of cooperative learning represents an important
source of information for scientists in this area. So, the goal of our work is to look at the effects
of quantitative research content published in referent international magazines in the 21st century
(N=11), and review the advantages and weaknesses of the quantitative research method in concrete examples. For the purpose of this work we created the protocol for analyses, which we used to provide detailed review of the chosen research. We noticed that, within the effects of quantitative research cooperative learning, there were neglected important research questions which include effects of cooperative learning on emotional sphere of student’s personality and the effects of cooperative learning in the context of digital technology. Based on the analysis characteristics method of the chosen quantitative research of the effects of cooperative learning, having in mind the advantages and weak sides of the quantitative method, we could notice a need for the effects of cooperative learning to use various research methods, which would provide complementary reviews in relation to the explored occurrence. Analysed content of the chosen quantitative researches of the effects of cooperative learning has opened important questions for the future scientists which include consideration of contribution of modern research compared to the earlier research in this area. Also, we recommend reviewing and analysing of modern quantitative research for the effects of cooperative learning",
publisher = "Sombor : Univerzitet u Novom Sadu - Pedagoški fakultet",
journal = "Norma",
title = "Analiza kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja, Quantitative research of the effects of cooperative learning",
pages = "175-159",
number = "2",
volume = "26",
doi = "10.5937/norma2102159M"
}
Medar, J.. (2021). Analiza kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja. in Norma
Sombor : Univerzitet u Novom Sadu - Pedagoški fakultet., 26(2), 159-175.
https://doi.org/10.5937/norma2102159M
Medar J. Analiza kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja. in Norma. 2021;26(2):159-175.
doi:10.5937/norma2102159M .
Medar, Jelena, "Analiza kvantitativnih istraživanja efekata kooperativnog učenja" in Norma, 26, no. 2 (2021):159-175,
https://doi.org/10.5937/norma2102159M . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB