IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Управљање креативношћу и иновацијама у организацији

Authorized Users Only
2015
Authors
Maksić, Slavica
Contributors
Ђуришић-Бојановић, Миросава
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Tema upravljanje kreativnošću i inovacijama u organizaciji postaje predmet intenzivnog proučavanja od kraja XX veka, a interesovanje s vremenom raste. U ovom radu je učinjen pokušaj da se napravi pregled stanja u oblasti. Poglavlje započinje kratkim osvrtom na spoznavanje potrebe za inovacijama u industrijskim i privrednim organizacijama, i angažovanje uprave preduzeća u podsticanju zaposlenih da inoviraju radni proces. Isti odeljak sadrži opis ljudskih resursa u aktuelnom društvenom trenutku, koji odlikuju globalizam i digitalna kultura. U drugom delu rada, predstavljeni su osnovni koncepti, kreativnost, inovacija i upravljanje kreativnošću i inovacijama. U trećem delu rada, dat je širi pregled vodećih paradigmi, perspektiva i pristupa upravljanju kreativnošću i inovacijama u organizaciji, koji je ilustrovan primerima teorijskih i istraživačkih radova izabranih autora. Poglavlje se završava autorkinim viđenjem razmatranih tumačenja upravljanja kreativnošću i inovacijama i pretpostavka...ma o pravcima daljeg razvoja u ovoj oblasti. Zaključeno je da je potrebno da se kreativnost i inovacije pažljivo planiraju kroz sistem upravljanja kreativnošću i inovacijama u organizacijama. Obezbeđivanje uslova za kreativnost i inovacije ne znači da će se one obavezno javiti. Ono što znamo jeste u kakvim uslovima su određeni ljudi bili kreativni u organizaciji. Uslovi su raznovrsni i možda je to glavna odlika okruženja: sloboda kretanja i misli, sa mogućnošću napuštanja ili stavljanja sa strane postojećih pravila u izvođenju zadataka, komunikaciji sa saradnicima i pretpostavljenima, ostvarivanju norme, očekivane efektivnosti itd.

Keywords:
креативност / иновације / организација
Source:
Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације, 2015, 118-136
Publisher:
  • Београд : Центар за примењену психологију
Funding / projects:
  • Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
  • From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-179034)

Cobiss ID: 217299468

ISBN: 978-86-89377-18-7

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/712
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Maksić, Slavica
PY  - 2015
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/712
AB  - Tema upravljanje kreativnošću i inovacijama u organizaciji postaje predmet intenzivnog proučavanja od kraja XX veka, a interesovanje s vremenom raste. U ovom radu je učinjen pokušaj da se napravi pregled stanja u oblasti. Poglavlje započinje kratkim osvrtom na spoznavanje potrebe za inovacijama u industrijskim i privrednim organizacijama, i angažovanje uprave preduzeća u podsticanju zaposlenih da inoviraju radni proces. Isti odeljak sadrži opis ljudskih resursa u aktuelnom društvenom trenutku, koji odlikuju globalizam i digitalna kultura. U drugom delu rada, predstavljeni su osnovni koncepti, kreativnost, inovacija i upravljanje kreativnošću i inovacijama. U trećem delu rada, dat je širi pregled vodećih paradigmi, perspektiva i pristupa upravljanju kreativnošću i inovacijama u organizaciji, koji je ilustrovan primerima teorijskih i istraživačkih radova izabranih autora. Poglavlje se završava autorkinim viđenjem razmatranih tumačenja upravljanja kreativnošću i inovacijama i pretpostavkama o pravcima daljeg razvoja u ovoj oblasti. Zaključeno je da je potrebno da se kreativnost i inovacije pažljivo planiraju kroz sistem upravljanja kreativnošću i inovacijama u organizacijama. Obezbeđivanje uslova za kreativnost i inovacije ne znači da će se one obavezno javiti. Ono što znamo jeste u kakvim uslovima su određeni ljudi bili kreativni u organizaciji. Uslovi su raznovrsni i možda je to glavna odlika okruženja: sloboda kretanja i misli, sa mogućnošću napuštanja ili stavljanja sa strane postojećih pravila u izvođenju zadataka, komunikaciji sa saradnicima i pretpostavljenima, ostvarivanju norme, očekivane efektivnosti itd.
PB  - Београд : Центар за примењену психологију
T2  - Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације
T1  - Управљање креативношћу и иновацијама у организацији
EP  - 136
SP  - 118
ER  - 
@inbook{
author = "Maksić, Slavica",
year = "2015",
abstract = "Tema upravljanje kreativnošću i inovacijama u organizaciji postaje predmet intenzivnog proučavanja od kraja XX veka, a interesovanje s vremenom raste. U ovom radu je učinjen pokušaj da se napravi pregled stanja u oblasti. Poglavlje započinje kratkim osvrtom na spoznavanje potrebe za inovacijama u industrijskim i privrednim organizacijama, i angažovanje uprave preduzeća u podsticanju zaposlenih da inoviraju radni proces. Isti odeljak sadrži opis ljudskih resursa u aktuelnom društvenom trenutku, koji odlikuju globalizam i digitalna kultura. U drugom delu rada, predstavljeni su osnovni koncepti, kreativnost, inovacija i upravljanje kreativnošću i inovacijama. U trećem delu rada, dat je širi pregled vodećih paradigmi, perspektiva i pristupa upravljanju kreativnošću i inovacijama u organizaciji, koji je ilustrovan primerima teorijskih i istraživačkih radova izabranih autora. Poglavlje se završava autorkinim viđenjem razmatranih tumačenja upravljanja kreativnošću i inovacijama i pretpostavkama o pravcima daljeg razvoja u ovoj oblasti. Zaključeno je da je potrebno da se kreativnost i inovacije pažljivo planiraju kroz sistem upravljanja kreativnošću i inovacijama u organizacijama. Obezbeđivanje uslova za kreativnost i inovacije ne znači da će se one obavezno javiti. Ono što znamo jeste u kakvim uslovima su određeni ljudi bili kreativni u organizaciji. Uslovi su raznovrsni i možda je to glavna odlika okruženja: sloboda kretanja i misli, sa mogućnošću napuštanja ili stavljanja sa strane postojećih pravila u izvođenju zadataka, komunikaciji sa saradnicima i pretpostavljenima, ostvarivanju norme, očekivane efektivnosti itd.",
publisher = "Београд : Центар за примењену психологију",
journal = "Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације",
booktitle = "Управљање креативношћу и иновацијама у организацији",
pages = "136-118"
}
Maksić, S.. (2015). Управљање креативношћу и иновацијама у организацији. in Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације
Београд : Центар за примењену психологију., 118-136.
Maksić S. Управљање креативношћу и иновацијама у организацији. in Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације. 2015;:118-136..
Maksić, Slavica, "Управљање креативношћу и иновацијама у организацији" in Нови погледи и перспективе у психологији рада и организације (2015):118-136.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB