Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija
Аутори
Stanišić, JelenaBlagdanić, Sanja
Marušić Jablanović, Milica
Остала ауторства
Đerić, IvanaGutvajn, Nikoleta
Jošić, Smiljana
Ševa, Nada
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Poznavanje prirodnih nauka predstavlja temelj čovekovih aktivnosti u mnogim oblastima
života. Budući da predstavlјaju jednu od osnovnih oblasti lјudskog znanja i delatnosti,
prirodne nauke su zastuplјene od predškolskog uzrasta u kurikulumima različitih
obrazovnih sistema. Program predškolskog vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije
svrstava matematičke, naučne i tehnološke kompetencije među klјučne kompetencije za
celoživotno učenje (Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, 2018). Savet
Evropske unije prepoznaje matematičku kompetenciju sa osnovama prirodnih nauka i
tehnologije u svom okviru klјučnih kompetencija. U okviru pomenute kompetencije
se domen prirodnih nauka i tehnologije određuje kao sposobnost i spremnost da se
koristi skup znanja i metoda kako bi se objasnio svet prirode, formulisala pitanja i izveli
zaklјučci zasnovani na dokazima, ali i kao preuzimanje uloge odgovornog građanina i
razumevanje promena do kojih dovodi lјudska aktivnost u oblast...i prirodnih nauka (The
Council of European Union, 2018). Osim ostvarivanja dobrobiti pojedinca, obrazovanje
u oblasti prirodnih nauka i matematike predstavlja strateški važan cilј svake zemlјe koja
teži kompetitivnosti u međunarodnom kontekstu, zbog čega se posebna pažnja poklanja
rezultatima međunarodnih studija postignuća učenika u pomenutim oblastima.
Кључне речи:
prirodne nauke / biologija / greške učenika / zadatak iz biologije / predškolski uzrast / vaspitanje i obrazovanjeИзвор:
TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka, 2021, 193-219Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53
- Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
- Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Stanišić, Jelena AU - Blagdanić, Sanja AU - Marušić Jablanović, Milica PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/654 AB - Poznavanje prirodnih nauka predstavlja temelj čovekovih aktivnosti u mnogim oblastima života. Budući da predstavlјaju jednu od osnovnih oblasti lјudskog znanja i delatnosti, prirodne nauke su zastuplјene od predškolskog uzrasta u kurikulumima različitih obrazovnih sistema. Program predškolskog vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije svrstava matematičke, naučne i tehnološke kompetencije među klјučne kompetencije za celoživotno učenje (Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, 2018). Savet Evropske unije prepoznaje matematičku kompetenciju sa osnovama prirodnih nauka i tehnologije u svom okviru klјučnih kompetencija. U okviru pomenute kompetencije se domen prirodnih nauka i tehnologije određuje kao sposobnost i spremnost da se koristi skup znanja i metoda kako bi se objasnio svet prirode, formulisala pitanja i izveli zaklјučci zasnovani na dokazima, ali i kao preuzimanje uloge odgovornog građanina i razumevanje promena do kojih dovodi lјudska aktivnost u oblasti prirodnih nauka (The Council of European Union, 2018). Osim ostvarivanja dobrobiti pojedinca, obrazovanje u oblasti prirodnih nauka i matematike predstavlja strateški važan cilј svake zemlјe koja teži kompetitivnosti u međunarodnom kontekstu, zbog čega se posebna pažnja poklanja rezultatima međunarodnih studija postignuća učenika u pomenutim oblastima. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka T1 - Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija EP - 219 SP - 193 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654 ER -
@inbook{ author = "Stanišić, Jelena and Blagdanić, Sanja and Marušić Jablanović, Milica", year = "2021", abstract = "Poznavanje prirodnih nauka predstavlja temelj čovekovih aktivnosti u mnogim oblastima života. Budući da predstavlјaju jednu od osnovnih oblasti lјudskog znanja i delatnosti, prirodne nauke su zastuplјene od predškolskog uzrasta u kurikulumima različitih obrazovnih sistema. Program predškolskog vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije svrstava matematičke, naučne i tehnološke kompetencije među klјučne kompetencije za celoživotno učenje (Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, 2018). Savet Evropske unije prepoznaje matematičku kompetenciju sa osnovama prirodnih nauka i tehnologije u svom okviru klјučnih kompetencija. U okviru pomenute kompetencije se domen prirodnih nauka i tehnologije određuje kao sposobnost i spremnost da se koristi skup znanja i metoda kako bi se objasnio svet prirode, formulisala pitanja i izveli zaklјučci zasnovani na dokazima, ali i kao preuzimanje uloge odgovornog građanina i razumevanje promena do kojih dovodi lјudska aktivnost u oblasti prirodnih nauka (The Council of European Union, 2018). Osim ostvarivanja dobrobiti pojedinca, obrazovanje u oblasti prirodnih nauka i matematike predstavlja strateški važan cilј svake zemlјe koja teži kompetitivnosti u međunarodnom kontekstu, zbog čega se posebna pažnja poklanja rezultatima međunarodnih studija postignuća učenika u pomenutim oblastima.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka", booktitle = "Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija", pages = "219-193", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654" }
Stanišić, J., Blagdanić, S.,& Marušić Jablanović, M.. (2021). Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 193-219. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654
Stanišić J, Blagdanić S, Marušić Jablanović M. Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka. 2021;:193-219. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654 .
Stanišić, Jelena, Blagdanić, Sanja, Marušić Jablanović, Milica, "Greške učenika u rešavanju TIMSS 2019 zadataka – oblast biologija" in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (2021):193-219, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_654 .