IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije

Thumbnail
2021
Tipologija_gresaka_u_resavanju_zadataka_iz_geometrije_2021.pdf (7.097Mb)
Authors
Milenković, Jasmina
Ševa, Nada
Contributors
Đerić, Ivana
Gutvajn, Nikoleta
Jošić, Smiljana
Ševa, Nada
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Upoznavanje karakteristika, prostornih odnosa i relacija između geometrijskih objekata jedan je od elemenata matematičke pismenosti. Ova znanja i veštine čine teorijsku podlogu za rešavanje praktičnih problema u oblastima geometrije i merenja i istovremeno omogućavaju uspešan nastavak matematičkog obrazovanja (Corcoran, Mosher & Rogat, 2009). U ovom poglavlju analizirano je postignuće učenika u oblasti geometrije i merenja u istraživanju TIMSS 2019, da bi se detaljnije upoznali sa ključnim elementima koji su neophodni za uspešno rešavanje problema iz geometrije, kao i sa poteškoćama i zabludama u razumevanju geometrijskih pojmova. U uvodnom delu ćemo prikazati osnovne odrednice teorijskih postavki u vezi sa razvojem geometrijskog mišljenja i oblasti merenja i ukazati na rezultate nekih istraživanja u ovom domenu.
Keywords:
tipologija grešaka / zadatak iz geometrije / matematička pismenost / nastavnik / matematičko obrazovanje
Source:
TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka, 2021, 163-192
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53
  • Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
  • Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.

ISBN: 978-86-7447-156-2

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/653
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Milenković, Jasmina
AU  - Ševa, Nada
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/653
AB  - Upoznavanje karakteristika, prostornih odnosa i relacija između geometrijskih objekata
jedan je od elemenata matematičke pismenosti. Ova znanja i veštine čine teorijsku
podlogu za rešavanje praktičnih problema u oblastima geometrije i merenja i istovremeno
omogućavaju uspešan nastavak matematičkog obrazovanja (Corcoran, Mosher &
Rogat, 2009). U ovom poglavlju analizirano je postignuće učenika u oblasti geometrije
i merenja u istraživanju TIMSS 2019, da bi se detaljnije upoznali sa ključnim elementima
koji su neophodni za uspešno rešavanje problema iz geometrije, kao i sa poteškoćama
i zabludama u razumevanju geometrijskih pojmova. U uvodnom delu ćemo prikazati
osnovne odrednice teorijskih postavki u vezi sa razvojem geometrijskog mišljenja i oblasti
merenja i ukazati na rezultate nekih istraživanja u ovom domenu.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T2  - TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka
T1  - Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije
EP  - 192
SP  - 163
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Jasmina and Ševa, Nada",
year = "2021",
abstract = "Upoznavanje karakteristika, prostornih odnosa i relacija između geometrijskih objekata
jedan je od elemenata matematičke pismenosti. Ova znanja i veštine čine teorijsku
podlogu za rešavanje praktičnih problema u oblastima geometrije i merenja i istovremeno
omogućavaju uspešan nastavak matematičkog obrazovanja (Corcoran, Mosher &
Rogat, 2009). U ovom poglavlju analizirano je postignuće učenika u oblasti geometrije
i merenja u istraživanju TIMSS 2019, da bi se detaljnije upoznali sa ključnim elementima
koji su neophodni za uspešno rešavanje problema iz geometrije, kao i sa poteškoćama
i zabludama u razumevanju geometrijskih pojmova. U uvodnom delu ćemo prikazati
osnovne odrednice teorijskih postavki u vezi sa razvojem geometrijskog mišljenja i oblasti
merenja i ukazati na rezultate nekih istraživanja u ovom domenu.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka",
booktitle = "Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije",
pages = "192-163"
}
Milenković, J.,& Ševa, N.. (2021). Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 163-192.
Milenković J, Ševa N. Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka. 2021;:163-192..
Milenković, Jasmina, Ševa, Nada, "Tipologija grešaka u rešavanju zadataka iz geometrije" in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (2021):163-192.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB