Приказ основних података о документу

dc.contributorĐerić, Ivana
dc.contributorGutvajn, Nikoleta
dc.contributorJošić, Smiljana
dc.contributorŠeva, Nada
dc.creatorDžinović, Vladimir
dc.creatorĐerić, Ivana
dc.creatorDušica, Malinić
dc.date.accessioned2021-10-28T11:08:34Z
dc.date.available2021-10-28T11:08:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-156-2
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/652
dc.description.abstractDoprinos porodice je nesumnjivo značajan za mehanizme kojima se ostvaruju pozitivni ishodi u obrazovanju dece. Posebno se izdvajaju očekivanja roditelјa u vezi sa nivoom obrazovanja koji njihova deca treba da dostignu, budući da oblikuju obrazovna očekivanja dece i njihov odnos prema postignuću (Spera, Wentzel & Matto, 2008). Prema nalazima novijih istraživanja, dobijenih na osnovu podataka iz istraživanja TIMSS 2015, akademski daroviti učenici imaju roditelјe sa višim obrazovnim aspiracijama (Maksić, Vesić i Tenjović, 2017), dok je u slučajevima roditelja učenika čiji su skorovi na istom testu niski situacija obrnuta (Đerić, Malinić i Đević, 2020). Takođe, pokazalo se da postoji značajna povezanost između obrazovnih aspiracija roditelja i opažene samoefikasnosti, angažovanosti u savladavanju školskih obaveza i unutrašnje motivacije njihove dece (Fan & Williams, 2010), kao i sa postignućem u STEMM3 oblastima (Lee, Min & Mamerow, 2015). Roditelјi sa višim obrazovnim aspiracijama zainteresovaniji su za učenje svoje dece, pružaju im podršku, vrše pozitivan pritisak na decu, nagrađuju dečiji trud i ispolјavaju ponos zbog postignuća, što sve doprinosi samopouzdanju u školi i zainteresovanosti dece za učenje (Weinstein, 2002).sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih naukasr
dc.subjectporodicasr
dc.subjectobrazovanjesr
dc.subjectdecasr
dc.subjectsamopouzdanjesr
dc.subjectpodsticajsr
dc.subjectučenjesr
dc.subjectmatematikasr
dc.subjectprirodne naukesr
dc.titleKako aspiracije roditelja i razvojno-podsticajne aktivnosti utiču na samopouzdanje i motivaciju dece za učenje matematike i prirodnih nauka?sr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage160
dc.citation.spage145
dc.description.otherNaziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53sr
dc.description.otherZa materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
dc.description.otherKomisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/2117/Kako_aspiracije_roditelja_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_652
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу