Приказ основних података о документу

dc.contributorĐerić, Ivana
dc.contributorGutvajn, Nikoleta
dc.contributorJošić, Simljana
dc.contributorŠeva, Nada
dc.creatorLalić-Vučetić, Nataša
dc.creatorŠevkušić, Slavica
dc.creatorMirkov, Snežana
dc.date.accessioned2021-10-28T11:07:36Z
dc.date.available2021-10-28T11:07:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-156-2
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/651
dc.description.abstractUčenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002). Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999; Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield, 2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield & Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988). U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin, Abdelfattah, Leung & Parker, 2013).sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih naukasr
dc.subjectučenjesr
dc.subjectmotivacijasr
dc.subjectnastavasr
dc.subjectnastavni processr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectmatematikasr
dc.subjectTIMSS 2019sr
dc.titleMotivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019sr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage144
dc.citation.spage125
dc.description.otherNaziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53sr
dc.description.otherZa materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
dc.description.otherKomisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1957/Motivacioni_profili_ucenika_u_matematici_TIMSS_2019_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_651
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу