Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019
Аутори
Lalić-Vučetić, NatašaŠevkušić, Slavica
Mirkov, Snežana
Остала ауторства
Đerić, IvanaGutvajn, Nikoleta
Jošić, Simljana
Ševa, Nada
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih
činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002).
Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od
sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999;
Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni
ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni
za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija
samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield,
2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield &
Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988).
U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za
...varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične
motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za
uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom
konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin,
Abdelfattah, Leung & Parker, 2013).
Кључне речи:
učenje / motivacija / nastava / nastavni proces / učenici / matematika / TIMSS 2019Извор:
TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka, 2021, 125-144Издавач:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53
- Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
- Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Lalić-Vučetić, Nataša AU - Ševkušić, Slavica AU - Mirkov, Snežana PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/651 AB - Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002). Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999; Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield, 2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield & Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988). U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin, Abdelfattah, Leung & Parker, 2013). PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka T1 - Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019 EP - 144 SP - 125 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_651 ER -
@inbook{ author = "Lalić-Vučetić, Nataša and Ševkušić, Slavica and Mirkov, Snežana", year = "2021", abstract = "Učenje i motivacija za učenje u nastavi podrazumevaju interakciju različitih personalnih činilaca, ponašanja i karakteristika sredine (Bandura, 1986; Pintrich & Schunk, 2002). Efikasno učenje ne zavisi samo od metoda i oblika rada u nastavnom procesu, već i od sposobnosti učenika, njihovih osećanja, interesovanja, atribucija i ciljeva (Gardner, 1999; Morgan, MacTurk & Hrncir, 1995). Motivacija i stavovi učenika utiču na postignuće koje oni ostvaruju u različitim nastavnim predmetima. Ključni motivacioni činioci koji su značajni za učenje i postignuće obuhvaćeni su različitim teorijama motivacije, kao što su: teorija samodeterminacije (Deci & Ryan, 1985), teorija očekivanja i vrednosti (Eccles & Wigfield, 2002), teorija o samoefikasnosti (Bandura, 1997) i self konceptu (Hattie, 1992; Wigfield & Eccles, 2002) i teorija o cilju usmerenom na postignuće (Ames, 1992; Dweck & Legget, 1988). U okviru navedenih teorija motivacioni činioci su objašnjeni na način koji je relevantan za varijable operacionalizovane u TIMSS istraživanju: razlikovanje ekstrinzične i intrinzične motivacije, shvatanja o samoefikasnosti kao uverenju o sopstvenim kompetencijama za uspešno izvršavanje školskih zadataka, kao i o self konceptu kao multidimenzionalnom konstruktu koji je specifičan u odnosu na nastavne predmete (Marsh & C raven, 2006; Marsh, Hau, Artelt, Baumert & Peschar, 2006; Marsh, Abduljabbar, Abu-Hilal, Morin, Abdelfattah, Leung & Parker, 2013).", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka", booktitle = "Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019", pages = "144-125", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_651" }
Lalić-Vučetić, N., Ševkušić, S.,& Mirkov, S.. (2021). Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 125-144. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_651
Lalić-Vučetić N, Ševkušić S, Mirkov S. Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka. 2021;:125-144. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_651 .
Lalić-Vučetić, Nataša, Ševkušić, Slavica, Mirkov, Snežana, "Motivacioni profili učenika u matematici: TIMSS 2019" in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (2021):125-144, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_651 .