IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Školska klima i motivacija za učenje matematike i prirodnih nauka: medijacija vršnjačkog nasilja

Thumbnail
2021
Skolska_klima_i_motivacija_za_ucenje_2021.pdf (11.04Mb)
Authors
Gutvajn, Nikoleta
Kovačević Lepojević, Marina
Miščević, Gordana
Contributors
Đerić, Ivana
Gutvajn, Nikoleta
Jošić, Smiljana
Ševa, Nada
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Gotovo da nema modela kojim se objašnjava delovanje kontekstualnih varijabli na akademsko postignuće učenika iz matematike i prirodnih nauka a da se ne ističe da motivacija ima posrednu ulogu u tom procesu (Fan & Williams, 2018; Ismail, Samsudin, Amin, Kamarudin, Daud & H alim, 2018). Dakle, reč je o konstruktu koji je veoma važan za tumačenje postignuća učenika iz matematike i prirodnih nauka. S obzirom na to da je uočen opšti trend opadanja motivacije za učenje matematike sa uzrastom (Michaelides, Brown, Eklöf & Papanastasiou, 2019), neophodno je utvrditi koji faktori utiču na slabljenje motivacije kako bi se kod učenika razvijali pozitivniji stavovi prema učenju matematike.
Keywords:
postignuće učenika / matematika / prirodne nauke / motivacija / faktori / učenik / vršnjačko nasilje / bezbednost / školska klima
Source:
TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka, 2021, 107-123
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • Naziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53
  • Za materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
  • Komisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.

ISBN: 978-86-7447-156-2

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/650
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
IPI
TY  - CHAP
AU  - Gutvajn, Nikoleta
AU  - Kovačević Lepojević, Marina
AU  - Miščević, Gordana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/650
AB  - Gotovo da nema modela kojim se objašnjava delovanje kontekstualnih varijabli na
akademsko postignuće učenika iz matematike i prirodnih nauka a da se ne ističe da
motivacija ima posrednu ulogu u tom procesu (Fan & Williams, 2018; Ismail, Samsudin,
Amin, Kamarudin, Daud & H alim, 2018). Dakle, reč je o konstruktu koji je veoma važan
za tumačenje postignuća učenika iz matematike i prirodnih nauka. S obzirom na to da je
uočen opšti trend opadanja motivacije za učenje matematike sa uzrastom (Michaelides,
Brown, Eklöf & Papanastasiou, 2019), neophodno je utvrditi koji faktori utiču na slabljenje
motivacije kako bi se kod učenika razvijali pozitivniji stavovi prema učenju matematike.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T2  - TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka
T1  - Školska klima i motivacija za učenje matematike i prirodnih nauka: medijacija vršnjačkog nasilja
EP  - 123
SP  - 107
ER  - 
@inbook{
author = "Gutvajn, Nikoleta and Kovačević Lepojević, Marina and Miščević, Gordana",
year = "2021",
abstract = "Gotovo da nema modela kojim se objašnjava delovanje kontekstualnih varijabli na
akademsko postignuće učenika iz matematike i prirodnih nauka a da se ne ističe da
motivacija ima posrednu ulogu u tom procesu (Fan & Williams, 2018; Ismail, Samsudin,
Amin, Kamarudin, Daud & H alim, 2018). Dakle, reč je o konstruktu koji je veoma važan
za tumačenje postignuća učenika iz matematike i prirodnih nauka. S obzirom na to da je
uočen opšti trend opadanja motivacije za učenje matematike sa uzrastom (Michaelides,
Brown, Eklöf & Papanastasiou, 2019), neophodno je utvrditi koji faktori utiču na slabljenje
motivacije kako bi se kod učenika razvijali pozitivniji stavovi prema učenju matematike.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka",
booktitle = "Školska klima i motivacija za učenje matematike i prirodnih nauka: medijacija vršnjačkog nasilja",
pages = "123-107"
}
Gutvajn, N., Kovačević Lepojević, M.,& Miščević, G.. (2021). Školska klima i motivacija za učenje matematike i prirodnih nauka: medijacija vršnjačkog nasilja. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 107-123.
Gutvajn N, Kovačević Lepojević M, Miščević G. Školska klima i motivacija za učenje matematike i prirodnih nauka: medijacija vršnjačkog nasilja. in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka. 2021;:107-123..
Gutvajn, Nikoleta, Kovačević Lepojević, Marina, Miščević, Gordana, "Školska klima i motivacija za učenje matematike i prirodnih nauka: medijacija vršnjačkog nasilja" in TIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (2021):107-123.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB