Приказ основних података о документу

dc.contributorĐerić, Ivana
dc.contributorGutvajn, Nikoleta
dc.contributorJošić, Smiljana
dc.contributorŠeva, Nada
dc.creatorRadulović, Mladen
dc.creatorGundogan, Dragana
dc.date.accessioned2021-10-28T09:17:18Z
dc.date.available2021-10-28T09:17:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-156-2
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/648
dc.description.abstractU ovom poglavlju ispituje se uticaj kulturnog kapitala, kao jednog od vidova kapitala koji definišu društveni položaj pojedinca, na postignuće učenika na TIMSS testu iz matematike i prirodnih nauka. Na ovaj način se razmatra u kojoj meri društvene nejednakosti doprinose obrazovnim ishodima. U radu pokušavamo da odgovorimo na tri pitanja. Najpre, kroz poređenje podataka prikupljenih u ciklusu TIMSS 2019 i ciklusu TIMSS 2015 ispitivali smo da li je uticaj kulturnog kapitala na postignuće u Srbiji u stagnaciji, ili se proces postsocijalističke transformacije još uvek prepoznaje u porastu nejednakosti. Pored toga, budući da Srbija deli obrazovnu i društvenu prošlost sa državama i teritorijama sa prostora SFRJ, premda je imala specifičan put postsocijalističke transformacije nakon raspada zajedničke države, zanima nas da li se uticaj kulturnog kapitala na obrazovno postignuće u njoj razlikuje u poređenju sa ovim zemljama i teritorijama. Konačno, pokušali smo da ustanovimo da li je nakon tridesetak godina postsocijalističke transformacije stopa nejednakosti u Srbiji dostigla nivo koji je prisutan u evropskim zemljama u kojima postoji dugogodišnja kapitalistička tradicija (kao što su Francuska i Nemačka). Odgovarajući na ova pitanja, ne samo da ispitujemo pravičnost analiziranog obrazovnog sistema, već nastojimo da doprinesemo boljem razumevanju postsocijalističke transformacije Srbije i načina na koji se ona reflektuje na obrazovanje.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS 2019 u Srbiji : rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih naukasr
dc.subjectTIMSS 2019sr
dc.subjectTIMSS 2015sr
dc.subjectpostignuće učenikasr
dc.subjectSrbijasr
dc.subjectuticaj kulturnog kapitalasr
dc.subjectRegionsr
dc.subjectZapadna Evropasr
dc.subjectobrazovanjesr
dc.titleKomparativna analiza uticaja kulturnog kapitala na postignuće učenika: Srbija, region i Zapadna Evropasr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage85
dc.citation.spage67
dc.description.otherNaziv zbirke: Biblioteka „Pedagoška teorija i praksa” 53sr
dc.description.otherZa materijale Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) koji su prikazani u ovoj knjizi dobijena je dozvola pod brojem IEA-21-021.
dc.description.otherKomisija za ocenu etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja donela je odluku 23. aprila 2021. godine da je tematski zbornik TIMSS 2019 u Srbiji u skladu sa Pravilnikom o etičnosti u naučnoistraživačkom radu Instituta za pedagoška istraživanja.
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1954/Komparativna_analiza_uticaja_kulturnog_kapitala_na_postignuce_ucenika_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_648
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу