Приказ основних података о документу

Characteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school context

dc.contributorГавриловић, Дубравка
dc.creatorКовачевић Лепојевић, Марина
dc.date.accessioned2021-09-22T10:17:39Z
dc.date.available2021-09-22T10:17:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issnISSN 0354-401X
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/629
dc.description.abstractУкључивање ученика са проблемима у понашању у образовни процес представља посебан изазов за наставнике и стручне сараднике. Циљ рада представља сагледавање разлика између учениика који испољавају агресивно и делинквентно понашање. Школе у којима је агресивно и делинквентно понашање заступљеније разликују се од оних у којима је оно мање заступљено по лошијим односима између наставника и ученика и међу ученицима, нејасним и неконзистентним школским правилима, слабој посвећености школи и друго. На основу уочених специфичности, формулисане су практичне препоруке за реализацију интервенција усмерених на превенцију и третман делинквентног и агресивног понашања у школском контексту. Највише емипијских доказа налази се за школске програме игра доброг понашања, руковођења одељењем и унапређивање вршњачких интеракција.sr
dc.description.abstractInclusion of students with behavioral problems in the educational process is a particular challenge for teachers and practitioners. The aim of the paper is to understand the differences between the characteristics of students with aggressive and delinquent behavior. Schools in which aggressive and delinquent behavior are more frequent than those in which they are less represented by poorer teacher-student relationships, unclear and inconsistent school rules, poor school commitment, and more. Based on the specificities identified, practical recommendations have been formulated to implement interventions aimed at preventing and treating delinquent and aggressive behavior in a school context. The most empirical evidence is found for good behavior game, classroom management interventions and enhancing peer interactions.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Издавачко предузеће Социјална мисаоsr
dc.publisherБеоград : Републички завод за социјалну заштиту Србијеsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/147008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceСоцијална мисао : часопис за теорију и критику социјалних идеја и праксеsr
dc.subjectученициsr
dc.subjectагресивно понашањеsr
dc.subjectделинквентно понашањеsr
dc.subjectшколске интервенцијеsr
dc.subjectstudentssr
dc.subjectaggressive behaviorsr
dc.subjectdelinquent behaviorsr
dc.subjectschool interventionssr
dc.titleКарактеристике ученика са агресивним и са делинквентним понашањем? Препоруке за интервенције у школском контекстуsr
dc.titleCharacteristics of students with aggressive and delinquent behavior? Recommendations for interventions in school contextsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage86
dc.citation.issue2
dc.citation.spage69
dc.citation.volume97
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1889/Karakteristike_ucenika_sa_agresivnim_2019.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_629
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу