Changes in social reaction to child sexual abuse: towards situational control in educational setting
Промене у друштвеној реакцији на сексуалну злоупотребу деце: ка успостављању ситуационе контроле у образовноваспитним установама
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Most of the treatment of sexual offenders is based on a cognitive behavioral
therapy (within RNR approach) aimed to detect cognitive distorzions, bad emotions and
cognitive and behavioral change. Empirical evidence suggests that effect size is very much
related to offender characteristics. There can be found different kind of perpetrators (e.g.
online or contact perpetrators; situational, opportunistic, predatory types). The aim of this
paper is reviewing most popular treatment programs in related to research evidences, discussing
sexual abuse typologies and to present comprehensive model of situational control of
child sexual abuse at the educational setting.
Situational approach is presented as additional model of society protection which is at
the same time victim/perpetrator/context-based intervention. Some situational prevention
techniques in educational setting involving the increasing efforts are: target hardening (e.g.,
support of the vulnerable groups of children), ...access control (e.g., predicting the rules and
procedures for kindergartens/school/campus visitors), deflecting potential perpetrators (e. g.
recommending school teachers not to communicate with students by their private e-mails or
phone numbers). Formal surveillance (e.g. video surveillance) should increase the risk. Controlling
prompts means identifying and removing situational triggers (e.g. programs with
offenders). Reducing permissibility provides techniques that clarify responsibility, personalize
victims, setting rule and clarify consequences (e.g. public education campaign, alcohol
reduction measures).
Већина програма намењених третману сексуалних преступника зас-
нована је на когнитивно бихејвиоралној терапији (у склопу приступа Модел ризик-
потреба-респонзивност) која је усресређена на препознавање негативних мисли и осе-
ћања, као и на промену начина размишљања и понашања. Резултати бројних истражи-
вања указују да ефективност ових програма варира зависно од карактеристика сексу-
алних преступника (на пример, онлајн, контактни; ситуациони, опортунистички и
предаторски типови). Циљ овог рада усмерен је на преглед релевантних истраживања
и приступа у социјалној контроли сексуалних преступника. Размотрене су различите
типологије сексуалних преступника усмерених на децу, те на основу података о
начинима извршења дела, дат свеобухватни модел ситуационе контроле сексуалне
злоупотребе деце у образовноваспитним установама.
Модел ситуационе контроле сексуалне злоупотребе деце у образовноваспитним
установама представљен је као додатан модел заштите друштва који је истовремено
у...смерен и на контекст, учиниоце и жртве. Неке од техника ситуационе контроле сек-
суалне злоупотребе деце у образовноваспитном контексту у правцу повећања напора
учинилаца су: оснаживање мете (на пример, оснаживање рањивих група деце), кон-
трола приступа (на пример, предвиђање процедура за посетиоце у вртићима, школама,
ученичким домовима), одвлачење потенцијалних учинилаца (на пример, успоставља-
ње правила да наставници не комуницирају са ученицима путем приватних телефона
или и-мејлова). Процедуре формалног надзора (на пример, видео надзор) би требало да
повећају ризик за преступника да буде ухваћен. Контрола провокације представља
идентификовање и отклањање ситуационих окидача (на пример, предвиђање ношења
школских униформи). Редуковање оправдања подразумева технике којима се предвиђа
одговорност свих актера, персонализују жртве, успостављају правила и разjашњавају
последице (на пример, едукативне кампање, забрана употребе алкохола).
Ključne reči:
child sexual abuse / treatment / situational control / educational setting / Serbia / сексуална злоупотреба деце / третман / ситуациона контрола / образовноваспитне установе / СрбијаIzvor:
Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе, 2020, 91-102Izdavač:
- Нови Сад : Култура - Полис
Finansiranje / projekti:
- Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, institucionalno finansiranje - 200018 (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Institucija/grupa
IPITY - JOUR AU - Kovačević Lepojević, Marina AU - Gutvajn, Nikoleta PY - 2020 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/624 AB - Most of the treatment of sexual offenders is based on a cognitive behavioral therapy (within RNR approach) aimed to detect cognitive distorzions, bad emotions and cognitive and behavioral change. Empirical evidence suggests that effect size is very much related to offender characteristics. There can be found different kind of perpetrators (e.g. online or contact perpetrators; situational, opportunistic, predatory types). The aim of this paper is reviewing most popular treatment programs in related to research evidences, discussing sexual abuse typologies and to present comprehensive model of situational control of child sexual abuse at the educational setting. Situational approach is presented as additional model of society protection which is at the same time victim/perpetrator/context-based intervention. Some situational prevention techniques in educational setting involving the increasing efforts are: target hardening (e.g., support of the vulnerable groups of children), access control (e.g., predicting the rules and procedures for kindergartens/school/campus visitors), deflecting potential perpetrators (e. g. recommending school teachers not to communicate with students by their private e-mails or phone numbers). Formal surveillance (e.g. video surveillance) should increase the risk. Controlling prompts means identifying and removing situational triggers (e.g. programs with offenders). Reducing permissibility provides techniques that clarify responsibility, personalize victims, setting rule and clarify consequences (e.g. public education campaign, alcohol reduction measures). AB - Већина програма намењених третману сексуалних преступника зас- нована је на когнитивно бихејвиоралној терапији (у склопу приступа Модел ризик- потреба-респонзивност) која је усресређена на препознавање негативних мисли и осе- ћања, као и на промену начина размишљања и понашања. Резултати бројних истражи- вања указују да ефективност ових програма варира зависно од карактеристика сексу- алних преступника (на пример, онлајн, контактни; ситуациони, опортунистички и предаторски типови). Циљ овог рада усмерен је на преглед релевантних истраживања и приступа у социјалној контроли сексуалних преступника. Размотрене су различите типологије сексуалних преступника усмерених на децу, те на основу података о начинима извршења дела, дат свеобухватни модел ситуационе контроле сексуалне злоупотребе деце у образовноваспитним установама. Модел ситуационе контроле сексуалне злоупотребе деце у образовноваспитним установама представљен је као додатан модел заштите друштва који је истовремено усмерен и на контекст, учиниоце и жртве. Неке од техника ситуационе контроле сек- суалне злоупотребе деце у образовноваспитном контексту у правцу повећања напора учинилаца су: оснаживање мете (на пример, оснаживање рањивих група деце), кон- трола приступа (на пример, предвиђање процедура за посетиоце у вртићима, школама, ученичким домовима), одвлачење потенцијалних учинилаца (на пример, успоставља- ње правила да наставници не комуницирају са ученицима путем приватних телефона или и-мејлова). Процедуре формалног надзора (на пример, видео надзор) би требало да повећају ризик за преступника да буде ухваћен. Контрола провокације представља идентификовање и отклањање ситуационих окидача (на пример, предвиђање ношења школских униформи). Редуковање оправдања подразумева технике којима се предвиђа одговорност свих актера, персонализују жртве, успостављају правила и разjашњавају последице (на пример, едукативне кампање, забрана употребе алкохола). PB - Нови Сад : Култура - Полис T2 - Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе T1 - Changes in social reaction to child sexual abuse: towards situational control in educational setting T1 - Промене у друштвеној реакцији на сексуалну злоупотребу деце: ка успостављању ситуационе контроле у образовноваспитним установама EP - 102 SP - 91 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_624 ER -
@article{ author = "Kovačević Lepojević, Marina and Gutvajn, Nikoleta", year = "2020", abstract = "Most of the treatment of sexual offenders is based on a cognitive behavioral therapy (within RNR approach) aimed to detect cognitive distorzions, bad emotions and cognitive and behavioral change. Empirical evidence suggests that effect size is very much related to offender characteristics. There can be found different kind of perpetrators (e.g. online or contact perpetrators; situational, opportunistic, predatory types). The aim of this paper is reviewing most popular treatment programs in related to research evidences, discussing sexual abuse typologies and to present comprehensive model of situational control of child sexual abuse at the educational setting. Situational approach is presented as additional model of society protection which is at the same time victim/perpetrator/context-based intervention. Some situational prevention techniques in educational setting involving the increasing efforts are: target hardening (e.g., support of the vulnerable groups of children), access control (e.g., predicting the rules and procedures for kindergartens/school/campus visitors), deflecting potential perpetrators (e. g. recommending school teachers not to communicate with students by their private e-mails or phone numbers). Formal surveillance (e.g. video surveillance) should increase the risk. Controlling prompts means identifying and removing situational triggers (e.g. programs with offenders). Reducing permissibility provides techniques that clarify responsibility, personalize victims, setting rule and clarify consequences (e.g. public education campaign, alcohol reduction measures)., Већина програма намењених третману сексуалних преступника зас- нована је на когнитивно бихејвиоралној терапији (у склопу приступа Модел ризик- потреба-респонзивност) која је усресређена на препознавање негативних мисли и осе- ћања, као и на промену начина размишљања и понашања. Резултати бројних истражи- вања указују да ефективност ових програма варира зависно од карактеристика сексу- алних преступника (на пример, онлајн, контактни; ситуациони, опортунистички и предаторски типови). Циљ овог рада усмерен је на преглед релевантних истраживања и приступа у социјалној контроли сексуалних преступника. Размотрене су различите типологије сексуалних преступника усмерених на децу, те на основу података о начинима извршења дела, дат свеобухватни модел ситуационе контроле сексуалне злоупотребе деце у образовноваспитним установама. Модел ситуационе контроле сексуалне злоупотребе деце у образовноваспитним установама представљен је као додатан модел заштите друштва који је истовремено усмерен и на контекст, учиниоце и жртве. Неке од техника ситуационе контроле сек- суалне злоупотребе деце у образовноваспитном контексту у правцу повећања напора учинилаца су: оснаживање мете (на пример, оснаживање рањивих група деце), кон- трола приступа (на пример, предвиђање процедура за посетиоце у вртићима, школама, ученичким домовима), одвлачење потенцијалних учинилаца (на пример, успоставља- ње правила да наставници не комуницирају са ученицима путем приватних телефона или и-мејлова). Процедуре формалног надзора (на пример, видео надзор) би требало да повећају ризик за преступника да буде ухваћен. Контрола провокације представља идентификовање и отклањање ситуационих окидача (на пример, предвиђање ношења школских униформи). Редуковање оправдања подразумева технике којима се предвиђа одговорност свих актера, персонализују жртве, успостављају правила и разjашњавају последице (на пример, едукативне кампање, забрана употребе алкохола).", publisher = "Нови Сад : Култура - Полис", journal = "Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе", title = "Changes in social reaction to child sexual abuse: towards situational control in educational setting, Промене у друштвеној реакцији на сексуалну злоупотребу деце: ка успостављању ситуационе контроле у образовноваспитним установама", pages = "102-91", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_624" }
Kovačević Lepojević, M.,& Gutvajn, N.. (2020). Changes in social reaction to child sexual abuse: towards situational control in educational setting. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе Нови Сад : Култура - Полис., 91-102. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_624
Kovačević Lepojević M, Gutvajn N. Changes in social reaction to child sexual abuse: towards situational control in educational setting. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе. 2020;:91-102. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_624 .
Kovačević Lepojević, Marina, Gutvajn, Nikoleta, "Changes in social reaction to child sexual abuse: towards situational control in educational setting" in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе (2020):91-102, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_624 .