Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности
Lexical-semantic features in the works of Serbian writers and the teaching of Serbian language and literature
Samo za registrovane korisnike
2019
Autori
Стевановић, Јелена
Јадранка, Милошевић
Ostala autorstva
Бабић, МиланкаКопас - Вукашиновић, Емина
Росић, Тиодор
Knjiga (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Анализа књижевноуметничког дела не може бити потпуна уколико се
мимоиђе проучавање организације и естетских функција језика којим је
дело написано, јер се једино тако може спознати природа језика уопште,
поетског језика и књижевног дела у целини, као и њиховог међуодноса. Нити
књижевно дело, као један од видова информације, нити људска комуникација
у свим другим доменима, бар када је реч о природним језицима, не може без
правила која су карактеристична управо за ове семиотичке системе. Стога би
настојање да се литерарно дело објасни изван система основних средстава која га
конституишу заправо представљало недовршену схему.
Различити типови језичких извора могу бити употребљени приликом
творбе књижевноуметничког текста. Међутим, независно од дате језичке
поливалентности, језичка структура сваког литерарног дела садржи неколико
слојева, односно сам језички слој књижевног дела је стратификован (вишеслојан).
Посебно место, неспорно је, припада лексичко-семантичком аспекту (сло...ју)
језика литерарног стваралаштва, будући да је суштински значајан за свстраније
сагледавање књижевног текста у целини и будући да указује и на мање видљиве
везе између писца и његових поступака.
Ključne reči:
Лексичко-семантичке карактеристике / српски језик / српска књижевност / српски писци / lexical-semantic characteristics / serbian language / serbian literature / serbian writersIzvor:
2019Izdavač:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
- Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu (RS-179034)
- Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije (RS-47008)
Institucija/grupa
IPITY - BOOK AU - Стевановић, Јелена AU - Јадранка, Милошевић PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/594 AB - Анализа књижевноуметничког дела не може бити потпуна уколико се мимоиђе проучавање организације и естетских функција језика којим је дело написано, јер се једино тако може спознати природа језика уопште, поетског језика и књижевног дела у целини, као и њиховог међуодноса. Нити књижевно дело, као један од видова информације, нити људска комуникација у свим другим доменима, бар када је реч о природним језицима, не може без правила која су карактеристична управо за ове семиотичке системе. Стога би настојање да се литерарно дело објасни изван система основних средстава која га конституишу заправо представљало недовршену схему. Различити типови језичких извора могу бити употребљени приликом творбе књижевноуметничког текста. Међутим, независно од дате језичке поливалентности, језичка структура сваког литерарног дела садржи неколико слојева, односно сам језички слој књижевног дела је стратификован (вишеслојан). Посебно место, неспорно је, припада лексичко-семантичком аспекту (слоју) језика литерарног стваралаштва, будући да је суштински значајан за свстраније сагледавање књижевног текста у целини и будући да указује и на мање видљиве везе између писца и његових поступака. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T1 - Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности T1 - Lexical-semantic features in the works of Serbian writers and the teaching of Serbian language and literature ER -
@book{ author = "Стевановић, Јелена and Јадранка, Милошевић", year = "2019", abstract = "Анализа књижевноуметничког дела не може бити потпуна уколико се мимоиђе проучавање организације и естетских функција језика којим је дело написано, јер се једино тако може спознати природа језика уопште, поетског језика и књижевног дела у целини, као и њиховог међуодноса. Нити књижевно дело, као један од видова информације, нити људска комуникација у свим другим доменима, бар када је реч о природним језицима, не може без правила која су карактеристична управо за ове семиотичке системе. Стога би настојање да се литерарно дело објасни изван система основних средстава која га конституишу заправо представљало недовршену схему. Различити типови језичких извора могу бити употребљени приликом творбе књижевноуметничког текста. Међутим, независно од дате језичке поливалентности, језичка структура сваког литерарног дела садржи неколико слојева, односно сам језички слој књижевног дела је стратификован (вишеслојан). Посебно место, неспорно је, припада лексичко-семантичком аспекту (слоју) језика литерарног стваралаштва, будући да је суштински значајан за свстраније сагледавање књижевног текста у целини и будући да указује и на мање видљиве везе између писца и његових поступака.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", title = "Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности, Lexical-semantic features in the works of Serbian writers and the teaching of Serbian language and literature" }
Стевановић, Ј.,& Јадранка, М.. (2019). Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности. Београд : Институт за педагошка истраживања..
Стевановић Ј, Јадранка М. Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности. 2019;..
Стевановић, Јелена, Јадранка, Милошевић, "Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности" (2019).
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The development of emergent literacy in Serbian kindergartens: Basic resources and related practices / Razvoj rane pismenosti u srpskim vrtićima - osnovni resursi i s njima povezana praksa
Ševa, Nada; Radišić, Jelena (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013) -
Empirically based solutions for the Serbian adaptation of a parent report inventory used in the assessment of child language development
Anđelković, Darinka; Ševa, Nada; Savić, Maja; Tutnjević, Slavica (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017) -
Encouraging initiative, cooperation and creativity in teaching Serbian language and literature / Podsticanje inicijative, saradnje i stvaralaštva u nastavi srpskog jezika i književnosti
Stevanović, Jelena; Dimitrijević, Maja; Stevanović, Jelena; Dimitrijević, Maja (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)