Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности
Lexical-semantic features in the works of Serbian writers and the teaching of Serbian language and literature
Authors
Стевановић, ЈеленаЈадранка, Милошевић
Contributors
Бабић, МиланкаКопас - Вукашиновић, Емина
Росић, Тиодор
Book (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Анализа књижевноуметничког дела не може бити потпуна уколико се
мимоиђе проучавање организације и естетских функција језика којим је
дело написано, јер се једино тако може спознати природа језика уопште,
поетског језика и књижевног дела у целини, као и њиховог међуодноса. Нити
књижевно дело, као један од видова информације, нити људска комуникација
у свим другим доменима, бар када је реч о природним језицима, не може без
правила која су карактеристична управо за ове семиотичке системе. Стога би
настојање да се литерарно дело објасни изван система основних средстава која га
конституишу заправо представљало недовршену схему.
Различити типови језичких извора могу бити употребљени приликом
творбе књижевноуметничког текста. Међутим, независно од дате језичке
поливалентности, језичка структура сваког литерарног дела садржи неколико
слојева, односно сам језички слој књижевног дела је стратификован (вишеслојан).
Посебно место, неспорно је, припада лексичко-семантичком аспекту (сло...ју)
језика литерарног стваралаштва, будући да је суштински значајан за свстраније
сагледавање књижевног текста у целини и будући да указује и на мање видљиве
везе између писца и његових поступака.
Keywords:
Лексичко-семантичке карактеристике / српски језик / српска књижевност / српски писци / lexical-semantic characteristics / serbian language / serbian literature / serbian writersSource:
2019Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- From encouraging initiative, cooperation and creativity in education to new roles and identities in society (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Collections
Institution/Community
IPITY - BOOK AU - Стевановић, Јелена AU - Јадранка, Милошевић PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/594 AB - Анализа књижевноуметничког дела не може бити потпуна уколико се мимоиђе проучавање организације и естетских функција језика којим је дело написано, јер се једино тако може спознати природа језика уопште, поетског језика и књижевног дела у целини, као и њиховог међуодноса. Нити књижевно дело, као један од видова информације, нити људска комуникација у свим другим доменима, бар када је реч о природним језицима, не може без правила која су карактеристична управо за ове семиотичке системе. Стога би настојање да се литерарно дело објасни изван система основних средстава која га конституишу заправо представљало недовршену схему. Различити типови језичких извора могу бити употребљени приликом творбе књижевноуметничког текста. Међутим, независно од дате језичке поливалентности, језичка структура сваког литерарног дела садржи неколико слојева, односно сам језички слој књижевног дела је стратификован (вишеслојан). Посебно место, неспорно је, припада лексичко-семантичком аспекту (слоју) језика литерарног стваралаштва, будући да је суштински значајан за свстраније сагледавање књижевног текста у целини и будући да указује и на мање видљиве везе између писца и његових поступака. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T1 - Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности T1 - Lexical-semantic features in the works of Serbian writers and the teaching of Serbian language and literature UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_594 ER -
@book{ author = "Стевановић, Јелена and Јадранка, Милошевић", year = "2019", abstract = "Анализа књижевноуметничког дела не може бити потпуна уколико се мимоиђе проучавање организације и естетских функција језика којим је дело написано, јер се једино тако може спознати природа језика уопште, поетског језика и књижевног дела у целини, као и њиховог међуодноса. Нити књижевно дело, као један од видова информације, нити људска комуникација у свим другим доменима, бар када је реч о природним језицима, не може без правила која су карактеристична управо за ове семиотичке системе. Стога би настојање да се литерарно дело објасни изван система основних средстава која га конституишу заправо представљало недовршену схему. Различити типови језичких извора могу бити употребљени приликом творбе књижевноуметничког текста. Међутим, независно од дате језичке поливалентности, језичка структура сваког литерарног дела садржи неколико слојева, односно сам језички слој књижевног дела је стратификован (вишеслојан). Посебно место, неспорно је, припада лексичко-семантичком аспекту (слоју) језика литерарног стваралаштва, будући да је суштински значајан за свстраније сагледавање књижевног текста у целини и будући да указује и на мање видљиве везе између писца и његових поступака.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", title = "Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности, Lexical-semantic features in the works of Serbian writers and the teaching of Serbian language and literature", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_594" }
Стевановић, Ј.,& Јадранка, М.. (2019). Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности. Београд : Институт за педагошка истраживања.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_594
Стевановић Ј, Јадранка М. Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности. 2019;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_594 .
Стевановић, Јелена, Јадранка, Милошевић, "Лексичко-семантичке особености у делима српских писаца и настава српског језика и књижевности" (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_594 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Environmental worldviews of Serbian and Macedonian school students
Srbinovski, Mile; Stanišić, Jelena (Cambridge Univ Press, Cambridge, 2020) -
The development of emergent literacy in Serbian kindergartens: Basic resources and related practices / Razvoj rane pismenosti u srpskim vrtićima - osnovni resursi i s njima povezana praksa
Ševa, Nada; Radišić, Jelena (Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2013) -
Why teaching? A validation of the fit-choice scale in the Serbian context
Simić, Nataša; Marušić Jablanović, Milica; Grbić, Sanja (Routledge, 2021)