IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nastavnici i politika celoživotnog učenja u međunarodnom i europskom kontekstu

Teachers and lifelong leraning policy in the international and european context

Thumbnail
2019
Nastavnici_i_politika_2019.pdf (2.830Mb)
Authors
Lukenda, Anita
Pavlović, Slavica
Contributors
Stanišić, Jelena
Radulović, Mladen
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize i komparacije relevantnih sadržaja ključnih obrazovno-političkih dokumenata međunarodnih i evropskih organizacija (UNESCO, OECD, Savet Evrope i Evropska Unija) iz dva perioda razvoja koncepta celoživotnog učenja koji se odnose na nastavnike. Rezultati kvalitativnog istraživanja su prikazani kroz sledeće kategorije: uloga i funkcije nastavnika, selekcija budućih nastavnika, inicijalno i kontinuirano obrazovanje nastavnika, odnos nastavnik–učenik, timski rad, pomoć nastavnicima, status i uslovi rada nastavnika, istraživački rad i mobilnost nastavnika, kao i međunarodna saradnja. Analiza i komparacija sadržaja međunarodnih i evropskih dokumenata prve faze (sredina šezdesetih i kraj sedamdesetih godina 20. veka) pokazala je da dokumenti Saveta Evrope i UNESCO-a opširno i na vrlo sličan način govore o tome šta i kako treba promeniti i/ili ponovo uspostaviti kad su u pitanju nastavnici, njihova uloga, obrazovanje i položaj kako... bi celoživotno učenje postalo stvarnost. Za razliku od toga, u dokumentu OECD-a nije data veća pažnja ulozi nastavnika u realizovanju celoživotnog učenja. U drugoj fazi (sredina devedesetih godina 20. veka) razvoja koncepta celoživotnog učenja dokumenti UNESCO-a i OECD-a opširno i detaljno razmatraju pitanje nastavnika, dok se u dokumentu Evropske Unije samo konstatuje da će nastavnici imati središnju ulogu u društvu koje uči. Na kraju rada je istaknuto da je analiza i upoređivanje međunarodnih i evropskih dokumenata pokazala da su nastavnici jedan od najvažnijih elemenata politike celoživotnog učenja i da je, stoga, nužno planirati i organizovati celoživotno obrazovanje i učenje nastavnika kako bi oni mogli da podstiču i osposobljavaju učenike za celoživotno učenje.

This paper presents results of the qualitative analysis and comparison of the content of key educational policy documents of the International and European organizations (UNESCO, OECD, Council of Europe and European Union) from two developmental stages of the lifelong learning concept with regard to the teachers. Results of the qualitative research have been presented within the following categories: role and function of teachers, selection of teacher candidates, initial and continuing training of teachers, teacher-student relation, team work, assisting teachers, status and working conditions, research and mobility of teachers and international cooperation. The analysis and comparison of the content of the International and European documents from the first phase (in the middle of 1960s and beginning of 1970s) have shown that documents of the Council of Europe and the UNESCO, to a great extent and in a similar fashion, state what should be changed and/or newly established whe...n it comes to teachers, their role, their education as well as their status, so that lifelong learning could become reality. Compared to that, the OECD document did not pay greater attention to the role of teachers in the implementation of lifelong learning. In the second phase of development of the lifelong learning concept (in the middle of 1990s) the UNESCO and OECD documents discuss the teachers to a great extent and in detail, whereas the EU document states only that teachers will play a central role in the learning society. The paper concludes that the analysis and comparison have shown that teachers are one of the most crucial elements of the lifelong learning policy. Therefore, it is necessary to plan and organize lifelong learning and educational opportunities for teachers so that they could encourage and train their students for lifelong learning.

Keywords:
nastavnici / celoživotno učenje / obrazovna politika / teachers / lifelong learning / educational policy
Source:
Obrazovanje u funkciji modernizacije društva, 2019, 50-51
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Note:
  • Zbornik rezimea / 24. Međunarodna naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa
  • Book of abstracts / 24th International Scientific Conference "Educational Research and School Practice"

ISBN: 978-86-7447-147-0

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/554
Collections
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - Lukenda, Anita
AU  - Pavlović, Slavica
PY  - 2019
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/554
AB  - U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize i komparacije relevantnih sadržaja ključnih
obrazovno-političkih dokumenata međunarodnih i evropskih organizacija (UNESCO, OECD, Savet
Evrope i Evropska Unija) iz dva perioda razvoja koncepta celoživotnog učenja koji se odnose na
nastavnike. Rezultati kvalitativnog istraživanja su prikazani kroz sledeće kategorije: uloga i funkcije
nastavnika, selekcija budućih nastavnika, inicijalno i kontinuirano obrazovanje nastavnika, odnos
nastavnik–učenik, timski rad, pomoć nastavnicima, status i uslovi rada nastavnika, istraživački rad i
mobilnost nastavnika, kao i međunarodna saradnja. Analiza i komparacija sadržaja međunarodnih i
evropskih dokumenata prve faze (sredina šezdesetih i kraj sedamdesetih godina 20. veka) pokazala je
da dokumenti Saveta Evrope i UNESCO-a opširno i na vrlo sličan način govore o tome šta i kako treba
promeniti i/ili ponovo uspostaviti kad su u pitanju nastavnici, njihova uloga, obrazovanje i položaj
kako bi celoživotno učenje postalo stvarnost. Za razliku od toga, u dokumentu OECD-a nije data veća
pažnja ulozi nastavnika u realizovanju celoživotnog učenja. U drugoj fazi (sredina devedesetih godina
20. veka) razvoja koncepta celoživotnog učenja dokumenti UNESCO-a i OECD-a opširno i detaljno
razmatraju pitanje nastavnika, dok se u dokumentu Evropske Unije samo konstatuje da će nastavnici
imati središnju ulogu u društvu koje uči. Na kraju rada je istaknuto da je analiza i upoređivanje
međunarodnih i evropskih dokumenata pokazala da su nastavnici jedan od najvažnijih elemenata
politike celoživotnog učenja i da je, stoga, nužno planirati i organizovati celoživotno obrazovanje i
učenje nastavnika kako bi oni mogli da podstiču i osposobljavaju učenike za celoživotno učenje.
AB  - This paper presents results of the qualitative analysis and comparison of the content of key educational
policy documents of the International and European organizations (UNESCO, OECD, Council of Europe
and European Union) from two developmental stages of the lifelong learning concept with regard to
the teachers. Results of the qualitative research have been presented within the following categories:
role and function of teachers, selection of teacher candidates, initial and continuing training of
teachers, teacher-student relation, team work, assisting teachers, status and working conditions,
research and mobility of teachers and international cooperation. The analysis and comparison of the
content of the International and European documents from the first phase (in the middle of 1960s
and beginning of 1970s) have shown that documents of the Council of Europe and the UNESCO,
to a great extent and in a similar fashion, state what should be changed and/or newly established
when it comes to teachers, their role, their education as well as their status, so that lifelong learning
could become reality. Compared to that, the OECD document did not pay greater attention to the
role of teachers in the implementation of lifelong learning. In the second phase of development of
the lifelong learning concept (in the middle of 1990s) the UNESCO and OECD documents discuss the
teachers to a great extent and in detail, whereas the EU document states only that teachers will play
a central role in the learning society. The paper concludes that the analysis and comparison have
shown that teachers are one of the most crucial elements of the lifelong learning policy. Therefore, it
is necessary to plan and organize lifelong learning and educational opportunities for teachers so that
they could encourage and train their students for lifelong learning.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
C3  - Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
T1  - Nastavnici i politika celoživotnog učenja u međunarodnom i europskom kontekstu
T1  - Teachers and lifelong leraning policy in the international and european context
EP  - 51
SP  - 50
ER  - 
@conference{
author = "Lukenda, Anita and Pavlović, Slavica",
year = "2019",
abstract = "U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize i komparacije relevantnih sadržaja ključnih
obrazovno-političkih dokumenata međunarodnih i evropskih organizacija (UNESCO, OECD, Savet
Evrope i Evropska Unija) iz dva perioda razvoja koncepta celoživotnog učenja koji se odnose na
nastavnike. Rezultati kvalitativnog istraživanja su prikazani kroz sledeće kategorije: uloga i funkcije
nastavnika, selekcija budućih nastavnika, inicijalno i kontinuirano obrazovanje nastavnika, odnos
nastavnik–učenik, timski rad, pomoć nastavnicima, status i uslovi rada nastavnika, istraživački rad i
mobilnost nastavnika, kao i međunarodna saradnja. Analiza i komparacija sadržaja međunarodnih i
evropskih dokumenata prve faze (sredina šezdesetih i kraj sedamdesetih godina 20. veka) pokazala je
da dokumenti Saveta Evrope i UNESCO-a opširno i na vrlo sličan način govore o tome šta i kako treba
promeniti i/ili ponovo uspostaviti kad su u pitanju nastavnici, njihova uloga, obrazovanje i položaj
kako bi celoživotno učenje postalo stvarnost. Za razliku od toga, u dokumentu OECD-a nije data veća
pažnja ulozi nastavnika u realizovanju celoživotnog učenja. U drugoj fazi (sredina devedesetih godina
20. veka) razvoja koncepta celoživotnog učenja dokumenti UNESCO-a i OECD-a opširno i detaljno
razmatraju pitanje nastavnika, dok se u dokumentu Evropske Unije samo konstatuje da će nastavnici
imati središnju ulogu u društvu koje uči. Na kraju rada je istaknuto da je analiza i upoređivanje
međunarodnih i evropskih dokumenata pokazala da su nastavnici jedan od najvažnijih elemenata
politike celoživotnog učenja i da je, stoga, nužno planirati i organizovati celoživotno obrazovanje i
učenje nastavnika kako bi oni mogli da podstiču i osposobljavaju učenike za celoživotno učenje., This paper presents results of the qualitative analysis and comparison of the content of key educational
policy documents of the International and European organizations (UNESCO, OECD, Council of Europe
and European Union) from two developmental stages of the lifelong learning concept with regard to
the teachers. Results of the qualitative research have been presented within the following categories:
role and function of teachers, selection of teacher candidates, initial and continuing training of
teachers, teacher-student relation, team work, assisting teachers, status and working conditions,
research and mobility of teachers and international cooperation. The analysis and comparison of the
content of the International and European documents from the first phase (in the middle of 1960s
and beginning of 1970s) have shown that documents of the Council of Europe and the UNESCO,
to a great extent and in a similar fashion, state what should be changed and/or newly established
when it comes to teachers, their role, their education as well as their status, so that lifelong learning
could become reality. Compared to that, the OECD document did not pay greater attention to the
role of teachers in the implementation of lifelong learning. In the second phase of development of
the lifelong learning concept (in the middle of 1990s) the UNESCO and OECD documents discuss the
teachers to a great extent and in detail, whereas the EU document states only that teachers will play
a central role in the learning society. The paper concludes that the analysis and comparison have
shown that teachers are one of the most crucial elements of the lifelong learning policy. Therefore, it
is necessary to plan and organize lifelong learning and educational opportunities for teachers so that
they could encourage and train their students for lifelong learning.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Obrazovanje u funkciji modernizacije društva",
title = "Nastavnici i politika celoživotnog učenja u međunarodnom i europskom kontekstu, Teachers and lifelong leraning policy in the international and european context",
pages = "51-50"
}
Lukenda, A.,& Pavlović, S.. (2019). Nastavnici i politika celoživotnog učenja u međunarodnom i europskom kontekstu. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 50-51.
Lukenda A, Pavlović S. Nastavnici i politika celoživotnog učenja u međunarodnom i europskom kontekstu. in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva. 2019;:50-51..
Lukenda, Anita, Pavlović, Slavica, "Nastavnici i politika celoživotnog učenja u međunarodnom i europskom kontekstu" in Obrazovanje u funkciji modernizacije društva (2019):50-51.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB