Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Разломци и децимални запис у истраживању TIMSS 2019: постигнуће ученика четвртог разреда из Србије
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Јошић, Смиљана | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.creator | Чернош, Бојана | |
dc.creator | Шева, Нада | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T10:38:46Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T10:38:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-155-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/539 | |
dc.description.abstract | Досадашња истраживања указују на то да степен разумевања разломака у првом циклусу обавезног образовања у великој мери предвиђа постигнуће ученика из алгебре у средњој школи. Стога, учење разломака (и повезаних концепата, као што су децимални бројеви) представља основу за даљи развој математичких компетенција. У овом раду истражујемо у којој мери ученици на крају четвртог разреда основне школе у Србији остварују овај предуслов. Коришћене су следеће методе: дескриптивна анализа, анализа варијансе и квалитативна анализа садржаја одговора ученика. Четвртаци из наше земље су остварили статистички значајно нижи проценат тачних одговора у односу на међународни просек у области разломака и децималних бројева (АССрбијаTIMSS2019=27,2% према АСмеђународни_просекTIMSS2019=39,4%). Резултати за децималне бројеве нису се статистички значајно разликовали од постигнућа за разломке (АСразломци=24,3% према АСдецимални бројеви=31,5%). Ученици су остварили следећу просечну тачност за различите теме у вези са разломцима: повезивање разломака и графичког приказа (29,5%), поређење разломака (26,45%) и сабирање и одузимање разломака (10,8%). Задаци сабирања и одузимања разломака са различитим имениоцима представљали су изазов за ученике, јер између 22,7% и 36,1% ученика није ни покушао да уради задатак. Када је реч о децималним бројевима обухваћене су теме: поређење (30%), сабирање и одузимање (34,22%) и претварање разломка у децимални број (30%). У свим задацима који су се односили на сабирање и одузимање децималних бројева уочена је следећа стратегија: ученици су приступали децималним бројевима као да су природни. Ово је условило велико варирање у просечној тачности по задатку, у зависности од комплексности децимaлних бројева (Min=4,9%, Маx=50,6%). Резултати указују на то да је потребно увести низ промена у процес поучавања разломака, укључујући и дубље интегрисање ове математичке области са другим областима. Тако бисмо обезбедили више прилика за ученике које би им помогле да не користе разломке само на нивоу знања, већ и на нивоу примене и закључивања. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.relation | 404-02-42/2018-17 | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS2019 : резултати и импликације | sr |
dc.subject | упоређивање разломака | sr |
dc.subject | упоређивање децималних бројева | sr |
dc.subject | разломак и слика | sr |
dc.subject | сабирање и одузимање разломака | sr |
dc.subject | сабирање и одузимање децималних бројева | sr |
dc.title | Разломци и децимални запис у истраживању TIMSS 2019: постигнуће ученика четвртог разреда из Србије | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 49 | |
dc.citation.spage | 48 | |
dc.description.other | Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1484/Razlomci_i_decimalni_zapis_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_539 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |