Приказ основних података о документу

dc.contributorЂерић, Ивана
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorЈошић, Смиљана
dc.contributorШева, Нада
dc.creatorШева, Нада
dc.creatorМилинковић, Јасмина
dc.date.accessioned2021-07-05T10:38:38Z
dc.date.available2021-07-05T10:38:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-155-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/538
dc.description.abstractРазумевање геометријских појмова је комплексан конструкт, сачињен од више елемента који нису увек истовремено у фокусу (визуализацијa, мерење, релације или трансформације). Један од показатеља нивоа разумевања који се достиже на крају првог циклуса образовања јесу резултати тестирања у оквиру студије TIMSS 2019. Циљ истраживања представља допринос сагледавању постигнућа ученика из геометрије и геометријског мерења ради унапређивања остварености исхода наставе и учења математике у нижим разредима основне школе. Просечна тачност на нивоу Србије износила је 39,9%, док је на међународном нивоу била 44,2%. Анализиран је садржај решења и разматране су потешкоће и заблуде ученика у шест подобласти уз опис типичних грешака. Утврђено је да ученици имају највише тешкоћа када решавају задатке којима се испитује разумевање Појма угла и врста углова (АСтачних одговора=31,04%, SD=13,5) и приликом израде задатака који се односе на Одређивање и процењиве обима, површине и запремине (АСтачних одговора=33,26%, SD=16,4). Најуспешнији су у решавању задатака у подобласти 3Д облици и веза са 2Д репрезентацијом (мрежом) (АСтачних одговора=46,22%, SD=15,9). Задатке који се односе на поређење и цртање углова успешно је решило мање од половине ученика из Србије. На нивоу појединачних задатака били су најуспешнији у препознавању нормалних правих у реалном контексту (АСтачних одговора=72,4%), а најлошије постигнуће су остварили одговарајући на задатак који се тицао класификовања дводимензионалних геометријских фигура према истакнутим својствима (АСтачних одговора=12,3%). Заблуда коју можемо да препознамо у одговорима ученика у задатку класификације је хипергенерализација да сви четвороуглови имају особине које су заједничке за правоугаоник и квадрат. Резултати истраживања могу допринети бољем разумевању путева развијања геометријског мишљења и превазилажењу тешкоћа идентификовањем могућих измена у методичком приступу.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.relation404-02-42/2018-17sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS2019 : резултати и импликацијеsr
dc.subjectвизуализацијаsr
dc.subjectгеометријски појамsr
dc.subjectгеометријски задатакsr
dc.subjectгрешкеsr
dc.subjectзаблудеsr
dc.titleПостигнуће четвртака у области геометрије и геометријског мерења из перспективе истраживања TIMSS 2019sr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage47
dc.citation.spage46
dc.description.otherЗборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1483/Postignuce_cetvrtaka_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_538
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу