Приказ основних података о документу
Постигнуће четвртака у области геометрије и геометријског мерења из перспективе истраживања TIMSS 2019
dc.contributor | Ђерић, Ивана | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Јошић, Смиљана | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.creator | Шева, Нада | |
dc.creator | Милинковић, Јасмина | |
dc.date.accessioned | 2021-07-05T10:38:38Z | |
dc.date.available | 2021-07-05T10:38:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-155-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/538 | |
dc.description.abstract | Разумевање геометријских појмова је комплексан конструкт, сачињен од више елемента који нису увек истовремено у фокусу (визуализацијa, мерење, релације или трансформације). Један од показатеља нивоа разумевања који се достиже на крају првог циклуса образовања јесу резултати тестирања у оквиру студије TIMSS 2019. Циљ истраживања представља допринос сагледавању постигнућа ученика из геометрије и геометријског мерења ради унапређивања остварености исхода наставе и учења математике у нижим разредима основне школе. Просечна тачност на нивоу Србије износила је 39,9%, док је на међународном нивоу била 44,2%. Анализиран је садржај решења и разматране су потешкоће и заблуде ученика у шест подобласти уз опис типичних грешака. Утврђено је да ученици имају највише тешкоћа када решавају задатке којима се испитује разумевање Појма угла и врста углова (АСтачних одговора=31,04%, SD=13,5) и приликом израде задатака који се односе на Одређивање и процењиве обима, површине и запремине (АСтачних одговора=33,26%, SD=16,4). Најуспешнији су у решавању задатака у подобласти 3Д облици и веза са 2Д репрезентацијом (мрежом) (АСтачних одговора=46,22%, SD=15,9). Задатке који се односе на поређење и цртање углова успешно је решило мање од половине ученика из Србије. На нивоу појединачних задатака били су најуспешнији у препознавању нормалних правих у реалном контексту (АСтачних одговора=72,4%), а најлошије постигнуће су остварили одговарајући на задатак који се тицао класификовања дводимензионалних геометријских фигура према истакнутим својствима (АСтачних одговора=12,3%). Заблуда коју можемо да препознамо у одговорима ученика у задатку класификације је хипергенерализација да сви четвороуглови имају особине које су заједничке за правоугаоник и квадрат. Резултати истраживања могу допринети бољем разумевању путева развијања геометријског мишљења и превазилажењу тешкоћа идентификовањем могућих измена у методичком приступу. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS// | sr |
dc.relation | 404-02-42/2018-17 | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | TIMSS2019 : резултати и импликације | sr |
dc.subject | визуализација | sr |
dc.subject | геометријски појам | sr |
dc.subject | геометријски задатак | sr |
dc.subject | грешке | sr |
dc.subject | заблуде | sr |
dc.title | Постигнуће четвртака у области геометрије и геометријског мерења из перспективе истраживања TIMSS 2019 | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 47 | |
dc.citation.spage | 46 | |
dc.description.other | Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa” | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1483/Postignuce_cetvrtaka_2021.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_538 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |