Приказ основних података о документу

dc.contributorЂерић, Ивана
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorЈошић, Смиљана
dc.contributorШева, Нада
dc.creatorСтанишић, Јелена
dc.creatorБлагданић, Сања
dc.creatorМарушић Јаблановић, Милица
dc.date.accessioned2021-07-05T10:38:19Z
dc.date.available2021-07-05T10:38:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-155-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/536
dc.description.abstractИстраживања показују да ученици исказују велики број ненаучних идеја у области природних наука. Наставници се неретко суочавају са различитим личним схватањима ученика о природним појавама и процесима. Због тога упознавње погрешних схватања која ученици имају у овом домену може да буде драгоцено полазиште за конципирање наставе и разумевање тешкоћа у формирању научног знања. Проблем проучавања у овом раду представљају погрешни одговори ученика из Србије на TIMSS тестовима у оквиру природних наука. Циљ рада је да се идентификују најчешћи извори грешака које су ученици показали на тесту TIMSS 2019 из области Биологија. Такође, анализирајући постигнуће и грешке које праве ученици из наше земље одговарајући на ове задатке осврнућемо се и на то у којој мери је садржај на који се односе ови задаци део наставног програма за предмет Свет око нас и Природа и друштво. За анализу погрешних одговора примењена је квалитативна анализа садржаја. Узорак истраживања чини 30% нетачних одговора ученика на седам одобрених задатака. У раду су анализирани погрешни одговори како би се конципирале препоруке за унапређивање образовне праксе наставе природе и друштва. На основу анализе грешака које су ученици из Србије правили приликом одговарања на поменуте задатке, уочавамо четири типичне грешке, односно изворе грешака који се делимично преклапају: (1) преферирање чулно опажајних у односу на дефинишуће атрибуте појма који нису чулима непосредно доступни, (2) непостојање трансфера знања на нове ситуације, (3) непажљиво читање или неразумевање инструкције задатка, (4) неспособност одвајања битног од небитног. Поред наведених типичних извора грешака, наше истраживање је показало да не постоје изражене разлике у постигнућима ученика када се разматрају програмски и делимично програмски задаци. Анализа задатака која је представљена у овом раду указују на то да су пожељне измене у наставним програмима за Свет око нас и Природу и друштво.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.relation404-02-42/2018-17sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS2019 : резултати и импликацијеsr
dc.subjectприродне наукеsr
dc.subjectпредмет Свет око нас и Природа и друштвоsr
dc.subjectгрешкеsr
dc.subjectученици четврог разредаsr
dc.titleИзвори грешака у TIMSS задацима из области биологијеsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage51
dc.citation.spage50
dc.description.otherЗборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1485/Izvori_gresaka_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_536
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу