Приказ основних података о документу

dc.contributorЂерић, Ивана
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorЈошић, Смиљана
dc.contributorШева, Нада
dc.creatorСтевановић, Јелена
dc.creatorЛазаревић, Емилија
dc.date.accessioned2021-07-05T10:38:09Z
dc.date.available2021-07-05T10:38:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-155-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/535
dc.description.abstractУ савременом друштву адекватан ниво језичке (језичка и комуникативна компетенција), математичке, научне и читалачке писмености представља нужан услов да сваки појединац активно учествује у друштву и преузме сопствену одговорност, а виши ниво ових вештина омогућава већи успех током целоживотног учења. С тим у вези, циљ овог рада je да се испитају језичке карактеристике, односно типови одступања у домену језика у одговорима ученика на одређене текстуалне задатке из природних наука у истраживању TIMSS 2019 у Србији, као и да се установи на које се садржаје, који су предвиђени образовним стандардима постигнућа за посматрани узраст, односе дате језичке карактеристике (типови одступања). Узорак је формиран тако што је случајним путем одабрано триста свезака, тј. три стотине ученика који су одговарали на три одабрана текстуална задатка из природних наука (сваки задатак је припадао једној од трију испитиваних области у студији TIMSS 2019). У овом истраживању експлоративног карактера коришћене су дескриптивна и аналитичка метода. Језичке карактеристике одговора ученика разматране су на следећим нивоима: граматички/синтаксички, лексички и ортографски. Резултати испитивања упућују на то да су на свим посматраним нивоима уочена одступања која указују на недовољно развијену језичку писменост (језичку компетентност) ученика. Најуочљивија су одступања у вези са применом правописних правила, али нису занемарљиве ни грешке које се тичу формулисања реченица. Анализирани одговори указују и на недовољно развијен лексички фонд ученика. Такође, установљено је да се највећи број грешака односи на садржаје који су прописани за основни и средњи ниво образовних стандарда постигнућа. Дати налази, између осталог, наводе на закључак да би квалитету језичког изражавања ученика требало посветити већу пажњу током наставе свих школских предмета у нижим разредима основне школе, као и да је неопходна ревизија националних стандарда постигнућа у правцу подршке развоју функционалне писмености ученика, односно компетенција релевантних за друштво знања.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.relation404-02-42/2018-17sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS2019 : резултати и импликацијеsr
dc.subjectјезичке карактеристикеsr
dc.subjectјезичка писменостsr
dc.subjectприродне наукеsr
dc.subjectTIMSS 2019sr
dc.subjectученици четвртог разреда основне школеsr
dc.titleЈезичке карактеристике одговора ученика у области природних наука: TIMSS 2019 у Србијиsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage53
dc.citation.spage52
dc.description.otherЗборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1486/Jezicke_karakteristike_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_535
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу