Приказ основних података о документу

dc.contributorЂерић, Ивана
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorЈошић, Смиљана
dc.contributorШева, Нада
dc.creatorКовачевић Лепојевић, Марина
dc.creatorГутвајн, Николета
dc.creatorМишчевић, Гордана
dc.date.accessioned2021-07-05T09:17:51Z
dc.date.available2021-07-05T09:17:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-155-5
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/533
dc.description.abstractАнализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе, дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка корелациона анализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.relation404-02-42/2018-17sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTIMSS2019 : резултати и импликацијеsr
dc.subjectмотивацијаsr
dc.subjectTIMSS 2019sr
dc.subjectшколска климаsr
dc.subjectдисциплинаsr
dc.titleШколска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наукаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage39
dc.citation.spage38
dc.description.otherЗборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/1480/Skolska_klima_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу