Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука
Authors
Ковачевић Лепојевић, МаринаГутвајн, Николета
Мишчевић, Гордана
Contributors
Ђерић, ИванаГутвајн, Николета
Јошић, Смиљана
Шева, Нада
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали
број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката
школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава
мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања
представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе,
дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и
природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности
школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе
из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска
дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији
за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци
који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог
разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради
података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка
корелациона ан...ализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати
истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима
наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике
и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском
постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и
научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале
критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за
учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље.
Keywords:
мотивација / TIMSS 2019 / школска клима / дисциплинаSource:
TIMSS2019 : резултати и импликације, 2021, 38-39Publisher:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
- 404-02-42/2018-17
Note:
- Зборник резимеа : XXVII нaучнa кoнфeрeнциja „Пeдaгoшкa истрaживaњa и шкoлскa прaксa”
Collections
Institution/Community
IPITY - CONF AU - Ковачевић Лепојевић, Марина AU - Гутвајн, Николета AU - Мишчевић, Гордана PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/533 AB - Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе, дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка корелациона анализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања C3 - TIMSS2019 : резултати и импликације T1 - Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука EP - 39 SP - 38 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 ER -
@conference{ author = "Ковачевић Лепојевић, Марина and Гутвајн, Николета and Мишчевић, Гордана", year = "2021", abstract = "Анализирајући литературу може се уочити да постоји релативно мали број истраживања у којима је испитивана повезаност различитих аспеката школске климе и мотивације ученика за учење, посебно када се проучава мотивација ученика нижих разреда основне школе. Циљ истраживања представља сагледавање повезаности различитих аспеката школске климе, дисциплине и безбедности ученика са мотивацијом за учење математике и природних наука. Испитивано је колико школска клима (осећај припадности школи, значај који школа придаје академском постигнућу и перцепција школе из перспективе родитеља), дисциплина и безбедност ученика (школска дисциплина, безбедност у школи и вршњачко насиље) доприносе мотивацији за учење математике и природних наука. У раду су анализирани подаци који су добијени од 165 директора, 4428 родитеља и 4279 ученика четвртог разреда репрезентативног узорка основних школа у Србији. У обради података коришћена је дескриптивна статистика, биваријантна каноничка корелациона анализа и мултипли регресиони линеарни модели. Резултати истраживања указују на то да су ученици, који су чешће у својим одговорима наводили осећај припадности школи, били мотивисанији за учење математике и природних наука. Утврђено је да што је нагласак директора на академском постигнућу био мањи, а вршњачко насиље учесталије, то је математичко и научно самопоуздање ученика било слабије изражено. Посматрајући остале критеријуме, највише варијансе објашњено је за критеријум мотивација за учење математике (26%). Практичне импликације формулисане су у виду препорука за примену интервенција којима се стимулише осећај припадности школи и превенира вршњачко насиље.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "TIMSS2019 : резултати и импликације", title = "Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука", pages = "39-38", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533" }
Ковачевић Лепојевић, М., Гутвајн, Н.,& Мишчевић, Г.. (2021). Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука. in TIMSS2019 : резултати и импликације Београд : Институт за педагошка истраживања., 38-39. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533
Ковачевић Лепојевић М, Гутвајн Н, Мишчевић Г. Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука. in TIMSS2019 : резултати и импликације. 2021;:38-39. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 .
Ковачевић Лепојевић, Марина, Гутвајн, Николета, Мишчевић, Гордана, "Школска клима, дисциплина и мотивација за учење математике и природних наука" in TIMSS2019 : резултати и импликације (2021):38-39, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_533 .