Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici?
Is experiential learning in natural learning environment more stimulating than experiential learning in classroom?
Autori
Cotič, NastjaFurlan, Petra
Ostala autorstva
Lalić-Vučetić, NatašaGundogan, Dragana
Radanović, Ana
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Istraživanja pokazuju da učenici tokom učenja u prirodnom okruženju stiču nova iskustva, međusobno
bolje sarađuju, te stiču komunikacione i socijalne veštine. Pritom, izbor strategije učenja je izuzetno
važan. Jedna od najdelotvornijih strategija je iskustveno učenje jer pozitivno utiče na motivaciju, lični
angažman i zalaganje, a razvija i znatiželju, interesovanje i želju za učenjem. Istraživanje koje smo
sproveli temelji se na učenju u prirodnom okruženju, preciznije u parku prirode Sečovlje Salina, koji
pruža puno mogućnosti za sprovođenje aktivnog učenja različitih sadržaja, kao što je upoznavanje
retkih i ugroženih biljnih i životinjskih vrsta, upoznavanje istorijsko-kulturnih aspekata, vađenja soli,
te mogućnosti očuvanja kulturnih i prirodnih vrednosti. Cilj istraživanja bio je da se uporedi mišljenje
učenika o iskustvenoj nastavi u prirodnom okruženju i u učionici. U istraživanju je učestvovalo 85
učenika trećeg razreda slovenačkih osnovnih škola. U iskustvenom učenju... u učionici učestvovalo je
40 učenika kontrolne grupe, dok je 45 učenika eksperimentalne grupe učestvovalo u iskustvenom
učenju u parku prirode Sečovlje Salina. Nakon realizovane nastave, pomoću četvorostepene skale
stavova Likertovog tipa, proveravali smo mišljenje i interesovanje učenika za sprovedene aktivnosti.
Zanimalo nas je da li se neki od rezultata statistički značajno razlikuju pri poređenju kontrolne i
eksperimentalne grupe, pri čemu smo koristili t-test. Rezultati su pokazali da su učenici obe grupe
uživali u nastavi; upoznavanje sa solanama bilo je većini učenika veoma zanimljivo, a statistički bitne
razlike se nisu pokazale. Istovremeno, primetili smo da su neki učenici eksperimentalne grupe izrazili
nezadovoljstvo učenjem na otvorenom zbog dugog hodanja, lošeg vremena, kao i samog učenja
na otvorenom. Možemo zaključiti da je za većinu učenika učenje na otvorenom poželjno, ali da su
učenici motivisani i za iskustveno učenje u učionici.
Researches show that pupils gain new experiences and learn communication and social skills in
natural learning environment. Thereby, the choice of learning strategies is crucial. Experiential
learning proved to be one of the most effective strategies as it positively affects motivation, personal
commitment and diligence, and develops curiosity, interest and desire to learn.Our research is based
on learning in natural learning environment, more specifically in Sečovlje Salina Nature Park, offering
plenty of opportunities for implementing active learning of a variety of different contents, such as
learning about rare and endangered flora and fauna, learning about historical and cultural aspects,
salt production and the possibility of preserving cultural and natural values. The research objective
was to compare the views of pupils on experiential lessons in natural learning environment and in the
classroom. To this end, 85 third grade pupils from Slovenian elementary schools part...icipated in the
research. 40 pupils of the control group participated in experiential learning in the classroom, while
45 pupils of the experimental group participated in experiential learning in Sečovlje Salina Nature
Park. After the lessons, we used a four-level Likert scale to check the pupils’ opinion and interest in
the activities performed. We used the T-test to show whether any of the results were significantly
different when comparing control group and experimental group. The results showed that the pupils
of both groups enjoyed the lessons very much; learning about the salt-pans was very interesting to
most pupils, and statistically significant differences were not shown in our results. At the same time,
we noticed that some of the pupils of the experimental group expressed their displeasure of learning
outdoors because of long walk, bad weather and outdoor learning itself. We can summarize that,
for the majority of pupils, outdoor learning is desirable but they are also motivated to participate in
experiential learning in the classroom.
Ključne reči:
iskustveno učenje / prirodno okruženje / park prirode Sečovlje Salina / upoznavanje okruženja / učenici / Experiential learning / natural learning environment / Sečovlje Salina Nature Park / learning about the environment / pupilsIzvor:
Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse, 2020, 74-75Izdavač:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
Napomena:
- Knjiga rezimea, 25. Međunarodna naučna konferencija "Pedagoška istraživanja i školska praksa
- Book of abstracts / 25th International Scientific Conference "Educational Research and School Practice"
Institucija/grupa
IPITY - CONF AU - Cotič, Nastja AU - Furlan, Petra PY - 2020 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/511 AB - Istraživanja pokazuju da učenici tokom učenja u prirodnom okruženju stiču nova iskustva, međusobno bolje sarađuju, te stiču komunikacione i socijalne veštine. Pritom, izbor strategije učenja je izuzetno važan. Jedna od najdelotvornijih strategija je iskustveno učenje jer pozitivno utiče na motivaciju, lični angažman i zalaganje, a razvija i znatiželju, interesovanje i želju za učenjem. Istraživanje koje smo sproveli temelji se na učenju u prirodnom okruženju, preciznije u parku prirode Sečovlje Salina, koji pruža puno mogućnosti za sprovođenje aktivnog učenja različitih sadržaja, kao što je upoznavanje retkih i ugroženih biljnih i životinjskih vrsta, upoznavanje istorijsko-kulturnih aspekata, vađenja soli, te mogućnosti očuvanja kulturnih i prirodnih vrednosti. Cilj istraživanja bio je da se uporedi mišljenje učenika o iskustvenoj nastavi u prirodnom okruženju i u učionici. U istraživanju je učestvovalo 85 učenika trećeg razreda slovenačkih osnovnih škola. U iskustvenom učenju u učionici učestvovalo je 40 učenika kontrolne grupe, dok je 45 učenika eksperimentalne grupe učestvovalo u iskustvenom učenju u parku prirode Sečovlje Salina. Nakon realizovane nastave, pomoću četvorostepene skale stavova Likertovog tipa, proveravali smo mišljenje i interesovanje učenika za sprovedene aktivnosti. Zanimalo nas je da li se neki od rezultata statistički značajno razlikuju pri poređenju kontrolne i eksperimentalne grupe, pri čemu smo koristili t-test. Rezultati su pokazali da su učenici obe grupe uživali u nastavi; upoznavanje sa solanama bilo je većini učenika veoma zanimljivo, a statistički bitne razlike se nisu pokazale. Istovremeno, primetili smo da su neki učenici eksperimentalne grupe izrazili nezadovoljstvo učenjem na otvorenom zbog dugog hodanja, lošeg vremena, kao i samog učenja na otvorenom. Možemo zaključiti da je za većinu učenika učenje na otvorenom poželjno, ali da su učenici motivisani i za iskustveno učenje u učionici. AB - Researches show that pupils gain new experiences and learn communication and social skills in natural learning environment. Thereby, the choice of learning strategies is crucial. Experiential learning proved to be one of the most effective strategies as it positively affects motivation, personal commitment and diligence, and develops curiosity, interest and desire to learn.Our research is based on learning in natural learning environment, more specifically in Sečovlje Salina Nature Park, offering plenty of opportunities for implementing active learning of a variety of different contents, such as learning about rare and endangered flora and fauna, learning about historical and cultural aspects, salt production and the possibility of preserving cultural and natural values. The research objective was to compare the views of pupils on experiential lessons in natural learning environment and in the classroom. To this end, 85 third grade pupils from Slovenian elementary schools participated in the research. 40 pupils of the control group participated in experiential learning in the classroom, while 45 pupils of the experimental group participated in experiential learning in Sečovlje Salina Nature Park. After the lessons, we used a four-level Likert scale to check the pupils’ opinion and interest in the activities performed. We used the T-test to show whether any of the results were significantly different when comparing control group and experimental group. The results showed that the pupils of both groups enjoyed the lessons very much; learning about the salt-pans was very interesting to most pupils, and statistically significant differences were not shown in our results. At the same time, we noticed that some of the pupils of the experimental group expressed their displeasure of learning outdoors because of long walk, bad weather and outdoor learning itself. We can summarize that, for the majority of pupils, outdoor learning is desirable but they are also motivated to participate in experiential learning in the classroom. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja C3 - Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse T1 - Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici? T1 - Is experiential learning in natural learning environment more stimulating than experiential learning in classroom? EP - 75 SP - 74 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_511 ER -
@conference{ author = "Cotič, Nastja and Furlan, Petra", year = "2020", abstract = "Istraživanja pokazuju da učenici tokom učenja u prirodnom okruženju stiču nova iskustva, međusobno bolje sarađuju, te stiču komunikacione i socijalne veštine. Pritom, izbor strategije učenja je izuzetno važan. Jedna od najdelotvornijih strategija je iskustveno učenje jer pozitivno utiče na motivaciju, lični angažman i zalaganje, a razvija i znatiželju, interesovanje i želju za učenjem. Istraživanje koje smo sproveli temelji se na učenju u prirodnom okruženju, preciznije u parku prirode Sečovlje Salina, koji pruža puno mogućnosti za sprovođenje aktivnog učenja različitih sadržaja, kao što je upoznavanje retkih i ugroženih biljnih i životinjskih vrsta, upoznavanje istorijsko-kulturnih aspekata, vađenja soli, te mogućnosti očuvanja kulturnih i prirodnih vrednosti. Cilj istraživanja bio je da se uporedi mišljenje učenika o iskustvenoj nastavi u prirodnom okruženju i u učionici. U istraživanju je učestvovalo 85 učenika trećeg razreda slovenačkih osnovnih škola. U iskustvenom učenju u učionici učestvovalo je 40 učenika kontrolne grupe, dok je 45 učenika eksperimentalne grupe učestvovalo u iskustvenom učenju u parku prirode Sečovlje Salina. Nakon realizovane nastave, pomoću četvorostepene skale stavova Likertovog tipa, proveravali smo mišljenje i interesovanje učenika za sprovedene aktivnosti. Zanimalo nas je da li se neki od rezultata statistički značajno razlikuju pri poređenju kontrolne i eksperimentalne grupe, pri čemu smo koristili t-test. Rezultati su pokazali da su učenici obe grupe uživali u nastavi; upoznavanje sa solanama bilo je većini učenika veoma zanimljivo, a statistički bitne razlike se nisu pokazale. Istovremeno, primetili smo da su neki učenici eksperimentalne grupe izrazili nezadovoljstvo učenjem na otvorenom zbog dugog hodanja, lošeg vremena, kao i samog učenja na otvorenom. Možemo zaključiti da je za većinu učenika učenje na otvorenom poželjno, ali da su učenici motivisani i za iskustveno učenje u učionici., Researches show that pupils gain new experiences and learn communication and social skills in natural learning environment. Thereby, the choice of learning strategies is crucial. Experiential learning proved to be one of the most effective strategies as it positively affects motivation, personal commitment and diligence, and develops curiosity, interest and desire to learn.Our research is based on learning in natural learning environment, more specifically in Sečovlje Salina Nature Park, offering plenty of opportunities for implementing active learning of a variety of different contents, such as learning about rare and endangered flora and fauna, learning about historical and cultural aspects, salt production and the possibility of preserving cultural and natural values. The research objective was to compare the views of pupils on experiential lessons in natural learning environment and in the classroom. To this end, 85 third grade pupils from Slovenian elementary schools participated in the research. 40 pupils of the control group participated in experiential learning in the classroom, while 45 pupils of the experimental group participated in experiential learning in Sečovlje Salina Nature Park. After the lessons, we used a four-level Likert scale to check the pupils’ opinion and interest in the activities performed. We used the T-test to show whether any of the results were significantly different when comparing control group and experimental group. The results showed that the pupils of both groups enjoyed the lessons very much; learning about the salt-pans was very interesting to most pupils, and statistically significant differences were not shown in our results. At the same time, we noticed that some of the pupils of the experimental group expressed their displeasure of learning outdoors because of long walk, bad weather and outdoor learning itself. We can summarize that, for the majority of pupils, outdoor learning is desirable but they are also motivated to participate in experiential learning in the classroom.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse", title = "Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici?, Is experiential learning in natural learning environment more stimulating than experiential learning in classroom?", pages = "75-74", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_511" }
Cotič, N.,& Furlan, P.. (2020). Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici?. in Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 74-75. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_511
Cotič N, Furlan P. Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici?. in Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse. 2020;:74-75. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_511 .
Cotič, Nastja, Furlan, Petra, "Da li je iskustveno učenje u prirodnom okruženju podsticajnije od iskustvenog učenja u učionici?" in Motivacija u obrazovanju između teorije i prakse (2020):74-75, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_511 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Fostering twenty-first century digital skills by the means of educational platforms in the times of COVID-19
Kadijevich, Djordje; Gutvajn, Nikoleta; Ljubojević, Danijela (Routledge : Taylor & Francis, 2023) -
Činioci demotivisanosti za učenje кod maturanata gimnazije / Factors of demotivation for learning among grammar school graduates
Matićević, Zorana; Marković, Nataša (Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2020) -
Components in models of learning: Different operationalisations and relations between components / Komponente u modelima učenja - načini operacionalizacije i međusobni odnosi
Mirkov, Snežana (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)