Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u inkluzivnom obrazovnom kontekstu – iskustva nastavnika tokom pandemije COVID-19
2021
Аутори
Medar, JelenaRatković, Marija
Остала ауторства
Jeremić, IvanaNikolić, Nataša
Koruga, Nikola
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U inkluzivnom obrazovnom kontekstu, upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) jedan je od poželjnih i neophodnih vidova modernizacije obrazovno-vaspitnog procesa. Ekspanzija upotrebe IKT tokom pandemije COVID-19 prepoznata je kao pogodan kontekst za ovo istraživanje. Cilj našeg rada je sticanje uvida u iskustva nastavnika u vezi sa primenom IKT u inkluzivnom obrazovnom kontekstu tokom pandemije COVID-19. Intervjuisano je 15 nastavnika. Istraživačka pitanja bila su: koliko često i koje IKT su nastavnici koristili u nastavi tokom pandemije COVID-19 i koliko su, u uslovima COVID-19, IKT bile pogodne za rad sa učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju? Dobijeni rezultati pokazuju da je u uslovima pandemije upotreba IKT postala deo svakodnevne nastavne prakse i da su nastavnici koristili različite vidove IKT. Međutim, IKT tokom pandemije nisu u dovoljnoj meri prepoznate kao povoljan resurs za rad sa učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju, zb...og čega su neophodni sistemska podrška nastavnicima i dalja istraživanja u ovom domenu.
Кључне речи:
inkluzivno obrazovanje / informaciono-komunikacione tehnologije / COVID-19 / inclusive education / Information and Communication TechnologiesИзвор:
Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, 2021, 109-113Издавач:
- Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju
- Beograd : Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200018 (Институт за педагошка истраживања, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200018)
Напомена:
- Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup: Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju 15. maj 2021, Beograd
Институција/група
IPITY - CONF AU - Medar, Jelena AU - Ratković, Marija PY - 2021 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/473 AB - U inkluzivnom obrazovnom kontekstu, upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) jedan je od poželjnih i neophodnih vidova modernizacije obrazovno-vaspitnog procesa. Ekspanzija upotrebe IKT tokom pandemije COVID-19 prepoznata je kao pogodan kontekst za ovo istraživanje. Cilj našeg rada je sticanje uvida u iskustva nastavnika u vezi sa primenom IKT u inkluzivnom obrazovnom kontekstu tokom pandemije COVID-19. Intervjuisano je 15 nastavnika. Istraživačka pitanja bila su: koliko često i koje IKT su nastavnici koristili u nastavi tokom pandemije COVID-19 i koliko su, u uslovima COVID-19, IKT bile pogodne za rad sa učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju? Dobijeni rezultati pokazuju da je u uslovima pandemije upotreba IKT postala deo svakodnevne nastavne prakse i da su nastavnici koristili različite vidove IKT. Međutim, IKT tokom pandemije nisu u dovoljnoj meri prepoznate kao povoljan resurs za rad sa učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju, zbog čega su neophodni sistemska podrška nastavnicima i dalja istraživanja u ovom domenu. PB - Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Beograd : Pedagoško društvo Srbije C3 - Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju T1 - Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u inkluzivnom obrazovnom kontekstu – iskustva nastavnika tokom pandemije COVID-19 EP - 113 SP - 109 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_473 ER -
@conference{ author = "Medar, Jelena and Ratković, Marija", year = "2021", abstract = "U inkluzivnom obrazovnom kontekstu, upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) jedan je od poželjnih i neophodnih vidova modernizacije obrazovno-vaspitnog procesa. Ekspanzija upotrebe IKT tokom pandemije COVID-19 prepoznata je kao pogodan kontekst za ovo istraživanje. Cilj našeg rada je sticanje uvida u iskustva nastavnika u vezi sa primenom IKT u inkluzivnom obrazovnom kontekstu tokom pandemije COVID-19. Intervjuisano je 15 nastavnika. Istraživačka pitanja bila su: koliko često i koje IKT su nastavnici koristili u nastavi tokom pandemije COVID-19 i koliko su, u uslovima COVID-19, IKT bile pogodne za rad sa učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju? Dobijeni rezultati pokazuju da je u uslovima pandemije upotreba IKT postala deo svakodnevne nastavne prakse i da su nastavnici koristili različite vidove IKT. Međutim, IKT tokom pandemije nisu u dovoljnoj meri prepoznate kao povoljan resurs za rad sa učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju, zbog čega su neophodni sistemska podrška nastavnicima i dalja istraživanja u ovom domenu.", publisher = "Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd : Pedagoško društvo Srbije", journal = "Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju", title = "Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u inkluzivnom obrazovnom kontekstu – iskustva nastavnika tokom pandemije COVID-19", pages = "113-109", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_473" }
Medar, J.,& Ratković, M.. (2021). Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u inkluzivnom obrazovnom kontekstu – iskustva nastavnika tokom pandemije COVID-19. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju Beograd : Institut za pedagogiju i andragogiju., 109-113. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_473
Medar J, Ratković M. Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u inkluzivnom obrazovnom kontekstu – iskustva nastavnika tokom pandemije COVID-19. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju. 2021;:109-113. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_473 .
Medar, Jelena, Ratković, Marija, "Primena informaciono-komunikacionih tehnologija u inkluzivnom obrazovnom kontekstu – iskustva nastavnika tokom pandemije COVID-19" in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju (2021):109-113, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_473 .