Испитивање знања из екологије помоћу тестова
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има
своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка
знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања
односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини
и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су
тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање
постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја,
као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови
су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне
средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција
наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз
овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како
би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу
у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У з...акључном
делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.
Кључне речи:
основна школа / еколошко образовање / тестови / постигнућа / когнитивни домени / primary school / environmental education / tests / achievements / cognitive domainsИзвор:
Истраживања у школи, 2018, 199-228Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 45
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Станишић, Јелена PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/458 AB - Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја, као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Истраживања у школи T1 - Испитивање знања из екологије помоћу тестова EP - 228 SP - 199 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458 ER -
@inbook{ author = "Станишић, Јелена", year = "2018", abstract = "Последице еколошке кризе све чешће подсећају човечанство да природа има своја правила и принципе које не треба нарушавати. У нашој школи еколошка знања се стичу кроз различите наставне предмете, а циљ тако стечених знања односи се на развој еколошки позитивних ставова према животној средини и подстицање еколошки пожељног понашања. У овом раду приказани су тестови за ученике осмог разреда који могу да се примене за испитивање постигнућа ученика непосредно по завршетку учења одређених садржаја, као и за проверу трајности стечених знања после извесног времена. Тестови су осмишљени тако да се постигнућа ученика из области заштите животне средине операционализују кроз три когнитивна домена: репродукција наученог знања, разумевање усвојеног знања и примена стеченог знања. Уз овакве тестове наставници могу да примене и поједине скале ставова како би добили потпунију слику о томе да ли еколошка знања која ученици стичу у школи утичу на њихове ставове о заштити животне средине. У закључном делу изнет је предлог да се, поред успеха на тестовима, ученицима дају оцене и на основу учешћа у ваннаставним и ваншколским активностима везаним за заштиту животне средине.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Истраживања у школи", booktitle = "Испитивање знања из екологије помоћу тестова", pages = "228-199", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458" }
Станишић, Ј.. (2018). Испитивање знања из екологије помоћу тестова. in Истраживања у школи Београд : Институт за педагошка истраживања., 199-228. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458
Станишић Ј. Испитивање знања из екологије помоћу тестова. in Истраживања у школи. 2018;:199-228. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458 .
Станишић, Јелена, "Испитивање знања из екологије помоћу тестова" in Истраживања у школи (2018):199-228, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_458 .