IPIR - Repository of the Institute for Educational Research
Institute for Educational Research
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
  •   IPIR
  • IPI
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izazovi roditeljstva tokom vanrednog stanja u Srbiji

Thumbnail
2021
Izazovi_roditeljstva_2021.pdf (159.6Kb)
Authors
Videnović, Marina
Rajić, Milana
Krstić, Ksenija
Stepanović Ilić, Ivana
Contributors
Džinović, Vladimir
Nikitović, Tijana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Počnimo od informacije nepoznate samo onima koji će čitati ovaj tekst u nekoj daljoj budućnosti: Kao mera borbe protiv pandemije izazvane virusom COVID-19 tokom marta, aprila i maja meseca 2020-te proglašeno je vanredno stanje, zatvoreni su vrtići, skraćeno je radno vreme prodavnica i zabranjeno je kretanje u određenim periodima. Kao posledica ovakve odluke, mnoge porodice su se suočile sa izazovima proisteklim iz potrebe da se adaptiraju na iznenadne promena. Dosadašnja istraživanja iz drugih zemalja koje su se suočile sa sličnom merom ukazuju da su roditelji u periodu zatvaranja ispoljavali emocionalnu iscrpljenost (Marchetti et al., 2020) i psihološki distres povezan sa finansijskom nesigurnošću, zatvaranjem škola, nedostupnost servisa za brigu o deci (Fontanesi i sar., 2020) i formalne i neformalne mreže podrške (Crook, 2020). Tematska analiza komentara u onlajn forumima namenjenih roditeljima, napisanih tokom pandemije, pokazuje veću zastupljenost negativnih, kao i pris...ustvo sledećih izvora teškoća: 1. stres izazvan procenom sredine kao zdravstveno ugrožavajuće 2. žalost zbog nedostataka socijalnih kontakata, porodične podrške i rituala 3. izmenjeni odnosi u porodici 4. predstavljanje sebe kao srećnog da bi se izbegao osećaj krivice 5. briga za budućnost porodice (Chivers et al., 2020).

Keywords:
vanredno stanje / roditeljstvo / COVID-19 / izazovi / tematska analiza
Source:
Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika, 2021, 114-117
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
  • Beograd : Institut za psihologiju
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200018 (Institute for Educational Research, Belgrade) (RS-200018)
Note:
  • XXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“

ISBN: 978-86-7447-154-8

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/437
Collections
  • "Pedagoška istraživanja i školska praksa"
Institution/Community
IPI
TY  - CONF
AU  - Videnović, Marina
AU  - Rajić, Milana
AU  - Krstić, Ksenija
AU  - Stepanović Ilić, Ivana
PY  - 2021
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/437
AB  - Počnimo od informacije nepoznate samo onima koji će čitati ovaj tekst u
nekoj daljoj budućnosti: Kao mera borbe protiv pandemije izazvane virusom COVID-19
tokom marta, aprila i maja meseca 2020-te proglašeno je vanredno stanje, zatvoreni su vrtići,
skraćeno je radno vreme prodavnica i zabranjeno je kretanje u određenim periodima. Kao
posledica ovakve odluke, mnoge porodice su se suočile sa izazovima proisteklim iz potrebe
da se adaptiraju na iznenadne promena. Dosadašnja istraživanja iz drugih zemalja koje su se
suočile sa sličnom merom ukazuju da su roditelji u periodu zatvaranja ispoljavali emocionalnu
iscrpljenost (Marchetti et al., 2020) i psihološki distres povezan sa finansijskom nesigurnošću,
zatvaranjem škola, nedostupnost servisa za brigu o deci (Fontanesi i sar., 2020) i formalne
i neformalne mreže podrške (Crook, 2020). Tematska analiza komentara u onlajn forumima
namenjenih roditeljima, napisanih tokom pandemije, pokazuje veću zastupljenost negativnih,
kao i prisustvo sledećih izvora teškoća: 1. stres izazvan procenom sredine kao zdravstveno
ugrožavajuće 2. žalost zbog nedostataka socijalnih kontakata, porodične podrške i rituala 3.
izmenjeni odnosi u porodici 4. predstavljanje sebe kao srećnog da bi se izbegao osećaj krivice
5. briga za budućnost porodice (Chivers et al., 2020).
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
PB  - Beograd : Institut za psihologiju
C3  - Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
T1  - Izazovi roditeljstva tokom vanrednog stanja u Srbiji
EP  - 117
SP  - 114
ER  - 
@conference{
author = "Videnović, Marina and Rajić, Milana and Krstić, Ksenija and Stepanović Ilić, Ivana",
year = "2021",
abstract = "Počnimo od informacije nepoznate samo onima koji će čitati ovaj tekst u
nekoj daljoj budućnosti: Kao mera borbe protiv pandemije izazvane virusom COVID-19
tokom marta, aprila i maja meseca 2020-te proglašeno je vanredno stanje, zatvoreni su vrtići,
skraćeno je radno vreme prodavnica i zabranjeno je kretanje u određenim periodima. Kao
posledica ovakve odluke, mnoge porodice su se suočile sa izazovima proisteklim iz potrebe
da se adaptiraju na iznenadne promena. Dosadašnja istraživanja iz drugih zemalja koje su se
suočile sa sličnom merom ukazuju da su roditelji u periodu zatvaranja ispoljavali emocionalnu
iscrpljenost (Marchetti et al., 2020) i psihološki distres povezan sa finansijskom nesigurnošću,
zatvaranjem škola, nedostupnost servisa za brigu o deci (Fontanesi i sar., 2020) i formalne
i neformalne mreže podrške (Crook, 2020). Tematska analiza komentara u onlajn forumima
namenjenih roditeljima, napisanih tokom pandemije, pokazuje veću zastupljenost negativnih,
kao i prisustvo sledećih izvora teškoća: 1. stres izazvan procenom sredine kao zdravstveno
ugrožavajuće 2. žalost zbog nedostataka socijalnih kontakata, porodične podrške i rituala 3.
izmenjeni odnosi u porodici 4. predstavljanje sebe kao srećnog da bi se izbegao osećaj krivice
5. briga za budućnost porodice (Chivers et al., 2020).",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, Beograd : Institut za psihologiju",
journal = "Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika",
title = "Izazovi roditeljstva tokom vanrednog stanja u Srbiji",
pages = "117-114"
}
Videnović, M., Rajić, M., Krstić, K.,& Stepanović Ilić, I.. (2021). Izazovi roditeljstva tokom vanrednog stanja u Srbiji. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 114-117.
Videnović M, Rajić M, Krstić K, Stepanović Ilić I. Izazovi roditeljstva tokom vanrednog stanja u Srbiji. in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika. 2021;:114-117..
Videnović, Marina, Rajić, Milana, Krstić, Ksenija, Stepanović Ilić, Ivana, "Izazovi roditeljstva tokom vanrednog stanja u Srbiji" in Kvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlika (2021):114-117.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About IPIR | Send Feedback

OpenAIRERCUB