Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције
Аутори
Филиповић, MиркоОстала ауторства
Лазаревић, ЕмилијаГутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Алибабић, Шефика
Гајић, Оливера
Стојановић, Александар
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Да нова истраживања показују да се друштва више разликују
међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање
индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху
везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени
ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене
репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома
на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција
међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане
за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане
друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена
структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са,
у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом.
Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову
инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања
и даље погоршавање ситуације школских „губитник...а” могу имати негативан
утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких
импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за
постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо
позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и
враћање школе изворном значењу речи меритократија.
Кључне речи:
школски неуспех / меритократија / нежељени ефектиИзвор:
Настава и учење у процесима модернизације Србије, 2019, 31-49Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51
Колекције
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Филиповић, Mирко PY - 2019 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/412 AB - Да нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Настава и учење у процесима модернизације Србије T1 - Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције EP - 49 SP - 31 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 ER -
@inbook{ author = "Филиповић, Mирко", year = "2019", abstract = "Да нова истраживања показују да се друштва више разликују међу собом по степену утицаја диплома на друштвено позиционирање индивидуа, него по степену друштвених неједнакости у школском успеху везаних за социјално порекло, указује Мирко Филиповић у раду Нежељени ефекти меритократије: јачина утицаја дипломе и ригидност друштвене репродукције. Аутор наглашава да ако је у неком друштву утицај диплома на приступ друштвеним позицијама јак, заоштрава се компетиција међу социјалним актерима и појачавају друштвене неједнакости везане за школски успех, који постаје готово резервисан за привилеговане друштвене слојеве. Истовремено јача друштвена репродукција, а друштвена структура постаје ригиднија. Овај механизам је свакако у супротности са, у модерним друштвима, општеприхваћеним меритократским идеалом. Аутор претпоставља и да јачање утицаја диплома подстиче и њихову инфлацију и девалоризацију. Јачање инструменталне функције школовања и даље погоршавање ситуације школских „губитника” могу имати негативан утицај на глобалну друштвену кохезију. Поред тога, у оквиру педагошких импикације се истичеда кроз слабљење инструменталне функције школе за постизање друштвеног позиционирања индивидуа, можемо да поспешимо позитиван утицај образовних система на глобалну друштвену кохезију и враћање школе изворном значењу речи меритократија.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије", booktitle = "Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције", pages = "49-31", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412" }
Филиповић, M.. (2019). Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције. in Настава и учење у процесима модернизације Србије Београд : Институт за педагошка истраживања., 31-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412
Филиповић M. Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције. in Настава и учење у процесима модернизације Србије. 2019;:31-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 .
Филиповић, Mирко, "Нежељени ефекти меритократије: Јачина утицаја дипломе и ригидности друштвене репродукције" in Настава и учење у процесима модернизације Србије (2019):31-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_412 .