Приказ основних података о документу

dc.contributorЛазаревић, Емилија
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorМалинић, Душица
dc.contributorШева, Нада
dc.contributorАлибабић, Шефика
dc.contributorГајић, Оливера
dc.contributorСтојановић, Александар
dc.creatorЛазаревић, Емилија
dc.date.accessioned2021-04-29T10:17:07Z
dc.date.available2021-04-29T10:17:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-7447-150-0
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/404
dc.description.abstractРад Емилије Лазаревић Специфичне сметње у учењу: од теоријских основа до педагошких импликација усмерен је на проучавање феномена специфичних сметњи у учењу. У првом делу рада ауторка сагледава сва значајна питања у вези са специфичним сметњама у учењу почевши од теоријског одређења, дијагностичке процедуре до учеталости. Ближе одређује основне типове ових сметњи у учењу: дислексију, дисграфију и дискалкулију. Такође, сумира релавантне савремене истраживачке налазе у овој области и указује на озбиљност проблема које ова популација деце има у школском и породичном контесту. У другом делу рада ауторка приказује резултате лонгитудиналне студије чија је реализација инспирисана идејом да су у нашој средини неопходне промене у приступу деци која имају специфичне сметње у развоју. Циљ ове студије представљао је утврђивање повезаности нивоа развоја говорно-језичких, металингвистичких, општих когнитивних и графомоторних способности на предшколском узрасту са успехом у усвајању читања и писања на школском узрасту. Анализирани су и истраживачки налази добијени током прве године реализовања лонгитудиналне студије чији је циљ био да се утврди квалитет развијености предиктора за успех у усвајању вештина читања и писања на предшколском узрасту деце. На основу сазнања заснованих на чврстој повезансти теоријских поставки и искустава у практичном раду ауторка је дала препоруке које могу унапредити праксу рада са овом децом не само наставника/учитеља, него и родитеља.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceНастава и учење у процесима модернизације Србијеsr
dc.subjectучењеsr
dc.subjectдислексијаsr
dc.subjectдисграфијаsr
dc.subjectдискалкулијаsr
dc.subjectдецаsr
dc.subjectчитањеsr
dc.subjectписањеsr
dc.titleСпецифичне сметње у учењу: Од теоријских основа до педагошких импликацијаsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage238
dc.citation.spage209
dc.description.otherНазив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 51sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/985/bitstream_985.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_404
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу