Show simple item record

dc.contributorЛазаревић, Емилија
dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorМалинић, Душица
dc.contributorШева, Нада
dc.contributorАлибабић, Шефика
dc.contributorГајић, Оливера
dc.contributorСтојановић, Александар
dc.creatorЂевић, Рајка
dc.date.accessioned2021-04-29T09:29:23Z
dc.date.available2021-04-29T09:29:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-7447-150-0
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/403
dc.description.abstractУ раду Социјалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицања Рајка Ђевић анализира специфичности социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју, као и могућности за унапређивање тих интеракција у школском контексту. У првом делу рада дат је преглед истраживачких налаза о социјалним интеракцијама ученика који имају сметње у развоју. Други део рада посвећен је приказу и анализи резултата систематског посматрања социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју у нашој средини. Циљ овог истраживања био је да се испита учесталост и природа интеракција ових ученика у редовној основној школи. Добијени налази указују на смањену учесталост социјалних интеракција ученика који имају сметње у развоју. На квалитативном нивоу показано је да када ученици који имају сметње у развоју учествују у некој социјалној интеракцији, ређе их иницирају и прихватају; остварене интеракције се углавном не претварају у дуже социјалне размене; мање времена проводе у заједничким активностима са другим ученицима; значајно дуже проводе време самиу поређењу са вршњацима који немају сметње у развоју. У раду су описане и поједине вршњачке стратегије које стварају услове да се подстичу и унапређују социјалне интеракцијеученика који имају сметње у развоју. Ауторка је указала на одређене импликације овог истраживања за политику и праксу инклузивног образовања у нашој средини.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за педагошка истраживањаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceНастава и учење у процесима модернизације Србијеsr
dc.subjectсметње у развојуsr
dc.subjectсоцијалне интеракцијеsr
dc.subjectученициsr
dc.subjectосновна школаsr
dc.titleСоцијалне интеракције ученика који имају сметње у развоју и могућности њиховог подстицањаsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage253
dc.citation.spage239
dc.description.otherНазив збирке: Педагошка теорија и пракса 51sr
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/984/Socijalne_interakcije_2019.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record