Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника
Аутори
Павловић, ЈеленаОстала ауторства
Лазаревић, ЕмилијаГутвајн, Николета
Малинић, Душица
Шева, Нада
Стојиљковић, Снежана
Кнежевић-Флорић, Оливера
Ђоковић, Сања
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Рад Јелене Павловић Примена коучинга у контексту професионалног
развоја наставника усмерен је на приказ и евалуацију једног модела групног
коучинга као облика професионалног развоја наставника. У првом делу рада
ауторка разматра појам коучинга и основне принципе на којима почива
ова развојна интервенција. Као илустрација је приказан модел групног
коучинга Развојна лабораторија који је дизајниран и примењен у раду са
наставницима једне београдске основне школе. Резултати евалуације овог
програма групног коучинга указују на позитивне перцепције програма из
угла наставника, као и на постепено репозиционирање наставника као агенса
промене. Кључне предуслове промене у процесу групног коучинга одиграла
је елаборација емоционалних аспеката идентитета наставника. Ауторка
указује да упркос овим позитивним исходима, учествовање у Развојној
лабораторији није значајније променило перцепцију наставника о томе да
је, заправо, образовни систем кључно место промене њихове праксе.
Кључне речи:
професионални развој / наставник / коучинг / школаИзвор:
Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији, 2018, 195-214Издавач:
- Београд : Институт за педагошка истраживања
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Напомена:
- Назив збирке: Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 47
Институција/група
IPITY - CHAP AU - Павловић, Јелена PY - 2018 UR - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/394 AB - Рад Јелене Павловић Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника усмерен је на приказ и евалуацију једног модела групног коучинга као облика професионалног развоја наставника. У првом делу рада ауторка разматра појам коучинга и основне принципе на којима почива ова развојна интервенција. Као илустрација је приказан модел групног коучинга Развојна лабораторија који је дизајниран и примењен у раду са наставницима једне београдске основне школе. Резултати евалуације овог програма групног коучинга указују на позитивне перцепције програма из угла наставника, као и на постепено репозиционирање наставника као агенса промене. Кључне предуслове промене у процесу групног коучинга одиграла је елаборација емоционалних аспеката идентитета наставника. Ауторка указује да упркос овим позитивним исходима, учествовање у Развојној лабораторији није значајније променило перцепцију наставника о томе да је, заправо, образовни систем кључно место промене њихове праксе. PB - Београд : Институт за педагошка истраживања T2 - Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији T1 - Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника EP - 214 SP - 195 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394 ER -
@inbook{ author = "Павловић, Јелена", year = "2018", abstract = "Рад Јелене Павловић Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника усмерен је на приказ и евалуацију једног модела групног коучинга као облика професионалног развоја наставника. У првом делу рада ауторка разматра појам коучинга и основне принципе на којима почива ова развојна интервенција. Као илустрација је приказан модел групног коучинга Развојна лабораторија који је дизајниран и примењен у раду са наставницима једне београдске основне школе. Резултати евалуације овог програма групног коучинга указују на позитивне перцепције програма из угла наставника, као и на постепено репозиционирање наставника као агенса промене. Кључне предуслове промене у процесу групног коучинга одиграла је елаборација емоционалних аспеката идентитета наставника. Ауторка указује да упркос овим позитивним исходима, учествовање у Развојној лабораторији није значајније променило перцепцију наставника о томе да је, заправо, образовни систем кључно место промене њихове праксе.", publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања", journal = "Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији", booktitle = "Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника", pages = "214-195", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394" }
Павловић, Ј.. (2018). Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији Београд : Институт за педагошка истраживања., 195-214. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394
Павловић Ј. Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника. in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији. 2018;:195-214. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394 .
Павловић, Јелена, "Примена коучинга у контексту професионалног развоја наставника" in Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији (2018):195-214, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_394 .