Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи
dc.contributor | Лазаревић, Емилија | |
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Малинић, Душица | |
dc.contributor | Шева, Нада | |
dc.contributor | Стојиљковић, Снежана | |
dc.contributor | Кнежевић-Флорић, Оливера | |
dc.contributor | Ђоковић, Сања | |
dc.creator | Ђерић, Ивана | |
dc.date.accessioned | 2021-04-27T10:28:50Z | |
dc.date.available | 2021-04-27T10:28:50Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-142-5 | |
dc.identifier.uri | http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/391 | |
dc.description.abstract | У раду Иване Ђерић Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи разматра се проблем подстицања ученика на учење чија је мотивација недовољна, варира или је у потпуности одсутна. Дат је преглед релевантне литературе и истраживачких налаза о мотивацији и аутономији ученика у школи. Представљени су кључни концепти из перспективе теорије самодетерминације, као и резултати домаћих и иностраних студија који поткрепљују значај улоге наставника у покретању, јачању и одржавању различитих типова мотивације. Ауторка указује да учестало коришћење спољашњих облика поткрепљења има краткорочне ефекте на квалитет ученичке мотивације, као и да се не може очекивати да дете буде унутрашње мотивисано за све врсте школских садржаја и активности. Стога, улога наставника је да одређеним поступцима стимулишe ученикове унутрашње ресурсе како би мотивација била одржива током дужег времена. Ауторка закључује да је неопходно да се подстичу самодетерминисани и аутономнији облици понашања у процесу учења како би се осигурао одговарајући квалитет мотивације – како код ученика у школским и наставним активностима, тако и код наставника током професионалних обука. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Београд : Институт за педагошка истраживања | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Унапређивање квалитета и доступности образовања у Србији | sr |
dc.subject | мотивација | sr |
dc.subject | школа | sr |
dc.subject | ученици | sr |
dc.subject | наставник | sr |
dc.title | Развој и подстицање аутономних типова мотивације у школи | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 164 | |
dc.citation.spage | 147 | |
dc.description.other | Назив збирке:Библиотека "Педагошка теорија и пракса” 47 | sr |
dc.identifier.fulltext | http://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/932/Razvoj_i_podsticanje_2018.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_391 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |