Приказ основних података о документу

Razvijenost hiponimije u jeziku učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta

dc.creatorLazarević, Emilija
dc.creatorStevanović, Jelena
dc.date.accessioned2021-03-17T13:36:55Z
dc.date.available2021-03-17T13:36:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/261
dc.description.abstractThe ability to establish lexical relations of hyponymy is one of the most relevant indicators of lexical-semantic development, i.e. language development in general. Bearing this in mind, the aim of our research was to examine to what extent hyponymy is developed in the language of junior elementary-school age students. The research was conducted in three elementary schools in Belgrade during 2013/14 academic year. The sample was adequate and comprised 431 second and third grade students. The subtest Hyponymy of the Lexical-Semantic Test was used in the research (author: Z. Kasić). The results showed that the mentioned relation of meaning was, to the greatest extent, established in the area of hyponymic polisemy, then in the use of conkrete nouns, and then in the use of abstract nouns. The findings indicate the relation between acquisition of hyponymy and academic attainment, while gender differences were not found. The results lead to the conclusion that various lexical excercises should be practiced at early school age continously and intensively, bearing in mind that lexical-semantic development, cognitive development and (un)succesful mastering of curricular contents are linked interdependently.en
dc.description.abstractSposobnost uspostavljanja leksičkog odnosa hiponimije jedan je od najrelevantnijih pokazatelja leksičko-semantičkog razvoja, odnosno jezičkog razvoja uopšte. Imajući to u vidu, cilj istraživanja bio je da ispitamo u kojoj meri je razvijena hiponimija u jeziku učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno u trima osnovnim školama u Beogradu školske 2013/2014. godine. Uzorak je prigodan i čini ga 431 učenik drugog i trećeg razreda. U istraživanju je primenjen I suptest Hiponimija Leksičko-semantičkog testa (autor: Z. Kašić). Rezultati ispitivanja pokazali su da je pomenuti značenjski odnos u najvećoj meri uspostavljen u domenu hiponimijske polisemije, potom u upotrebi konkretnih imenica, a zatim u upotrebi apstraktnih imenica. Nalazi pokazuju da je utvrđena veza između usvajanja hiponimije i školskog postignuća, kao i da nisu ustanovljene polne razlike u usvajanju hiponimije. Prikazani rezultati upućuju na zaključak da bi već na ranom školskom uzrastu trebalo kontinuirano i intenzivno primenjivati različite leksičke vežbe s obzirom na povezanost između leksičko-semantičkog razvoja, kognitivnog domena učenika i (ne)uspešnog savladavanja školskog gradiva iz većine predmeta.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjecthyponymyen
dc.subjectparadigmatic lexical relationsen
dc.subjectsemantic/linguistic developmenten
dc.subjectstudentsen
dc.subjectjunior elementary-school ageen
dc.subjecthiponimijasr
dc.subjectparadigmatski leksički odnosisr
dc.subjectsemantički/jezički razvojsr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectmlađi osnovnoškolski uzrastsr
dc.titleThe level of development of hyponymy in the language of junior elementary-school studentsen
dc.titleRazvijenost hiponimije u jeziku učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrastasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage54
dc.citation.issue1
dc.citation.other64(1): 39-54
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage39
dc.citation.volume64
dc.identifier.doi10.5937/NASVAS1501039L
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/130/258.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу