Приказ основних података о документу

Srednja škola kao kontekst za ispoljavanje i razvoj kreativnosti

dc.creatorMaksić, Slavica
dc.creatorPavlović, Jelena
dc.date.accessioned2021-03-17T13:36:51Z
dc.date.available2021-03-17T13:36:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/260
dc.description.abstractThe paper presents the results of a research on the views of teachers about expressing and developing creativity of students at the secondary educational level. The analysis of the discussion with ten grammar school teachers allocated as the most important the teachers' views of the nature of creativity, the capacity of the school to stimulate creativity in students and the conditions for stimulating creativity in school. The majority of teachers saw creativity as a complex phenomenon for whose understanding a multi-perspective approach is needed. Although only few teachers believe in distributivity of creativity, the majority agreed that school should stimulate students' creativity, but that it does not do it sufficiently. Among the factors which support creativity they singled out the teacher's engagement, specificities of certain school subjects, the application of certain teaching techniques and the image of the school. Among the factors that obstruct creativity they stated curricular requirements, selection of students, characteristics of young generations and current social values.en
dc.description.abstractU radu se prikazuju rezultati ispitivanja uverenja nastavnika o ispoljavanju i razvoju kreativnosti na srednjoškolskom nivou. Analiza vođene diskusije sa deset nastavnika jedne gimnazije izdvojila je kao bitne aspekte nastavnikovih uverenja njihovo viđenje prirode kreativnosti, kapaciteta škole da podrži kreativnost učenika i uslova za podsticanje kreativnosti u školi. Većina nastavnika izrazila je uverenje da je kreativnost složen fenomen čije razumevanje zahteva multiperspektivni pristup. Iako samo deo nastavnika veruje u distributivnost kreativnosti, preovladalo je uverenje da škola može da podstiče kreativnost učenika, ali da to ne čini u dovoljnoj meri. Među faktorima koji podržavaju kreativnost izdvojeni su: angažovanje nastavnika, specifičnosti nastavnih predmeta, primena određenih nastavnih metoda i imidž škole. Među faktorima koji ometaju kreativnost navedeni su: propisani nastavni plan i program, selekcija učenika, odlike generacije mladih i aktuelne društvene vrednosti. U zaključku su razmatrane implikacije rezultata ispitivanja za unapređenje školske prakse.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectconvictionsen
dc.subjectteachersen
dc.subjectsecondary schoolen
dc.subjectstimulating creativityen
dc.subjectfocus groupen
dc.subjectuverenjasr
dc.subjectnastavnicisr
dc.subjectsrednja školasr
dc.subjectpodsticanje kreativnostisr
dc.subjectfokus grupasr
dc.titleSecondary school as a context for expressing and developing creativityen
dc.titleSrednja škola kao kontekst za ispoljavanje i razvoj kreativnostisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage85
dc.citation.issue1
dc.citation.other64(1): 71-85
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage71
dc.citation.volume64
dc.identifier.doi10.5937/NASVAS1501071M
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/129/257.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу