Приказ основних података о документу

Teorijski pristupi liderstvu u obrazovanju

dc.creatorStanković, Dejan
dc.creatorŠevkušić, Slavica
dc.creatorTeodorović, Jelena
dc.date.accessioned2021-03-17T13:36:35Z
dc.date.available2021-03-17T13:36:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1451-673X
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/256
dc.description.abstractIn the paper we take into consideration a short review and the analysis of the major theoretical approaches to leadership with the special attention to modern thining about leadership in education. It is determined which approaches represent good basis for planning the activities with the purpose of promoting leadership in schools. The main conclusion of the analysis is that the shown theoretical approaches shed light to different aspects of leadership and that in the theoretical researches and practical considerations it is the integrative approach very often in need. The integrated leadership gives very pragmatic and operative frame for action in the direction of leadership.en
dc.description.abstractPolazeći od toga da su u domaćoj literaturi malobrojni pregledni radovi o liderstvu u obrazovanju, u ovom radu napravili smo kratak prikaz i analizu glavnih teorijskih pristupa liderstvu, sa posebnim osvrtom na savremena razmišlja- nja o liderstvu u obrazovanju, kako bismo utvrdili koji pristupi predstavljaju dobru osnovu za planiranje aktivnosti u cilju unapređivanja liderstva u školama. Jednim delom, reč je o pristupima koji se odnose na liderstvo “uopšte”, dok su drugi pristupi (poput transformativnog, pedagoškog i integrisanog liderstva) čvrsto zasnovani na nalazima istraživanja u obrazovanju. Glavni zaključak analize je da prikazani teorijski pristupi osvetljavaju različite aspekte liderstva i da je u teorijskim, istraživačkim i praktičnim razmatranjima često nužno imati integrativni pristup. Upravo zato se u radu posebno ističe značaj integrisanog liderstva kao savremenog pristupa koji, pored toga što je teorijski i empirijski dobro zasnovan, pruža veoma pragmatičan i operativan okvir za delovanje u pravcu razvoja liderstva u školama.sr
dc.publisherUniverzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.relationProject Tempus Master programin Educational Leadership (EdLead)
dc.rightsopenAccess
dc.sourceUzdanica (Jagodina)
dc.subjectleadership in educationen
dc.subjecttheoretical approaches to leadershipen
dc.subjectschool principalsen
dc.subjectteachersen
dc.subjectliderstvo u obrazovanjusr
dc.subjectteorijski pristupi liderstvusr
dc.subjectdirektori školasr
dc.subjectnastavnicisr
dc.titleTheoretical approach to educational leadershipen
dc.titleTeorijski pristupi liderstvu u obrazovanjusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage116
dc.citation.issue2
dc.citation.other12(2): 97-116
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage97
dc.citation.volume12
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/751/conv_626.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_256
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу