Приказ основних података о документу

Implicitne teorije kreativnosti nastavnika osnovne škole - studija slučaja

dc.creatorPavlović, Jelena
dc.creatorMaksić, Slavica
dc.date.accessioned2021-03-17T13:35:10Z
dc.date.available2021-03-17T13:35:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0048-5705
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/235
dc.description.abstractPrikazani su rezultati ispitivanja implicitnih teorija kreativnosti nastavnika jedne škole. Istraživanje je imalo za cilj razumevanje nastavničkih uverenja o kreativnosti i njenom razvoju. Korišćena je metodologija studije slučaja, u kojoj su kombinovani kvalitativni i kvantitativni podaci. U prvoj fazi istraživanja primenjen je upitnik, a u drugoj je organizovana fokus grupa. Rezultati prve faze ukazuju da se kreativnost vidi kao kreativna osoba, dok su manifestacije kreativnosti na osnovnoškolskom uzrastu češće viđene kao kreativni proces. Doprinos škole razvoju kreativnosti učenika vidi se najviše u nastavnim i vananstavnim aktivnostima. Rezultati druge faze potvrđuju ključnu ulogu nastavnika u podsticanju kreativnosti, ali upućuju na niz prepreka, koje se odnose na ograničavajući nastavni plan i program, nedovoljna materijalna i finansijska sredstva i nedovoljno ili neadekvatno vrednovanje kreativnosti u društvu. Rad ukazuje na mogućnosti za definisanje pravaca daljeg razvoja implicitnih teorija kreativnosti ka uvažavanju različitih gledišta i izgrađivanju razvojnih shvatanja kreativnosti.sr
dc.publisherDruštvo psihologa Srbije, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihologija
dc.subjectimplicitne teorijesr
dc.subjectkreativnostsr
dc.subjectosnovna školasr
dc.subjectnastavnicisr
dc.subjectslučaja studijasr
dc.titleImplicit theories of creativity of primary school teachers: case studyen
dc.titleImplicitne teorije kreativnosti nastavnika osnovne škole - studija slučajasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage483
dc.citation.issue4
dc.citation.other47(4): 465-483
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage465
dc.citation.volume47
dc.identifier.doi10.2298/PSI1404465P
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/111/232.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-84924230479
dc.identifier.wos000348648200006
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу