IPIR - Репозиторијум Института за педагошка истраживања
Институт за педагошка истраживања
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   IPIR
  • IPI
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lexical development of preschool children

Leksička razvijenost dece predškolskog uzrasta

Thumbnail
2014
conv_180.pdf (4.021Mb)
Аутори
Lazarević, Emilija
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Globally, researches indicate that the quality of lexical development of preschool children is important for acquiring reading and writing skills, while wide vocabulary and its structure affect reading comprehension directly. In our country there have been almost no researches on the impact of the development of lexical level of preschool children on the success of acquiring reading and writing skills at later school levels. This paper is going to present a part of the results of the first phase of a longitudinal study, which aims to study lexical development of preschool children. The sample was representative and it included preschool children (N = 65). The assessment of lexical development in terms of the ability to understand the meaning of words, was performed by using X subtest Adopted linguistic treasure Acadia test of developmental capabilities. The finding syndicate above average lexical development of these children, and that girls were more successful in solving items of the... subtest. The data will be correlated with their success of acquiring reading and writing skills in the first and second grade of primary school, which would offer the possibility of determining the predictive power of this construct on the success of reading and writing skills.

Nalazi istraživanja u svetu ukazuju da je kvalitet leksičke razvijenosti na predškolskom uzrastu značajan za usvajanje veština čitanja i pisanja, a bogatstvo i struktura rečnika direktno utiču na razumevanje pročitanog. U našoj sredini gotovo da nema istraživanja koja su se bavila proučavanjem uticaja razvijenosti leksičkog nivoa dece na predškolskom uzrastu na uspeh u usvajanju veština čitanja i pisanja na kasnijem školskom uzrastu. U ovom radu će biti prezentovan deo rezultata prve faze longitudinalne studije, čiji je cilj istraživanje leksičke razvijenosti dece predškolskog uzrasta. Uzorak je prigodnog tipa i obuhvatio je decu predškolskog uzrasta (N=65). Procena leksičke razvijenosti s aspekta sposobnosti razumevanja značenja reči obavljena je primenom X suptesta Usvojeno jezičko blago AKADIA testa razvojnih sposobnosti. Dobijeni nalazi ukazuju na iznadprosečnu leksičku razvijenost ispitivane dece, ali i to da su devojčice bile uspešnije u rešavanju ajtema ovog suptesta. Dobijeni p...odaci će biti korelirani sa uspehom u usvajanju čitanja i pisanja ove dece u prvom i drugom razredu osnovne škole, čime se pruža mogućnost utvrđivanja prediktivne moći ovog konstrukta na uspeh u usvajanju čitanja i pisanja.

Кључне речи:
leksički nivo govorno-jezičkog razvoja / deca predškolskog uzrasta / poremećaji čitanja i pisanja
Извор:
Socijalna misao, 2014, 21, 3-4, 135-146
Издавач:
  • Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd
Финансирање / пројекти:
  • Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-179034)
  • Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-47008)

ISSN: 0354-401X

[ Google Scholar ]
URI
http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/233
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
IPI
TY  - JOUR
AU  - Lazarević, Emilija
PY  - 2014
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/233
AB  - Globally, researches indicate that the quality of lexical development of preschool children is important for acquiring reading and writing skills, while wide vocabulary and its structure affect reading comprehension directly. In our country there have been almost no researches on the impact of the development of lexical level of preschool children on the success of acquiring reading and writing skills at later school levels. This paper is going to present a part of the results of the first phase of a longitudinal study, which aims to study lexical development of preschool children. The sample was representative and it included preschool children (N = 65). The assessment of lexical development in terms of the ability to understand the meaning of words, was performed by using X subtest Adopted linguistic treasure Acadia test of developmental capabilities. The finding syndicate above average lexical development of these children, and that girls were more successful in solving items of the subtest. The data will be correlated with their success of acquiring reading and writing skills in the first and second grade of primary school, which would offer the possibility of determining the predictive power of this construct on the success of reading and writing skills.
AB  - Nalazi istraživanja u svetu ukazuju da je kvalitet leksičke razvijenosti na predškolskom uzrastu značajan za usvajanje veština čitanja i pisanja, a bogatstvo i struktura rečnika direktno utiču na razumevanje pročitanog. U našoj sredini gotovo da nema istraživanja koja su se bavila proučavanjem uticaja razvijenosti leksičkog nivoa dece na predškolskom uzrastu na uspeh u usvajanju veština čitanja i pisanja na kasnijem školskom uzrastu. U ovom radu će biti prezentovan deo rezultata prve faze longitudinalne studije, čiji je cilj istraživanje leksičke razvijenosti dece predškolskog uzrasta. Uzorak je prigodnog tipa i obuhvatio je decu predškolskog uzrasta (N=65). Procena leksičke razvijenosti s aspekta sposobnosti razumevanja značenja reči obavljena je primenom X suptesta Usvojeno jezičko blago AKADIA testa razvojnih sposobnosti. Dobijeni nalazi ukazuju na iznadprosečnu leksičku razvijenost ispitivane dece, ali i to da su devojčice bile uspešnije u rešavanju ajtema ovog suptesta. Dobijeni podaci će biti korelirani sa uspehom u usvajanju čitanja i pisanja ove dece u prvom i drugom razredu osnovne škole, čime se pruža mogućnost utvrđivanja prediktivne moći ovog konstrukta na uspeh u usvajanju čitanja i pisanja.
PB  - Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd
T2  - Socijalna misao
T1  - Lexical development of preschool children
T1  - Leksička razvijenost dece predškolskog uzrasta
EP  - 146
IS  - 3-4
SP  - 135
VL  - 21
UR  - conv_180
ER  - 
@article{
author = "Lazarević, Emilija",
year = "2014",
abstract = "Globally, researches indicate that the quality of lexical development of preschool children is important for acquiring reading and writing skills, while wide vocabulary and its structure affect reading comprehension directly. In our country there have been almost no researches on the impact of the development of lexical level of preschool children on the success of acquiring reading and writing skills at later school levels. This paper is going to present a part of the results of the first phase of a longitudinal study, which aims to study lexical development of preschool children. The sample was representative and it included preschool children (N = 65). The assessment of lexical development in terms of the ability to understand the meaning of words, was performed by using X subtest Adopted linguistic treasure Acadia test of developmental capabilities. The finding syndicate above average lexical development of these children, and that girls were more successful in solving items of the subtest. The data will be correlated with their success of acquiring reading and writing skills in the first and second grade of primary school, which would offer the possibility of determining the predictive power of this construct on the success of reading and writing skills., Nalazi istraživanja u svetu ukazuju da je kvalitet leksičke razvijenosti na predškolskom uzrastu značajan za usvajanje veština čitanja i pisanja, a bogatstvo i struktura rečnika direktno utiču na razumevanje pročitanog. U našoj sredini gotovo da nema istraživanja koja su se bavila proučavanjem uticaja razvijenosti leksičkog nivoa dece na predškolskom uzrastu na uspeh u usvajanju veština čitanja i pisanja na kasnijem školskom uzrastu. U ovom radu će biti prezentovan deo rezultata prve faze longitudinalne studije, čiji je cilj istraživanje leksičke razvijenosti dece predškolskog uzrasta. Uzorak je prigodnog tipa i obuhvatio je decu predškolskog uzrasta (N=65). Procena leksičke razvijenosti s aspekta sposobnosti razumevanja značenja reči obavljena je primenom X suptesta Usvojeno jezičko blago AKADIA testa razvojnih sposobnosti. Dobijeni nalazi ukazuju na iznadprosečnu leksičku razvijenost ispitivane dece, ali i to da su devojčice bile uspešnije u rešavanju ajtema ovog suptesta. Dobijeni podaci će biti korelirani sa uspehom u usvajanju čitanja i pisanja ove dece u prvom i drugom razredu osnovne škole, čime se pruža mogućnost utvrđivanja prediktivne moći ovog konstrukta na uspeh u usvajanju čitanja i pisanja.",
publisher = "Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd",
journal = "Socijalna misao",
title = "Lexical development of preschool children, Leksička razvijenost dece predškolskog uzrasta",
pages = "146-135",
number = "3-4",
volume = "21",
url = "conv_180"
}
Lazarević, E.. (2014). Lexical development of preschool children. in Socijalna misao
Izdavačko preduzeće "Socijalna misao", Beograd., 21(3-4), 135-146.
conv_180
Lazarević E. Lexical development of preschool children. in Socijalna misao. 2014;21(3-4):135-146.
conv_180 .
Lazarević, Emilija, "Lexical development of preschool children" in Socijalna misao, 21, no. 3-4 (2014):135-146,
conv_180 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституције/групеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму IPIR | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB