Приказ основних података о документу

Hijerarhija vrednosti budućih nastavnika u Srbiji u kontekstu Švarcove teorije

dc.creatorMarušić, Milica
dc.creatorOikonomou, Andreas
dc.date.accessioned2021-03-17T13:33:02Z
dc.date.available2021-03-17T13:33:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/203
dc.description.abstractHigh concordance of value priorities and actual behaviour implies the importance of studying values, especially on teachers as important agents of socialization. The theoretical framework comprises Schwartz theory of individual values, a taxonomy of values which embraces ten value types with different motivational goals. We applied a questionnaire in the form of five-point Likert-scale with a com­prehensive list of values on the sample of 163 students, future teachers. The value hierarchy was defined as the set of the most important and less important values. For data analysis we used: descriptive statistics, paired-samples t-test; frequencies of ranks; and principal component analysis. We compared the value hierarchy of our student sample with the results obtained for the samples of students, teachers and representative samples in the cross-national study conducted by Schwartz and his associates. Generally speaking, our research results are in concordance with the results of the cross-cultural study, suggesting that the most important values can be found among the value types benevolence, universalism and self-direction, while less important values belong to the types stimulation, power and tradition. The main difference from the international study results is found in the treatment of the value type tradition, placed at the bottom of the hierarchy by our sample of students.en
dc.description.abstractVisok stepen saglasnosti između vrednosnih prioriteta i stvarnog ponašanja ukazuje na važnost proučavanja vrednosti, posebno vrednosti nastavnika kao važnih agenasa socijalizacije. Teorijski okvir ovog rada predstavlja Švarcova teorija individualnih vrednosti, taksonomija vrednosti koja obuhvata deset tipova vrednosti sa različitim motivacionim ciljevima. Primenjen je upitnik u formi petostepene Likertove skale koji sadrži obuhvatnu listu vrednosti na uzorku od 163 studenta, budućih nastavnika. Vrednosna hijerarhija definisana je kao skup najvažnijih i manje važnih vrednosti. U analizi podataka korišćeni su deskriptivna statistika, t test za paralelne uzorke, frekvencije rangova i analiza glavnih komponenata. Uporedili smo vrednosnu hijerarhiju našeg uzorka studenata sa rezultatima dobijenim za uzorke studenata, nastavnika i reprezentativne uzorke u internacionalnoj studiji koju je sproveo Švarc sa saradnicima. Uopšteno posmatrano, rezultati našeg istraživanja u skladu su sa rezultatima kroskulturalne studije i pokazuju da najvažnije vrednosti spadaju pod vrednosne kategorije dobročinstvo, univerzalizam i samousmerenost, dok manje važne vrednosti pripadaju kategorijama stimulacija, moć i tradicija. Glavna razlika u odnosu na rezultate međunarodne studije javlja se na nivou kategorije tradicija koju naši studenti smeštaju na dno hijerarhije vrednosti.sr
dc.publisherInstitut za pedagoška istraživanja, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceZbornik Instituta za pedagoška istraživanja
dc.subjectSchwartz theory of valuesen
dc.subjectvalue hierarchyen
dc.subjectfuture teachersen
dc.subjectSerbiaen
dc.subjectŠvarcova teorija vrednostisr
dc.subjecthijerarhija vrednostisr
dc.subjectbudući nastavnicisr
dc.subjectSrbijasr
dc.titleValue hierarchy of future subject teachers in Serbia in the context of Schwartz theoryen
dc.titleHijerarhija vrednosti budućih nastavnika u Srbiji u kontekstu Švarcove teorijesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.citation.epage259
dc.citation.issue2
dc.citation.other45(2): 241-259
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage241
dc.citation.volume45
dc.identifier.doi10.2298/ZIPI1302241M
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/86/200.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-84940300203
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу