Приказ основних података о документу

Prepodavanie geografii v ëksperimeipal'nyh klassah srednih special'nyh škol

dc.creatorKomlenović, Đurđica
dc.creatorMalinić, Dušica
dc.creatorStanišić, Jelena
dc.date.accessioned2021-03-17T13:32:11Z
dc.date.available2021-03-17T13:32:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/190
dc.description.abstractThe paper analyses organization of geography classes within the experiment in secondary vocational schools. The research was aimed at: (1) identification of students' attitudes towards geography as a school subject and (2) analysis of the students' assessments of the organization of academic work and activities in geography classes. Both aims were elaborated according to the differences in attitudes of students for whom geography is a compulsory subject and those who have it as an elective subject within the experiment in secondary vocational schools. The sample comprised two groups of students: 128 students for whom geography is a compulsory subject and 126 students with geography as the elective subject. The results show that the students in experimental classes have a positive attitude towards geography as a school subject. They assess geographic contents as useful, interesting and applicable in everyday life. The two groups also differed in their opinions about the organization of geography classes (forms and methods of work, preparations for lessons, and teaching aids). Yet, based on the results, it may be concluded that those students who have geography as a compulsory subject take it more seriously, are more active, have more initiative in the learning/teaching process. .en
dc.description.abstractU radu se razmatra organizacija nastave geografije u Programu ogleda u srednjim stručnim školama u Srbiji. Istraživanje je usmereno na: (1) identifikaciju stavovi učenika prema geografiji kao predmetu i na (2) analizu mišljenja učenika o organizaciji rada i aktivnostima na časovima geografije. Oba cilja su elaborirana sa stanovišta utvrđivanja razlika u mišljenjima između učenika kojima je geografija obavezan i učenika kojima je geografija izborni predmet u oglednim odeljenjima srednjih stručnih škola. Uzorak su sačinjavale dve grupe učenika: 128 učenika koji su geografiju imali kao obavezan predmet i 126 učenika kojima je geografija bila izborni predmet. Nalazi istraživanja pokazuju da učenici oglednih odeljenja iskazuju pozitivan stav prema geografiji kao nastavnom predmetu, procenjujući geografske sadržaje kao korisne, zanimljive i u svakodnevnom životu primenljive. Utvrđena je razlika među grupama učenika u organizaciji nastave geografije (oblici i metode rada, aktivnosti na času, način pripreme za čas i nastavna sredstva). Na osnovu rezultata, može se reći da učenici kojima je geografija obavezan predmet nastavu doživljavaju ozbiljnije, aktivniji su na času i samoinicijativniji u procesu učenja i poučavanja.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectgeography teaching processen
dc.subjectexperimental classesen
dc.subjectsecondary vocational schoolen
dc.subjectcompulsory subjecten
dc.subjectelective subjecten
dc.subjectnastava geografijesr
dc.subjectogledna odeljenjasr
dc.subjectsrednja stručna školasr
dc.subjectobavezan predmetsr
dc.subjectizborni predmetsr
dc.titleGeography in experimental classes of secondary vocational schoolsen
dc.titlePrepodavanie geografii v ëksperimeipal'nyh klassah srednih special'nyh školru
dc.titleNastava geografije u oglednim odeljenjima srednjih stručnih školasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage709
dc.citation.issue4
dc.citation.other61(4): 696-709
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage696
dc.citation.volume61
dc.identifier.fulltexthttp://ipir.ipisr.org.rs/bitstream/id/73/187.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_190
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу