Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//

Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (en)
Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (sr)
Kreiranje Protokola za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju kao kriterijuma za izradu individualnih obrazovnih programa (sr_RS)
Authors

Publications

Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха

Жунић-Павловић, Весна; Стојановић, Марија

(Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, 2020)

TY  - CHAP
AU  - Жунић-Павловић, Весна
AU  - Стојановић, Марија
PY  - 2020
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/783
AB  - Циљ овог прегледа литературе је сумирање савремених научних саз-
нања о преваленцији екстернализованих и интернализованих проблема
код деце и адолесцената са оштећењем слуха и повезаним фактори-
ма. У раду су систематично приказани подаци из различитих земаља
који конзистентно показују да је преваленција проблема значајно већа
код деце и адолесцената са оштећењем слуха у односу на нормативну
популацију. У наставку је дат преглед резултата емпиријских истра-
живања о вези екстернализованих и интернализованих проблема са
социодемографским факторима, факторима повезаним са оштећењем
слуха и факторима који се односе на едукацију и рехабилитацију деце и
адолесцената са оштећењем слуха. Аутори претходних истраживања
сагласно извештавају да у генези проблема код деце и адолесцената са
оштећењем слуха значајну улогу имају говорно-језичке способности и
присуство других сметњи у развоју, док су налази о утицају других фак-
тора мање јасни.
AB  - The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific
knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in
children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The
paper systematically presents data from different countries that consistently
show that the prevalence of the problem is significantly higher in children
and adolescents with hearing impairment compared to the normative
population. The following is an overview of the results of empirical research
on the relationship between externalized and internalized problems with
sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors
related to the education and rehabilitation of children and adolescents with
hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and
language skills and the presence of other developmental disabilities play a
significant role in the genesis of problems in children and adolescents with
hearing impairment, while the findings on the impact of other factors are less
clear.
PB  - Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
T2  - Специфичност оштећења слуха – нове тенденције
T1  - Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха
T1  - Externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment
EP  - 314
SP  - 301
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486
ER  - 
@inbook{
author = "Жунић-Павловић, Весна and Стојановић, Марија",
year = "2020",
abstract = "Циљ овог прегледа литературе је сумирање савремених научних саз-
нања о преваленцији екстернализованих и интернализованих проблема
код деце и адолесцената са оштећењем слуха и повезаним фактори-
ма. У раду су систематично приказани подаци из различитих земаља
који конзистентно показују да је преваленција проблема значајно већа
код деце и адолесцената са оштећењем слуха у односу на нормативну
популацију. У наставку је дат преглед резултата емпиријских истра-
живања о вези екстернализованих и интернализованих проблема са
социодемографским факторима, факторима повезаним са оштећењем
слуха и факторима који се односе на едукацију и рехабилитацију деце и
адолесцената са оштећењем слуха. Аутори претходних истраживања
сагласно извештавају да у генези проблема код деце и адолесцената са
оштећењем слуха значајну улогу имају говорно-језичке способности и
присуство других сметњи у развоју, док су налази о утицају других фак-
тора мање јасни., The aim of this literature review is to summarize contemporary scientific
knowledge about the prevalence of externalized and internalized problems in
children and adolescents with hearing impairment, and related factors. The
paper systematically presents data from different countries that consistently
show that the prevalence of the problem is significantly higher in children
and adolescents with hearing impairment compared to the normative
population. The following is an overview of the results of empirical research
on the relationship between externalized and internalized problems with
sociodemographic factors, factors related to hearing impairment, and factors
related to the education and rehabilitation of children and adolescents with
hearing impairment. The authors of previous studies agree that speech and
language skills and the presence of other developmental disabilities play a
significant role in the genesis of problems in children and adolescents with
hearing impairment, while the findings on the impact of other factors are less
clear.",
publisher = "Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију",
journal = "Специфичност оштећења слуха – нове тенденције",
booktitle = "Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха, Externalized and internalized problems in children and adolescents with hearing impairment",
pages = "314-301",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486"
}
Жунић-Павловић, В.,& Стојановић, М.. (2020). Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха. in Специфичност оштећења слуха – нове тенденције
Београд : Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију., 301-314.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486
Жунић-Павловић В, Стојановић М. Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха. in Специфичност оштећења слуха – нове тенденције. 2020;:301-314.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 .
Жунић-Павловић, Весна, Стојановић, Марија, "Екстернализовани и интернализовани проблеми код деце и адолесцената са оштећењем слуха" in Специфичност оштећења слуха – нове тенденције (2020):301-314,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3486 .