2019-14

Link to this page

2019-14

Authors

Publications

Ставови ученика основне школе према боравку у природи

Мишчевић Кадијевић, Гордана; Гутвајн, Николета

(Ниш : Универзитет у Нишу, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Мишчевић Кадијевић, Гордана
AU  - Гутвајн, Николета
PY  - 2020
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/623
AB  - Иако се у области иновативних приступа васпитнообразовном раду указује на
бројне предности ванучионичке наставе у природи, у нашој средини постоји релативно мали број истраживања која се баве анализом ефеката примене оваквог начина рада на ставове ученика према боравку у природи. Циљ нашег истраживања био
је да испитамо раније формиране ставове ученика према боравку у природи, као и
евентуалну повезаност ових ставова са дужином реализације ванучионичке наставе
у природи. Узорак је пригодан и чине га 752 ученика четвртог разреда основних
школа из Београда, као и 32 учитеља која предају овим ученицима. У истраживању
је примењена АТОП скала, која се састоји од 12 ставки, распоређених у оквиру две
целине које се односе на изјашњавање о позитивним и негативним странама боравка
у природи. Налази показују да девојчице, у односу на дечаке, испољавају виши степен слагања са тврдњама које описују позитивне стране боравка у природи, али и са
тврдњама које описују потенцијалне страхове приликом боравка у природи. Примена ванучионичке наставе у природи од стране учитеља није била повезана са разликама у исказаном мишљењу њихових ученика о предностима и страховима у вези са
ранијим дечијим искуствима боравка у природи. Учитеље би требало мотивисати да
у дужим временским периодима и чешће реализују ванучионичку наставу у природи. Потребно је пружити им додатну професионалну подршку у виду идеја, наставних програма и курсева професионалног развоја да би били спремнији за одржавање
више часова у природном окружењу
AB  - Although the innovative approach to education emphasizes numerous advantages of
out-of-classroom outdoor teaching, in Serbia there are relatively few researches that
analyze the effects of such activities to students’ attitudes towards staying outdoors. The
objective of our research is to examine the students’ previous attitudes towards outdoor
activities, as well as the possible correlation between these attitudes and the duration of
out-of-classroom outdoor teaching. The sample is appropriate and comprises 752 fourthgrade elementary school students from Belgrade and 32 schoolteachers who teach those
students. In the research, АТОP scales is applied consisting of 12 items from two domains
referring to statements regarding positive and negative sides of staying outdoors. The
results show that the girls, as opposed to boys, show a higher rate of agreement with
statements describing positive sides of outdoor activities, but also with the statements that
describe potentially negative sides of staying outdoors. The implementation of out-ofclassroom outdoor teaching by the teachers bears no connection with the differences in
their students’ stated opinions on advantages and fears regarding independent staying
outdoors. The teachers should be motivated and supported to perform out-of-classroom
outdoor teaching more frequently and for longer periods of time. They need to be provided
with additional professional support in the form of ideas, curricula and professional
development courses in order to be better prepared for more classes in the natural
environment.
PB  - Ниш : Универзитет у Нишу
T2  - Теме: часопис за друштвене науке
T1  - Ставови ученика основне школе према боравку у природи
T1  - The attitudes of elementary school students towards staying outdoors
EP  - 1304
IS  - 4
SP  - 1291
VL  - XLIV
DO  - /doi.org/10.22190/TEME190625078М
ER  - 
@article{
author = "Мишчевић Кадијевић, Гордана and Гутвајн, Николета",
year = "2020",
abstract = "Иако се у области иновативних приступа васпитнообразовном раду указује на
бројне предности ванучионичке наставе у природи, у нашој средини постоји релативно мали број истраживања која се баве анализом ефеката примене оваквог начина рада на ставове ученика према боравку у природи. Циљ нашег истраживања био
је да испитамо раније формиране ставове ученика према боравку у природи, као и
евентуалну повезаност ових ставова са дужином реализације ванучионичке наставе
у природи. Узорак је пригодан и чине га 752 ученика четвртог разреда основних
школа из Београда, као и 32 учитеља која предају овим ученицима. У истраживању
је примењена АТОП скала, која се састоји од 12 ставки, распоређених у оквиру две
целине које се односе на изјашњавање о позитивним и негативним странама боравка
у природи. Налази показују да девојчице, у односу на дечаке, испољавају виши степен слагања са тврдњама које описују позитивне стране боравка у природи, али и са
тврдњама које описују потенцијалне страхове приликом боравка у природи. Примена ванучионичке наставе у природи од стране учитеља није била повезана са разликама у исказаном мишљењу њихових ученика о предностима и страховима у вези са
ранијим дечијим искуствима боравка у природи. Учитеље би требало мотивисати да
у дужим временским периодима и чешће реализују ванучионичку наставу у природи. Потребно је пружити им додатну професионалну подршку у виду идеја, наставних програма и курсева професионалног развоја да би били спремнији за одржавање
више часова у природном окружењу, Although the innovative approach to education emphasizes numerous advantages of
out-of-classroom outdoor teaching, in Serbia there are relatively few researches that
analyze the effects of such activities to students’ attitudes towards staying outdoors. The
objective of our research is to examine the students’ previous attitudes towards outdoor
activities, as well as the possible correlation between these attitudes and the duration of
out-of-classroom outdoor teaching. The sample is appropriate and comprises 752 fourthgrade elementary school students from Belgrade and 32 schoolteachers who teach those
students. In the research, АТОP scales is applied consisting of 12 items from two domains
referring to statements regarding positive and negative sides of staying outdoors. The
results show that the girls, as opposed to boys, show a higher rate of agreement with
statements describing positive sides of outdoor activities, but also with the statements that
describe potentially negative sides of staying outdoors. The implementation of out-ofclassroom outdoor teaching by the teachers bears no connection with the differences in
their students’ stated opinions on advantages and fears regarding independent staying
outdoors. The teachers should be motivated and supported to perform out-of-classroom
outdoor teaching more frequently and for longer periods of time. They need to be provided
with additional professional support in the form of ideas, curricula and professional
development courses in order to be better prepared for more classes in the natural
environment.",
publisher = "Ниш : Универзитет у Нишу",
journal = "Теме: часопис за друштвене науке",
title = "Ставови ученика основне школе према боравку у природи, The attitudes of elementary school students towards staying outdoors",
pages = "1304-1291",
number = "4",
volume = "XLIV",
doi = "/doi.org/10.22190/TEME190625078М"
}
Мишчевић Кадијевић, Г.,& Гутвајн, Н.. (2020). Ставови ученика основне школе према боравку у природи. in Теме: часопис за друштвене науке
Ниш : Универзитет у Нишу., XLIV(4), 1291-1304.
https://doi.org//doi.org/10.22190/TEME190625078М
Мишчевић Кадијевић Г, Гутвајн Н. Ставови ученика основне школе према боравку у природи. in Теме: часопис за друштвене науке. 2020;XLIV(4):1291-1304.
doi:/doi.org/10.22190/TEME190625078М .
Мишчевић Кадијевић, Гордана, Гутвајн, Николета, "Ставови ученика основне школе према боравку у природи" in Теме: часопис за друштвене науке, XLIV, no. 4 (2020):1291-1304,
https://doi.org//doi.org/10.22190/TEME190625078М . .