Milošević, Jadranka

Link to this page

Authority KeyName Variants
9aa47025-e98e-466b-9229-0bc864741ba5
  • Milošević, Jadranka (2)
Projects

Author's Bibliography

Онлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставника

Stevanović, Jelena; Milošević, Jadranka

(Београд : Учитељски факултет, 2023)

TY  - CONF
AU  - Stevanović, Jelena
AU  - Milošević, Jadranka
PY  - 2023
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/984
AB  - Имајући у виду околности у оквиру којих се одвијала настава током
пандемије, као и чињеницу да дотад савремена технологија није била оба-
везан посредник између наставника и ученика у редовној настави, реали-
зовано је истраживање чији је циљ био да се испита мишљење наставника
српског језика и књижевности о изазовима са којима су се сусретали током
реализовања наставе овог предмета за време пандемије COVID-19 у Репуб-
лици Србији. У истраживању су учествовали наставници који предају у ос-
новним школама. Коришћен је упитник (садржао је питања затвореног и от-
вореног типа) који је конципиран за потребе овог истраживања. Упитник
је креиран у веб-алату Google forms. Примењена је квантитативна и квали-
тативна методологија. Резултати показују да су наставници српског језика
и књижевности највише користили платформу Google Classroom, да је две
трећине њих искусило тешкоће приликом реализовања наставе, као и да је
већина њих сагласна да ученици нису напредовали током онлајн наставе као
што напредују приликом одвијања традиционалне наставе. Такође, већина
њих истиче да нису могли да реализују садржаје из свих трију наставних об-
ласти (језик, књижевност, језичка култура) и да је најмање заступљена била
језичка култура која изискује функционалну примену стеченог знања. Дати
налази, између осталог, упућују на закључак да је потребно да се подстакне
отварање нових истраживачких питања у овом домену, због чињенице да
се током наставе српског језика и књижевности, посебно у основној шко-
ли, стиче једна од кључних компетенција за напредовање у свим школским
предметима.
AB  - Due to the circumstances in which teaching was organised during the
pandemic, as well as the fact that until that moment modern technology was
not an obligatory intermediary between teachers and pupils in regular classes,
research was conducted to analyse the opinion of Serbian language and literature
teachers about the challenges they faced while teaching the school subject
during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia. The teachers
who teach in primary schools participated in the research. A questionnaire designed
for the purpose of the research was used (it contained closed and openended
questions). The questionnaire was created in the online tool Google
Forms. Quantitative and qualitative methodology was applied. The results indicate
that the Serbian language and literature teachers mostly used the platform
Google Classroom, and two-third of them experienced certain difficulties
while teaching. Moreover, most of them agreed that their pupils did not
make as much progress during the online classes as in traditional classes. Additionally,
most of them underlined that they could not realize the contents of all
three teaching areas (language, literature, and language culture) as well as that
language culture, which requires the functional application of acquired knowledge,
was the least present. The results, among other things, point to the conclusion
that it is necessary to encourage raising new research questions in this
domain, due to the fact that one of the key competencies for advancement in all
other school subjects is acquired, especially in primary schools, in the classes of
Serbian language and literature.
PB  - Београд : Учитељски факултет
C3  - Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке
T1  - Онлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставника
T1  - Online classes of serbian language and literature during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: teachers’ perspective
EP  - 269
SP  - 268
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_984
ER  - 
@conference{
author = "Stevanović, Jelena and Milošević, Jadranka",
year = "2023",
abstract = "Имајући у виду околности у оквиру којих се одвијала настава током
пандемије, као и чињеницу да дотад савремена технологија није била оба-
везан посредник између наставника и ученика у редовној настави, реали-
зовано је истраживање чији је циљ био да се испита мишљење наставника
српског језика и књижевности о изазовима са којима су се сусретали током
реализовања наставе овог предмета за време пандемије COVID-19 у Репуб-
лици Србији. У истраживању су учествовали наставници који предају у ос-
новним школама. Коришћен је упитник (садржао је питања затвореног и от-
вореног типа) који је конципиран за потребе овог истраживања. Упитник
је креиран у веб-алату Google forms. Примењена је квантитативна и квали-
тативна методологија. Резултати показују да су наставници српског језика
и књижевности највише користили платформу Google Classroom, да је две
трећине њих искусило тешкоће приликом реализовања наставе, као и да је
већина њих сагласна да ученици нису напредовали током онлајн наставе као
што напредују приликом одвијања традиционалне наставе. Такође, већина
њих истиче да нису могли да реализују садржаје из свих трију наставних об-
ласти (језик, књижевност, језичка култура) и да је најмање заступљена била
језичка култура која изискује функционалну примену стеченог знања. Дати
налази, између осталог, упућују на закључак да је потребно да се подстакне
отварање нових истраживачких питања у овом домену, због чињенице да
се током наставе српског језика и књижевности, посебно у основној шко-
ли, стиче једна од кључних компетенција за напредовање у свим школским
предметима., Due to the circumstances in which teaching was organised during the
pandemic, as well as the fact that until that moment modern technology was
not an obligatory intermediary between teachers and pupils in regular classes,
research was conducted to analyse the opinion of Serbian language and literature
teachers about the challenges they faced while teaching the school subject
during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia. The teachers
who teach in primary schools participated in the research. A questionnaire designed
for the purpose of the research was used (it contained closed and openended
questions). The questionnaire was created in the online tool Google
Forms. Quantitative and qualitative methodology was applied. The results indicate
that the Serbian language and literature teachers mostly used the platform
Google Classroom, and two-third of them experienced certain difficulties
while teaching. Moreover, most of them agreed that their pupils did not
make as much progress during the online classes as in traditional classes. Additionally,
most of them underlined that they could not realize the contents of all
three teaching areas (language, literature, and language culture) as well as that
language culture, which requires the functional application of acquired knowledge,
was the least present. The results, among other things, point to the conclusion
that it is necessary to encourage raising new research questions in this
domain, due to the fact that one of the key competencies for advancement in all
other school subjects is acquired, especially in primary schools, in the classes of
Serbian language and literature.",
publisher = "Београд : Учитељски факултет",
journal = "Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке",
title = "Онлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставника, Online classes of serbian language and literature during the COVID-19 pandemic in the Republic of Serbia: teachers’ perspective",
pages = "269-268",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_984"
}
Stevanović, J.,& Milošević, J.. (2023). Онлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставника. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке
Београд : Учитељски факултет., 268-269.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_984
Stevanović J, Milošević J. Онлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставника. in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке. 2023;:268-269.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_984 .
Stevanović, Jelena, Milošević, Jadranka, "Онлајн настава српског језика и књижевности у време пандемије COVID-19 у Републици Србији: перспектива наставника" in Образовање у време пандемије COVID-19: искуства и поуке (2023):268-269,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_984 .

Pisano izražavanje: kompetencije učenika sa smetnjama u razvoju u razrednoj nastavi

Stevanović, Jelena; Lazarević, Emilija; Milošević, Jadranka

(Beograd : Institut za pedagoška istraživanja, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Stevanović, Jelena
AU  - Lazarević, Emilija
AU  - Milošević, Jadranka
PY  - 2018
UR  - http://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/600
AB  - The goal of Jelena Stevanović, Emilija Lazarević and Jadranka Milošević’s paper,
Written Expression: the Competences of Pupils with Developmental Disabilities in the
First Four Grades, was to research class teachers’ opinions on the inclusive education of
children with developmental disabilities in the field of written expression, i.e. Serbian
language classes. Those teachers believe that in the field of written expression pupils
with disabilities should acquire knowledge and skills related to the basic level when
considering the standards for the end of the first cycle of compulsory education in
the Serbian language. However, experience from school practice shows that pupils
with developmental disabilities cannot successfully and completely master the
majority of competences which are predicted by prescribed achievement levels. The
obtained findings suggest that during training on the implementation of inclusive
education, class teachers should be given special training for the implementation of
contents for the Serbian language, and that special programs which would focus on
the improvement of the basic competences of pupils with developmental disabilities
in the field of written expression should be designed.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T2  - Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih
T1  - Pisano izražavanje: kompetencije učenika sa smetnjama u razvoju u razrednoj nastavi
T1  - Written expression: The competences of pupils with developmental disabilities in the first four grades
EP  - 104
SP  - 93
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_600
ER  - 
@inbook{
author = "Stevanović, Jelena and Lazarević, Emilija and Milošević, Jadranka",
year = "2018",
abstract = "The goal of Jelena Stevanović, Emilija Lazarević and Jadranka Milošević’s paper,
Written Expression: the Competences of Pupils with Developmental Disabilities in the
First Four Grades, was to research class teachers’ opinions on the inclusive education of
children with developmental disabilities in the field of written expression, i.e. Serbian
language classes. Those teachers believe that in the field of written expression pupils
with disabilities should acquire knowledge and skills related to the basic level when
considering the standards for the end of the first cycle of compulsory education in
the Serbian language. However, experience from school practice shows that pupils
with developmental disabilities cannot successfully and completely master the
majority of competences which are predicted by prescribed achievement levels. The
obtained findings suggest that during training on the implementation of inclusive
education, class teachers should be given special training for the implementation of
contents for the Serbian language, and that special programs which would focus on
the improvement of the basic competences of pupils with developmental disabilities
in the field of written expression should be designed.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih",
booktitle = "Pisano izražavanje: kompetencije učenika sa smetnjama u razvoju u razrednoj nastavi, Written expression: The competences of pupils with developmental disabilities in the first four grades",
pages = "104-93",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_600"
}
Stevanović, J., Lazarević, E.,& Milošević, J.. (2018). Pisano izražavanje: kompetencije učenika sa smetnjama u razvoju u razrednoj nastavi. in Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih
Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 93-104.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_600
Stevanović J, Lazarević E, Milošević J. Pisano izražavanje: kompetencije učenika sa smetnjama u razvoju u razrednoj nastavi. in Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih. 2018;:93-104.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_600 .
Stevanović, Jelena, Lazarević, Emilija, Milošević, Jadranka, "Pisano izražavanje: kompetencije učenika sa smetnjama u razvoju u razrednoj nastavi" in Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih (2018):93-104,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_600 .