@inbook{
author = "Поповић-Ћитић, Бранислава",
year = "2019",
abstract = "У раду Превенцијa проблема у понашању ученика као претпоставка
сигурне и безбедне школске срединe Браниславе Поповић-Ћитић указано је
да креирање сигурне и безбедне школске средине, као значајне претпоставке
унапређивања доступности, праведности и партиципативности у образовању,
представља једну од централних тема истраживача и практичара из области
школске педагогије. Полазећи од чињенице сигурна и безбедна школа има
бројне позитивне ефекте у домену превенције различитих видова проблема
у понашању ученика, постављени су оквири научноистраживачког рада како
би се одговорило на питање начина коципирања превенције проблема у
понашању и указано је на ефикасне моделе, стратегије и интервенције које
је могуће применити у школском окружењу. Представљени истраживачки
налази омогућавају да се сагледају карактеристике проблема у понашању
ученика, нуде одговор на питање ефективних модела и интервенција развојне
превенције, те указују на могуће правце превентивног деловања у условима
школске средине. Формулисане педагошке импликације и препоруке могу
бити полазна основа у процесу планирања и примене превентивних програма
који имају позитивне ефекте у домену креирања сигурнијег и безбеднијег
школског окружења.",
publisher = "Београд : Институт за педагошка истраживања",
journal = "Настава и учење у процесима модернизације Србије",
booktitle = "Превенцијa проблема у понашању ученика као претпоставка сигурне и безбедне школске средине",
pages = "275-255",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_402"
}